Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 002 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Behringer | 2012-01-12 20:27 | |
![]() | Snart 53 och fixar att stycka en kyckling om det behövs, för som andra varit inne på funkar helstekt bra | |
| Liltif_Nomad | 2012-01-12 20:33 | |
![]() | Vi hade inte sådana saker i hemkunskapen. Hade förmodligen tagit för lång tid, minns att man nätt och jämnt hann med enklare rätter. Jag minns att vi gjorde fisksoppa av fryskt fiskblock, sedan var det redningar och såser som verkade stå i centrum. Det var bottenredning, toppredning och redning med potatismjöl. Sedan bakade vi lussekatter med, ingen aning om hur vi egentligen hann med alla jäsningar och allt. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-01-12 21:13 | |
![]() | jag är född på landet och kan både föda upp, nacka, tillaga, stycka och äta en kyckling slå det ungdomar......... | |
| nettan23 | 2012-01-12 21:17 | |
![]() | 28 år och ehh nej, men det e nog inte svårt, man har ju sett det på tv hehe! Men tycker inte heller att det e SÅ himla självklart att kunna! | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-01-13 20:21 | |
![]() | Nej, jag har aldrig styckat en rå kyckling, när har man nytta av det? Idag blir det dessutom mest fileér. | |
| sfi | 2012-01-13 20:36 | |
![]() | De flesta grundläggande kokböcker brukar ha beskrivning med bilder på hur man styckar en kyckling. Annars finns det säkert på nätet. Jag är 68 år och det var från en kokbok jag lärde mig hur man gör. Det är inte speciellt avancerad matlagningskonst. | |