Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| baciken - Ej medlem längre | 2012-01-21 21:48 | |
![]() | Jag tror inte Reinfeldt finns på riktigt. Han är säkert animerad... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-21 21:57 | |
![]() | Han bör inte avgå. Han bör bli åtalad och dömd och bli avsatt istället !! | |
| sulan2006 | 2012-01-21 21:57 | |
![]() | Ja att Juholt är ute ur politiken är väl ganska klart, men Bildt tror jag kommer att stanna kvar. Inte för att jag på något sätt personligen gillar honom, men jag tror att han har en ganska stor genomslagskraft internationellt och att Moderaterna inte har "råd" att göra sig av med honom. Visst är han stel och inte visar medmänsklighet som man kanske kan önska, men han är omtyckt och respekterad av andra länders ledare så det är kanske något man måste ta hänsyn till. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-21 21:58 | |
![]() | Fast att media skulle vara högerstyrd vet jag väl inte, Littorin gick väl inte förbi obemärkt va? | |
| sulan2006 | 2012-01-21 21:59 | |
![]() | Åtalad och dömd för vad Locomondo? | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:00 | |
![]() | Loco: Nä, men så krävs det också att gambla med rikets säkerhet för att även en moderat ska få på käften. ;-) | |
| baciken - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:01 | |
![]() | Nja, om Bildt vore lika stor som han själv tror, vore han nog FN-chef på livstid | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:04 | |
![]() | Baciken: Spot-on Sulan: För hans inblandning i Lundin Oil och deras sätt att exploatera andra länders tillgångar på bekostnad av ländernas fattiga invånare. +8 år för att han är dryg och nedlåtande... | |
| sulan2006 | 2012-01-21 22:05 | |
![]() | tänkt bara på vilken makt media har, det kommer att blir intressant att följa hur allt har presenterats, vem som har sagt vad m.m.m. | |
| sulan2006 | 2012-01-21 22:08 | |
![]() | Locomondo: förvisso, håller jag med dig om att det inte är ok att sko sig på fattiga länders invånare, men vilka i de rika I-länderna gör det inte. där den stora problematiken tycker jag!!! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:10 | |
![]() | Sulan: Vårt utnyttjande av fattiga länder är ett problem och en skam, jag håller med. Låt oss visa att vi inte stödjer sånt genom att inte låta våra ledare komma undan med sånt. Om de blir fällda för sån skit så kommer det sakta men säkert att förändras. Straffar du bara "fotfolket" så finns det bara nya som man kan skicka in i deras plats... | |
| sulan2006 | 2012-01-21 22:19 | |
![]() | Ja jag håller med, men tyvärr finns det ingen perfekt människa som kan ta platsen från varken Juholt eller Bildt. Våra politiker struntar i att betala TV-liicens, Toblerone-affären m.m. Frågan är då vad vi ska nöja oss med? Hittar vi det perfekta/felfria politikern? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:26 | |
![]() | Nope, det är nog sant. Det verkar som att det antingen är en viss typ av girig människa som blir politiker eller så genomgår man en oundviklig förvandling när man blir politiker och blir girig och ego. Dock finns det undantag. Gustav Fridolin är en skärpt ung man. Hon som spelade Ronja verkade också skärpt men hon gav upp. Hon orkade inte längre slå huvudet emot en vägg då hon hela tiden blev motarbetad av de "mer erfarna" äldre politikerna. Med detta inte sagt att de inte ska straffas för att de beter sig så. | |
| sulan2006 | 2012-01-21 22:33 | |
![]() | Fridolin är tyvärr som alla andra en person som har blivit maktlysten. I början tyckte jag att han skulle kunna tillföra politiken en hel del, men när jag pratat med honom personligen vid ett möte fick jag en helt annan bild...färgad av de politiska riktlinjer som byggts upp så honom räknar jag inte med.. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:34 | |
![]() | sulan: Toblerone, ja...finns det någon som fått äta upp den där gamla ruttna chokladkakan så många ggr som Mona? En del tröttnar aldrig... | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:35 | |
![]() | Ni som tycker att Juholt på något sätt framställts i dålig dager. Det finns en intervju från i våras, efter vacklandet med pensionsöverynen, fastighetsskatten, och lybien, men innan höstens fadäser. Jag föreslår att ni läser igenom intervjun (kolla även på filmen) och fråga er: behövde verkligen media vinkla bilden av Juholt för att han skulle framstå som en synnerligen dålig statsministerkandidat? www.expressen.se/nyh...mi n-annons | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:38 | |
![]() | jpcnrd: Nej, det behövde de inte. Men poängen i denna tråd, om jag inte tar fel nu, handlade om hur t.ex. moderater kan komma undan som de gör trots betydligt mer illaluktande lik i garderoberna. | |
| sulan2006 | 2012-01-21 22:40 | |
![]() | Medier vinklar allt på sitt sätt för att få ett "scoop" det ska verkligen bli intressant att se hur forskningen inom området så småningom kommer allt tolka vad som hänt. Vi kan ju säkert räkna med att alla som forskar inom området media har fullt upp. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:44 | |
![]() | BSKV, Och min poäng i denna tråd är att ni måste lära er vilka garderobslik som är betungande för en politiker och vilka som inte är det. De flesta borgerliga tycker överhuvudtaget inte att Carl Bildt har några lik i garderoben. Inom socialdemokratin har man lik i garderoben om man inte följer följande moralkaka (levererad av Juholt själv i skuggbudgeten, s. 117): ''Socialdemokraternas ekonomiska politik bygger på tydliga moraliska principer om att man skall göra rätt för sig. Vi vill etablera ett samhällskontrakt som förutsätter att den enskilde kan vara trygg i att det offentliga gör allt som står i dess makt för att skattemedel används på det absolut mest effektiva sättet. Men genom samhällskontraktet förbinder sig också den enskilde att i moralisk mening, utöver det som lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som det offentliga tillhandahåller.'' | |
| fezens | 2012-01-21 22:45 | |
![]() | Men att inte mediadrevet jagar Bildt kan väl bara tolkas på det sättet att media går i moderaternas ledband, eller? | |