Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
frejdsfreya2012-01-17 17:03
Antal inlägg: 7

Rolf-Göran OCH Ridsporten som sport är så värda det här! Jag är jätteglad, det var på tiden en ryttare får lite medial feedback. Roffe har kämpat sig upp under lång tid och äntligen lyckats placerat sig etta på världstopprankingen och vunnit EM-guld. Grattis :)

Skblole2012-01-17 17:07
Antal inlägg: 922

Tror inte hela Sverige bryr sig om idrottsgalan direkt. Det är varken särskilt intressant eller möjligt att jämföra prestationer i helt olika idrotter på ett bra sätt.

I övrigt kunde jag inte bry mig mindre om vad en ryttare eller skidåkare hittar på, hur fantastiskt någon intresserad än tycker att det är.

FarbrorFenix2012-01-17 17:08
Antal inlägg: 124

Hur många känner du frejdsfreya som har röstat i år men som kanske inte brukar rösta, är andelen högre i år?

adel 101 - Ej medlem längre2012-01-17 17:21
Antal inlägg: 337

STOR glädje och ett enormt grattis till Rolf Göran Bengtsson.

förstår de som är ointresserade av hästsporten men kan inte begripa varför dessa sk idrottsintresserade inte ser vidden i hans prestationer.

att med flera olika hästar under så intensivt resande och tävlande prestera så höga resultat gång på gång och ofta piska skiten ur motståndet är inget annat än enorma solobedrifter. för de oinsatta, sätt er på 700 kilo framavlade adrenalin stinna muskler och försök styra, kontrollera och prestera i harmoni med detta gång efter gång ett par gånger i veckan runt hela världen året runt så får ni se utmaningen.

det står i klass med gunde svan, björn borg, t wassberg och andra legendarer.

stort Grattis och hatten av för den mannen.

frejdsfreya2012-01-17 17:22

FarbrorFenix:
Jag har ingen aning faktiskt. Jag antar att många ridsportintresserade röstat men 44,6 % är trots allt en övertygande siffra. Jag tycker att det fanns flera värdiga vinnare bland kandidaterna men är ändå glad att det blev Roffe :)

adel 101 - Ej medlem längre2012-01-17 18:44

stort Grattis och hatten av för den mannen.

anderberg82012-01-17 19:31
Antal inlägg: 3237

Utan att veta exakt Rolf-Görans bedrifter så kan jag köpa att man ger honom ett pris, då jag inte tvekar på att han varit duktig. Säkert jävligt duktig på det han gör.

Men när jag läser personers motiveringar till att det var rätt segrare så känns det fel;

"Svensk ridsport behöver detta"
"Hästsporten behöver också få utrymme"
"Rolf-Göran OCH Ridsporten som sport är så värda det här"

Jaha! Anledningen till att till exempel Sedin inte får priset är alltså för att hästsporten som sport behöver det mer än ishockeyn? Idioti! Jag röstar i alla fall inte på sporter, utan på folks prestationer.

Inför ett Hegerforspris då. Priset går varje år till den sport som enligt svenska folket behöver lyftas fram lite extra.

Duktig idiot, svenska folket! Fortsätt gärna rösta på Ridsporten som vinnare av Jerringpriset. Äh, enklaste sättet är väl att jag slutar gnälla och bara bojkottar pajaspriset. :)

adel 101 - Ej medlem längre2012-01-17 20:10

jag skiter i andras motiveringar, jag beundrar hans prestationer och honom som sportsman & tävlingsmänniska och tycker ur hjärtat han är den svensk som presterat mest som enskild idrottande individ just nu.

adel 101 - Ej medlem längre2012-01-18 09:55

anderberg, killen är rankad världs etta och han leder världscupen, han tog OS silver, EM guld han tävlar ett par gånger i veckan när det är som intensivast och han ligger så gott som alltid på medalj.

vet du vem kampsportaren och programledaren "musse" är? han har börjat rida och jag pratade med honom i somras när han var och kollade på en tävling i hoppning och även gjorde "premiär" själv, då var han helt slut och ville bara lägga sig ner och skratta eller gråta. att rida 750 kilo muskler som du måste kunna reagera på tiondelar för att styra samtidigt som du har huvudet 3 meter över marken och ska hoppa över 150 - 160 cm är tufft, adrenalin och 110% focus.

jag tycker vi alla ska ge rolf göran ett enormt grattis och en applåd för enastående prestationer.

rajden2012-01-18 10:11
Antal inlägg: 542

Aha-nu fattar jag galoppen, som Bengtsson sa...

anderberg82012-01-18 10:53

adel 101; Jag har faktiskt inget emot Rolf-Göran. Som sagt, jag råkar vara genuint ointresserad av ridsport och därför riktigt oinsatt i sporten. Trots detta skrev jag ju att jag egentligen inte tycker att det är så fel att han får priset eftersom jag inte tvekar på att han har gjort något stort.

Men då får det vara just tack vare lite det som du skriver, att han (Rolf-Göran) gjort ett jävla bra jobb. Inte tack vare att "ridsporten behöver detta". Jag tror många (inte alla, säkert inte du) till stor del röstat på sporten tyvärr, inte på Rolf-Göran. Jag skulle självklart gett priset Sedin eller Hellner, även om inte deras sporter "behöver" priset i samma utsträckning. Deras prestationer tilltalar mig.

Men tro fan att det är svårt att mäta prestationer idrotter emellan, alla nominerade har ju gjort riktiga hästjobb(!) såklart. Och folk röstar ju såklart väldigt subjektivt, vilket väl är tanken med priset :)

frejdsfreya2012-01-18 14:20

Oj vad du hängde upp dig på att jag skrev att det OCKSÅ var ett lyft för denna i media underrepresenterade sport... Naturligtvis är det stora och viktigaste att Rolf-Göran Bengtsson som idrottsman är värd detta för sina oerhörda prestationer!! Men att det samtidigt får en av Sveriges största idrotter att synas lite är en bra sidoeffekt :)

Läs gärna dessa krönikor:

www.expressen.se/spo...ta -pa-bara

www.hippson.se/artik...st erna.htm

anderberg82012-01-18 16:01

Jag har inte hängt upp mig på att just du skrivit nåt. Om det bara vore du som tyckte så vore det ju lugna puckar. Nu verkar det generellt som att folket gläds åt sportens seger minst lika mycket som Rolf-Görans. Jag tycker det är löjligt när sporttillhörigheten ens tas med i bedömningen, vilket jävligt stor del av befolkningen säkerligen gjort. Det ska inte ha någonting som helst med saken att göra i mitt tycke. Tyck vad du vill.

adel 101 - Ej medlem längre2012-01-18 18:56

jag håller med, det är individens prestation som skall belönas och respekteras.

aftonbladets lasse anrell visade idag stor sportsmanna anda när han antog en utmaning efter hans diss av rolf göran och hans sport.
idag red lasse och han var fan skiträdd, vi ville att han skulle försöka hoppa 160cm höjd men dels vågade han knappt sitta på djuret dels hade det varit livsfarligt och ganska oansvarigt att låta honom göra det. han fick prova en vanlig stor ridskolehäst och lika bra var väl det eftersom de flesta vana ryttare inte klarar att behärska en riktig tävlings hopphäst, lasse ville kliva av fort, skakade i benen och har nu både dementerat och bett om ursäkt.

melizza2012-01-18 21:40
Antal inlägg: 19

jag tycker att det var rätt kul att nu äntligen fick oxå ridsporten en liten plats i rampljuset.. tror att folk inte riktigt betraktar ridsport/hästsport som just sport..varför vet jag inte men mest troligt är det de som själv inte håller på med hästar eller har det som intresse..att ge hästen ett pris vore väl ändå lite svårt med tanke på att det inte är samme häst som rids vid varje enskild tävling utan ryttarna har oftast ett par st de kan välja emellan men lite kul att folk tycker man borde belöna hästen istället..man ska absolut inte glömma bort de vackra djuren som oxå är otroligt skickliga men är de någon som förtjänar att ta emot priser så är det ändå ryttarna då det inte bara är EN 700-kilos klump de ska lyckas bemästra utan ett helt gäng =) ett stort grattis till rolf-göran och ridsporten=)

Madam X2012-01-18 21:52

att att RGB's häst borde fått priset - det är som att Zlatans boll skulle fått det.
RGB är dessutom 50 år, han har slitit 24/7 i 40 år!

Hoppas att L Anrell (vem fan är det btw?) ger hästen han fick rida på en klapp och en morot. OCH att han följer med RGB o går banan nästa gång det är världscup.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?