Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade16
Mobilspel
Pågående18 992

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 11:04
Antal inlägg: 37631

har inte snäv bekantskapskräts ett dugg,jag har varit ned om detta lite för många gånger och min mamma var med om detta och hennes mamma före henne,och varje gång någon säger att dom inte ska ha barn så brukar jag svara ja ja vist,sen måste man få komma med en gliring när graviditeten kommer,och varför skapa en tråd om detta och tro att vi med lite mer erfarenhet av livet ska svälja och vara tyst? det är bara skrattretande

Pottränad - Ej medlem längre2012-01-20 11:04
Antal inlägg: 4315

Nu är du ju där igen: Kom igen om tio år så får du se!
Jisses, så inskränkt man kan vara.

Pottränad - Ej medlem längre2012-01-20 11:06
Antal inlägg: 4315

Det handlar om respekt och är inte ett dugg skrattretande.

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 11:08

kan inte länka men gå in på skatteverket folkbokföring,jo självklart har jag respekterat alla 100 till dom blev gravida,och efter så respekterade jag dom med

grönöga - Ej medlem längre2012-01-20 11:08
Antal inlägg: 5570

Ttiittii.
Tjejen känner så här idag. Låt oss nu för ett ögonblick lägga åt sidan hennes eventuella framtida förändringar vad gäller åsikt om och lust till "barnaskaffande".

Förklara då varför du finner det så enormt viktigt att komma med dyl kommentarer.
Varför är det så svårt att höra vad hon säger, acceptera det och respektfullt nöja sig med att eventuellt säga - "ja, alla är vi olika"...

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 11:10

det är inge viktigt det är en tråd som alla andra

Golgatha2012-01-20 11:10
Antal inlägg: 41

Men tiittii, visst att du har varit med om det du säger så pass ofta att du är skeptisk.. men det finns undantag, du känner ju inte ALLA kvinnor och det finns faktiskt de som inte vill ha barn och som känner så hela sina liv.

blåhund - Ej medlem längre2012-01-20 11:12
Antal inlägg: 469

Jag har vetat ända sen jag själv var barn , att jag absolut inte vill ha barn!
Tack o lov lever vi i ett land, och i en tid, då kvinnan själv har rätt att bestämma över sin kropp och sitt liv. Har dessutom ett par väninnor som inte heller vill ha barn. Inget konstigt alls.
I USA djupintervjuvade man ett stort antal kvinnor som valt bort barn i sina liv,och fann att alla var mkt nöjda med sina liv, de flesta var kreativa,intellektuella människor,med hög utbildning,många hade konstnärliga yrken och stort socialt umgänge. Man hade vänner med barn ,umgicks med barn, men ville inte ha egna. Man var oerhört medveten om vilken enormt ansvar det innebär att skaffa barn och ansvara fullt ut för denna människa i minst 20 år framåt med allt vad detta innebär,. Experter som analyserade svaren kom fram till att de som avstår från barn skulle förmodligen, om de ändå fick barn, vara mer lämpade som mödrar än de som vill ha barn.
Har man ett liv med t.ex ett kreativt yrke,bra vänner mm och är lycklig i detta, och inte känner nåt behov av egna barn,så är väl det alldeles utmärkt? En del tror de blir "odödliga" om de skaffar barn, att de lever vidare i dessa... men förr eller senare blir vi alla glömda,som om vi aldrig existerat på jorden, om vi inte efterlämnar något som är odödligt, dvs inte barn, utan t.ex stor konst,litteratur,uppfinni ngar etc.

Det sorgliga är ju människor som skaffar barn och sen säger att utan barn vore mitt liv värdelöst..vad för slags liv har de levt?

Det vimlar av kända kvinnor som väljer liv utan egna barn, läs Lena Andersson, t.ex.

Sen undrar jag varför vissa säger " du kommer att ångra dej",det faller på sin egen orimlighet.Man kan inte ångra något man aldrig velat/vill ha.
Meningen med livet är trots allt inte att föröka sej, utan att leva sitt liv så man mår så bra som möjligt,( och får andra att må bra.)

nettan232012-01-20 11:12
Antal inlägg: 4086

Att det man själv upplever skulle vara "sanningen" är galet! Även om man känner hundratalet så är det bara en fis i rymden rent ut sagt.

Jag kan absolut förstå att man inte vill ha barn och visst man kan ändra sig, men man kan lika gärna bli påkörd av bussen imorgon såååå :) Nää säger som ngn innan säg bara att vi får väl se, så slipper du följdfrågor. Sen så finns det ju killar som inte vill ha barn heller. Men det är mer accepterat, men att tacka nej till graviditet och barn går ju inte som den fruktbara stenålderskvinnan man är :D Löjligt!

grönöga - Ej medlem längre2012-01-20 11:13
Antal inlägg: 5570

Det är vad jag kallar en respektlös inställning.
Väldigt ofta har jag svårt att få din "kyrklighet" att gå ihop med hur du kommenterar och därmed "behandlar" männinskor här i forum titt som tätt.
Du lever inte alla gånger som du lär ttiittii, men du är stundvis väldigt duktig samt snar till att fördömma andra.
Nä, jag får inte ihop det...

skitlångatår - Ej medlem längre2012-01-20 11:16
Antal inlägg: 560

Det är egentligen skitsamma om TS eller någon annan väljer att skaffa barn om tio år. Människor förtjänar väl respekt och förståelse för sina val här och nu? Eller hackar du på dina barn som gillar Byggare Bob och säger: "Äh, man är inte sämre än att man kan ändra sig. Om några år tycker ni det där är löjligt." Herregud.

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 11:17

visst finns det undantag,men jag har hitils inte träffat den personen,jag träffade en kvinna för många år sedan som inte skulle ha barn,hon tyckte barn var äckliga,vidriga,vi alla tyckte det var märkligt,det visade sig senare att pappan förgripit sig på henne och alla hennes syskon,det var det stora skriverier om i tidningarna pappan fick många års fängelse,hon fick terapi och har 3 barn i dag och mår bra.detta skrev jag bara ändå, och har ingen ting med någon på denna sida att göra

Golgatha2012-01-20 11:17

Bra sagt skitlångatår =) (Y)

Frajtan2012-01-20 11:18
Antal inlägg: 85

Det är ju just de där kommentarerna som "jag ville inte heller det, men nu har jag ändrat mig" som är så dryga att få om man som trådskaparen och även jag inte vill ha barn. Måste folk påpeka att "det kommer med åldern" osv? Jag saknar inte barn alls. Jag reser 1-2 månader om året, har ett halvt zoo med djur att ta hand om osv, så jag känner inte ett behov av att sätta fler folk till en redan överbefolkad värld när jag inte ens ser något intresse.

När folk sätter en bebis i handen på mig tycker jag visst att den är söt en stund, men jag blir lika glad när dom tar den från mig. Jag tappar intresset för fler och fler av mina vänner som skaffar barn just för att de förändras åt ett håll som inte intresserar mig.

Folk får gärna skaffa barn, men jag förstår inte varför man som sagt måste försvara sin ställning. Ungefär på samma sätt som att försvara att man är vegetarian osv. Jag ifrågasätter inte varför någon skaffat barn eller äter kött, men så fort man är en centimeter utanför normen är det kanske något som är fel?

Golgatha2012-01-20 11:19

Då har du kanske det nu tiittii(träffat den personen), TS är kanske just en sådan person. Det vet du ju ingenting om, utan du får tro på vad hon säger här och nu och acceptera det.

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 11:19

så det är alltid bäst att hålla inne med sina livs erfarenheter?om man inte vill höra vad andra tycker så varför då skapa en tråd i ämnet?

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 11:20

självklart tror jag på vad Ts skriver, just nu

Magnetix2012-01-20 11:21
Antal inlägg: 85

jag tror att vad ttiittii försöler säga är helt enkelt att det är smart att lämna det öppet, även om man just nu känner att man inte vill... det är ok att känna så, men också intelligent att inse att våra känslor för olika saker förändras allt eftersom vi lever och lägger nya erfarenheter till dom vi redan har.

Sedan är det förstås så att mammor / pappor och mor och farföräldrar tycker det är supermysigt med barnbarn och så, och där är det nog bara att gilla läget..

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-20 11:23

jo visst,men man kan inte skaffa barn för att andra vill ha barnbarn,tänk om någon inte vill ha barnbarn ska man låta bli då?

lycopersicon2012-01-20 11:25
Antal inlägg: 355

Jag ser det absolut inte som något konstigt att man väljer bort ett liv med barn och tämligen säker på att många kvinnor gör det valet tidigt och också håller fast vid det utan att ångra sig. Jag kände aldrig någon längtan efter barn utan skaffade mest barn för att jag kände att det förväntades av mig. Nu har jag världens finaste dotter som jag självklart inte skulle velat vara utan men hade jag inte kunna få några barn hade det inte varit en katastrof. Vi valde att bara skaffa ett barn och även det är inte riktigt accepterat. Som jag har blivit ifrågasatt och fått försvara det...Suck! Så tröttsamt med folk som inte kan acceptera att man gör andra val i livet än de själva....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?