Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 027 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bahrt - Ej medlem längre | 2012-01-28 23:39 | |
![]() | Är det ett tidigt aprilskämt?? Ska surfa extra mycket imorn för att väga upp för alla er som inte tänker vara på internet imorn! | |
| funny farm - Ej medlem längre | 2012-01-28 23:44 | |
![]() | Jag tänker att det är mer en markering mot att vi glider för mycket in i datavarandet och behöver statuera en dag då vi markerar att datorn inte har tagit över våra liv. | |
| Joda11 | 2012-01-28 23:50 | |
![]() | Jag är lätt på Internetfri dag! Mitt liv raserar inte direkt utan uppkoppling... | |
| Lillstölla | 2012-01-28 23:50 | |
![]() | Klart det är viktigt att umgås på riktigt så att säga, men behöver ingen som talar om för mig när jag ska ha en internetfri dag, klarar allt att bestämma det själv. | |
| bommarna | 2012-01-28 23:51 | |
![]() | Fånigt! Vem hittar på något sådant? | |
| funny farm - Ej medlem längre | 2012-01-28 23:54 | |
![]() | Datorn är ett fantastiskt vertyg. Men för många människor blir den ett substitut för livet, och detta är inte enbart positivt. Man har alla sina kontakter genom datorn. Vi måste värna om de mänskliga, interpersonella relationerna tycker jag. | |
| Lillstölla | 2012-01-28 23:54 | |
![]() | Om det nu finns något sånt så är det väl samma människor som sitter och hittar på dagar som Kanelbullens dags osv. | |
| funny farm - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:02 | |
![]() | Skillnaden mellan kanelbullens dag och internetfria dagen är väl att den sistnämnda har ett underligggande syfte. Den syftar till att påvisa faran med datoriseringen. | |
| Lillstölla | 2012-01-29 00:05 | |
![]() | Sa väl ändå inte att det fanns någon likhet mellan de båda. Tycker bara det hela är fånigt. | |
| funny farm - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:13 | |
![]() | Kanske inte. Men du antydde att det var samma människor som hittade på dessa dagar:) Kanelbullens dag tycker jag uppmärksammar ett fantastiskt svenskt bakverk:) | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:18 | |
![]() | Håller med lill.....pincesstårtans dag, kanelbullen sdag, ostkakans dag....kommersiella bajsdagar och nu är även alla hjärtans dag, fars dag och mors dag kommersiella bajsdagar... :-) Snacka anti kommersiell dag om vi har en internetfri dag (tänk alla online butiker son loosar pengar). | |
| funny farm - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:28 | |
![]() | Tycker ändå att syftet med en internetfri dag skiljer sig gentemot ostkakans dag. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:34 | |
![]() | FF>> Internetfri dag innebär väl att man kan använda datorn ändå? | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2012-01-29 00:34 | |
![]() | självklart...konstigt vore ju annars...men man kan ju fundera på syftet, ska man såra den kommersiella delen och friheten av information för att gynna vad | |
| Observer | 2012-01-29 00:48 | |
![]() | Internetfritt, hu vad hemskt ... | |
| Pandina | 2012-01-29 01:52 | |
![]() | Tycker det är ett fint initiativ. De sanna internetnördarna kommer ju givetvis dock inte bli påverkade av det det minsta. Mamma brukade försöka införa sådana dagar när jag bodde hemma, minns jag. Slutade med att jag bara stängde till dörren och fortsatte att chatta. Sedan fann hon själv vägen till internetvärlden och då var det ju förlorat... Vägrar för övrigt Facebook och Twitter, och Betapet är det närmaste jag kommer socialt forum. Folk kan nå mig på telefonen om det är någonting... och har de inte mitt nummer så betyder det att vi inte är tillräckligt nära varandra för att jag ska veta om deras vardagsrutiner (såsom "nu diskar jag, titta vad jag åt till lunch idag!") Det är lite för enkelt att publicera på internet... Och det har blivit lite för lätt att bli "vänner". Tycker faktiskt inte att ett intressant fotoalbum riktigt är meriterande för vad man kallar för vänskap. Och missbruk av sådana ord är för mig förkastligt. Om inte den internetfria dagen manifesteras på något sätt - till exempel med någon tillställning eller festival eller liknande, så gör den ju tyvärr inte mycket nytta förutom att den kanske väcker en tanke hos dem vars bubbla inte totalvirtualiserats... | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2012-01-29 09:49 | |
![]() | Vänskap och vänskap... jag föredrar att kalla det kontakter. En kontakt kanske man delar fotointresse med, en annan gillar man att "cyberskämta" med etc. För några månader sedan åkte jag till andra sidan jordklotet på en månadslång semester med en "kontakt". Internet är en i grunden bra grej. :-) | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2012-01-29 09:55 | |
![]() | "Det är lite för enkelt att publicera på internet..." Det tycker jag inte alls. Tvärtom är denna möjlighet en revolution för demokratin. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 09:56 | |
![]() | Vad hände med internetfritt idag? | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2012-01-29 09:57 | |
![]() | Sådant håller jag inte på med. :-) | |