Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2012-02-03 23:19 | |
![]() | mrperfect: sant! Jag tar tillbaka. Självklart skulle jag inte vifta med ett vapen i ansiktet på en bankkassörska och riskera livslång ångest för henne. Jag skulle däremot göra inbrott i en bank om jag visste jag skulle klara mig. :) Men det skulle jag säkert inte göra så därför tänker jag inte försöka ens. hehe | |
| tydal | 2012-02-03 23:22 | |
![]() | bomah: Gratis i den betydelsen att du får sätta dig vid ett piano och spela en klassisk låt och sedan lägga ut den på internet utan tillstånd. Men inspelningar är skyddade i upphovsrättslagen i 50 år, så om du vill publicera någon annans inspelning av klassisk musik behöver du tillstånd om den är nyare än 50 år. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-04 03:17 | |
![]() | henrik skriv inte här om ev bakrån:-) Du kan lätt bli infångad, jmfr Twitter och USA | |
| henrik_l | 2012-02-04 07:27 | |
![]() | ezye: hehe allvarligt? :) det var ju bara en sk jämförelse, folk sitter och laddar ner allt dom kan och skiter i det eftersom dom vet att dom klarar sig. och summan är i många fall mkt större. iaf om man räknar över en lång tid. självklart skulle jag inte göra sno nåt, göra inbrott nånstans eller råna nåt överhuvudtaget. men visst det är onödigt att skämta om sånt. lite barnsligt. på tal om usa, var det inte nån som skrev att han skulle gräva upp marilyn monroes lik och så tog dom det på allvar och arresterade honom. helt otroligt egentligen. Man får ju liksom läsa lite mellan raderna. På tal om piratkopiering och upphovsrätt så blev jag "drabbad" själv av sk bildstöld. Det var på nån fotosida och rätt många blev drabbade samtidigt. Tror inte att dom kom på vem det var heller. Lite ledsamt sådär. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-04 09:12 | |
![]() | Jo det var just Marylin Monroe jag menade. Paret fick åka hem trots betald biljett, då de släppts, och nu måste de ha visum om de överhuvudtaget vill till USA igen. Program som läser av Twitter. Därför ska man inte skämta om att man ska xxxxxkillxxxxxR-feldt eller liknande. Vågar inte ens skriva ut orden rätt:-) Jöhnk: Tack för länken, men jag blev inte mycket klokare. Att ladda hem en låt, eller torrent - är det att streama, eller är det när man lyssnar, på te x Spotyfy? | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-04 09:15 | |
![]() | Bilder då. Om man hittar en vacker naturbild (obs ej personer på bilden), gör det något om man använder den i ett bildspel för personligt bruk? Om man skickar bildspelet vidare då? Vad händer om man använder någons bild i en fototävling och det uppdagas? Böter? (Inte för att jag tänkte det.) | |
| henrik_l | 2012-02-04 10:00 | |
![]() | ezye: hehe det är liiiite skillnad på att skriva att man skulle vilja (nä jag vill inte råna nåt) råna en bank och att göra något mot en namngiven person. :P Om du hittar en bild på internet och vill använda den för personligt bruk att titta på hemma så har jag väldigt svårt att tro att någon skulle komma efter dig. Däremot skulle jag avråda från att lägga ut andras bilder på bloggar osv. Då har ägaren(den som tagit bilden) rätt att fakturera dig enligt prislistan för användning och det beror nog på vad du använt den till, tex bild på förstasidan i en blogg, för att sälja något produkt osv. Det finns tillåmed folk som arbetar med att sätta fast dom som gör sånt. Min personliga åsikt är att det har spårat ur. Om någon nu tycker att en bild jag tagit är fin och vill använda den, självklart går det bra! Jag skulle aldrig skicka några fakturor till nån privatperson. Skulle någon använda den för en fototävling skulle jag kontakta personen och ta ett snack om livet i största allmänhet skulle jag tro. | |
| Teacherspet | 2012-02-04 10:12 | |
![]() | ezye - när du lyssnar på en låt utan att ha den på din dator så streamar du. tex spotify, grooveshark, youtube osv. när du använder tex torrents och laddar ner saker så hamnar de på din dator - då streamas de inte. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-04 10:19 | |
![]() | Tack! | |
| exotica | 2012-02-04 10:27 | |
![]() | Birgerkung: Haha..tack för den tolkningen...(eller narrningen) Men som sagt är jag vilse o naiv i det...därav ingen hum om saken...därför fråga jag er...och jag har fått svaren...vilket jag tackar för. Så tråden kan gärna stängas nu, tack! | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-02-04 18:00 | |
![]() | Bankerna rånar ju vanliga personer lagligen, då borde det väl vara lagligt att göra tvärtom också :) | |
| Skblole | 2012-02-04 18:19 | |
![]() | Den enda banken som rånar är riksbanken. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-02-04 18:31 | |
![]() | Haha har du redan glömt 90-talets finanskris. Staten, dvs skattebetalarna, fick skjuta till miljarder. Har dom betalat tillbaka en enda krona? Plus att vi är ett av dom länder med störst skillnad på in- och utlåningsränta. Så nä, alla banker rånar oss vanliga dödliga. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-02-04 18:32 | |
![]() | Plus att dom aldrig verkar lära sig av gamla läxor, dom bidrar till spekulationshysteri om och om igen. | |
| Skblole | 2012-02-04 18:36 | |
![]() | Jo absolut, men det är ju snarare ett slags systemfel. Bankerna rånade ingen, de fick pengar som gåvor. Kanske bättre att starta en ny tråd om detta om du vill diskutera det, för det är otroligt off topic. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-02-04 19:13 | |
![]() | Nä det var bara en forumvärd som ville råna banker men bara om det är lagligt. Han skrev det i den här tråden och jag svarade. Svårare än så är det inte. Är det lagligt åt ena hållet borde det vara lagligt åt andra hållet :) | |
| Skblole | 2012-02-04 19:22 | |
![]() | Haha, jag förstod det. :) Jag menade att det du pratar inte handlar om något rån. Men jag köper absolut att banksystemet inte fungerar särskilt bra. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-04 19:26 | |
![]() | Gå in på youtube och sen spelar du in :) | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-02-04 20:38 | |
![]() | När lånet inte var direkt frivilligt, och bankerna misskött sig å det grövsta med andra personers pengar - är det då banne mig inte långt ifrån rån :) | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-04 21:34 | |
![]() | Vad använder man för program för att spela in på Youtube? Jag har inte hittat via google. Däremot finns det ett program som tar bort videosnutten och bara sparar musiken, men jag hittar inte var jag sparade namnet just nu. | |