Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 154 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 11:11 | |
![]() | +1 på jonisk | |
| nyme_ | 2012-02-07 11:33 | |
![]() | Ska inte olika åsikter tolereras i en diskussion? Eller ska den som inte delar majoritetsuppfattningen verkligen behöva acceptera att bli beskriven som mer eller mindre efterbliven? Det tycker inte jag. Och jag kan inte heller se att det skulle finnas något att anmärka på Träsmaks sätt att framföra sina åsikter (före han blev provocerad). Det är inte han som står för arrogansen här. Blir han beskriven som någon som inte är tillräckligt utvecklad så kan det väl aldrig vara fel att han ger svar på tal och då kan det till och med vara okej att kontra med "idiot". Jag är ganska förvånad över intoleransen och grälsjukan här i trådarna. | |
| Gautama | 2012-02-07 11:36 | |
![]() | Säger nyme med sitt tredje inlägg i forumet..., får lite konstiga vibbar här... Klart att ttiittiis inlägg inte var speciellt smakfullt emot träsmak, det kan jag hålla med om. Men man behöver ändå inte kalla någon för idiot. Och dessutom behöver man inte tro att man sitter inne med svaret för att man läst konst. | |
| nyme_ | 2012-02-07 11:40 | |
![]() | 'Säger nyme med sitt tredje inlägg i forumet..., får lite konstiga vibbar här...' Jag blir ju inte förvånad direkt med tanke på vad jag just har påpekat. | |
| Kramerica_ | 2012-02-07 12:06 | |
![]() | Gå och köp de där lakanen istället för att klaga. Då gör ni de hemlösa en förtjänst samt att ni förmodligen kommer ha dem i åtanke varje natt ni går och lägger er, de kommer dem gynnas mer av än att ni klagar över etik och moral. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:14 | |
![]() | knappast har dessa lakan tillverkas för att ge dom hemlösa pengar,utan för ge den som skapat dessa lakan pengar,det finns ganska många sett att hjälpa hemlösa på,och detta sett är det mest förnedrande och kränkande på länge | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:14 | |
![]() | Ge pengarna direkt till t ex Stadsmissionen istället, så får den hemlösa en större del av potten och det inte bara känns som ni gör nytta, ni gör det faktiskt också. | |
| Gautama | 2012-02-07 12:20 | |
![]() | Skänker hellre 800 till stadsmissionen istället för att köpa dessa fula, smaklösa lakan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:20 | |
![]() | jonisk,presis då går 100% det dit ska | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:26 | |
![]() | "knappast har dessa lakan tillverkas för att ge dom hemlösa pengar,utan för ge den som skapat dessa lakan pengar" Word, ttiittii (hoppas det blev rätt nu med alla t:n och i:n.... ;-)) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:31 | |
![]() | så du menar att dom gjort detta spektakulära motiv för att ge pengar till dom hemlösa ?att det skulle vara deras största anledning skulle inte tro det | |
| Lillstölla | 2012-02-07 12:32 | |
![]() | Tycker det är förjävligt. 700 spänn kostade ett set vill jag minnas. Och en "viss del" av de pengarna skulle visst gå till hemlösa. Fan, har man 700 spänn att lägga på påslakan så tycker jag allt att man ska ge pengarna till hemlösa och inte köpa sån skit. Jag blev så vansinnig när jag läste artikeln. Vem kommer på sådana dumheter? Sinnesundersökning vore kanske på sin plats, och sen en lektion i empati och människosyn! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:33 | |
![]() | stölla klok som en bok:) | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:34 | |
![]() | Vet inte om jag missuppfattar tittis sista inlägg men alltså: jag höll med dig titti. Om det nu inte framgick? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:37 | |
![]() | Lolita popok förlåt,jag miss uppfattade dig:) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:42 | |
![]() | Jag kan tycka att det från designerduons sida finns en viss poäng, att provocera fram en debatt om ungas hemlöshet. Och de är väldigt tydliga på sin hemsida med vad det handlar om, och vart pengarna går. Kanske inte det bästa sättet att göra det på, men jag tror att det finns en god grundtanke. Det osmakliga för mig handlar om att de säljs på NK, i en 'dyrt' designad miljö, med mycket mer fokus på det estetiska än själva budskapet. Och att Det riskerar att bli mycket mer designerhype och 'måste ha'-pryl än en seriös debatt om grundproblemet. Sen Träsmak>> Ja, designers och konstnärer inspireras av allt möjligt, men får också vara beredda på att ta kritik för det. Och det är svårt att balansera på den tunna linjen mellan konst och ren osmaklighet. Om jag väljer att rita ett hus inspirerat av favelas eller kåkstäder, då är jag rätt på det klara med att jag kommer få en hel del mothugg. Att kokettera över samhällets utsatta och göra det till ett pittoreskt eller fashionabelt inslag i sin egen elitistiska vardag, det ser jag bara med avsmak på. | |
| meimse | 2012-02-07 12:54 | |
![]() | Det ska vara inne att vara hemlös. Blir liksom lite lättare att roffa åt sig och skära ned på välfärden då se. Tips till nästa reklamdrive. Påslakan med ihjäfrusna lik på. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-07 12:57 | |
![]() | +2 Jonisk. | |
| Gautama | 2012-02-07 13:02 | |
![]() | Får lite känslan av att de med pengar ska kunna köpa sig fria från sitt dåliga samvete. "Jo, men jag skänker pengar till de hemlösa, kolla det här fina designelakanet jag köpte på NK." | |
| gnill | 2012-02-07 13:30 | |
![]() | Jag tycker kanske att det blir lite extra provocerande just för att det är dyra lakan som ska köpas av NK:s kundkrets. Men jag håller med Jonisk att det finns en viss poäng, det är svårt att veta exakt var gränserna går. När den italienska designern visade upp bilder Nonolita på en extremt anorektisk fotomodell i reklam tyckte jag tex att det var bra, eftersom det pekar på hur sjuka ideal det finns (varning för stark bild om man klickar på länken style.popcrunch.com/...or exia-ad/ ) Men de fick också mycket kritik för det. Så jag vet faktiskt inte riktigt varför jag reagerar annorlunda på det här med lakanen och våldtäkstmotiven (hur de nu ser ut?). Måste fundera lite på det... | |