Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 091 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-14 18:18 | |
![]() | Jag är lite inne på Mintas linje, fast det kanske är mer glimten i ögat. Glittret är nog en bieffekt av mycket tårvätska, vilket ju bildas när man gråter men även vid andra typer av starka känslor ibland. Så det kanske är folk med nära till känslor av olika slag som har just glittrande ögon? | |
| raringen | 2012-02-14 18:21 | |
![]() | Det där med "glimten i ögat" är ju nåt väldigt intressant och svårdefinierat i sig. Ena av mina teorier är att de kisar lite mer än vanligt, men känner ändå att jag saknar en bit av förklaringen. Finns det ingen "biologisk förklaring" förutom extra tårvätska? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-14 18:24 | |
![]() | Ja, glimten tror jag har att göra med att man kisar, eller snarare använder ögonmuskulaturen mer, medvetet eller omedvetet. (lite ironiskt att jag sitter på beta och diskuterar just ögonmuskulatur, jag har en gång i tiden forskat på proteiner i desamma). Glittret däremot har jag ingen bättre gissning på. | |
| Tornvy | 2012-02-14 18:49 | |
![]() | Som jag ser det så finns det öppna och slutna blickar. Jag har sett in i ögonen på en helt öppen, nästan bottenlös person. Men jag har också sätt in i en järnridå där ögonen blir nästan 2 dimentionella. Bäst är öppna blickar från genuint nyfikna personer. | |
| tipitina | 2012-02-14 18:51 | |
![]() | Ja, glimten tror jag också beror på att nämnda personer och så många med dem går runt med ett litet finurligt leende som gör att de ler med ögonen. Ni har väl sett Tyra? "Smize" | |
| Mouche - Administratör | 2012-02-14 19:00 | |
![]() | Jag vet i alla fall att glittret i en viss persons ögon även får mina ögon att lysa upp. Hon värmer upp världen med sina fantastiska ögon. Kärlek är svaret för mig alltså. =) | |
| raringen | 2012-02-14 19:03 | |
![]() | Fint svar Mouche, men jag har för länge sen räknat ut att du är en fin människa :) Glad vändag på dig! | |
| Mouche - Administratör | 2012-02-14 19:07 | |
![]() | Detsamma till dig raringen =) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-02-14 20:56 | |
![]() | man glittrar med ögonen genom att spänna dem (omärkligt) på ett visst sätt. | |
| raringen | 2012-02-14 21:08 | |
![]() | Ahaa, låter som om du kommit på nåt :) Berätta mer! | |