Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade22
Mobilspel
Pågående18 953

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2012-02-27 14:39
Antal inlägg: 20042

Det var väl inte svävande svar. Bara för att personer inte arbetar med kroppen betyder det inte att de är socionomer. Vad menas med teoretiskt arbete, allt som inte är kroppsarbete?

jonisk - Ej medlem längre2012-02-27 14:39
Antal inlägg: 7985

corlini>> jag antar att du redan vet att du är rätt dryg?

mönjelilja - Ej medlem längre2012-02-27 14:41
Antal inlägg: 3613

Corlini är ännu drygare i tråden om utbrändhet.

golden2012-02-27 14:41
Antal inlägg: 1431

rent konkret så jobbar jag mest med böcker och musik. lagom till sommaren brukar jag sedan rulla fram en ljusblå husvagn full med kaffe och bullar. där sitter jag sedan så ofta jag kan och njuter av stockholm i all sin semesterprakt.

limpan__22012-02-27 14:42
Antal inlägg: 2847

Varför inte föregå med gott exempel och svara på frågorna själv?

crooked rain - Ej medlem längre2012-02-27 14:43
Antal inlägg: 6334

jag är en sån där dagisfröken.

numsan2012-02-27 14:45
Antal inlägg: 6327

Ot - helt sjukt cr, jag drömde att jag skulle vikariera för dig för att du skulle på semester och ingen annan kunde. Det hela var mycket mystiskt.

Jag jobbar inte heller som socionom. Jag är creative account manager för en musiktjänst som jobbar med livespelningar.

jonisk - Ej medlem längre2012-02-27 14:46

Vad någon har för åsikter bryr jag mig inte så mycket om, men dryghet är rätt larvigt.

crooked rain - Ej medlem längre2012-02-27 14:47
Antal inlägg: 6334

Hahaha, numsan! Vad fint att dröm-du ställde upp ändå.

jonfre2012-02-27 14:48
Antal inlägg: 391

Rätt skön tråd. Ska erkänna jag har lite fördommar.. De matcher jag åker på stryk är vad jag tror ofta mot smarta "pappers" människor:)

numsan2012-02-27 14:49
Antal inlägg: 6327

Visst vet du, säg bara till nästa gång du behöver dröm-hjälp.

Mindymoo2012-02-27 15:01
Antal inlägg: 1743

Jag undrar lite varför TS ställer frågan utan att redovisa sin egen situation.
Och meddelar utan att blinka att mitt jobb är - liksom min hobby - att hålla på med ord. Journalistik, korr, redigering, författande, spökskrivande, u name it.
Jag spelade massor av betapet under de år jag jobbade heltid och hade 12-timmarspass. Dock inte på jobbet, skulle jag aldrig ha hunnit.
Söker för närvarande jobb om nån har nåt förslag!

slånbär2012-02-27 15:05
Antal inlägg: 5539

Ja om man vill kan ju tro att kroppsarbetare inte ksulle vara lika smarta som högskoleutbildade men det visar sig många gånger vara tvärtom. Jag är en sån där mattant som ser till att ungarna i skolan och förskolan överlever dagarna. Jag spöade skiten ur mina kompisar på ett TP liknande spel och dom har båda två år av universitetsstudier bakom sig och den ena har ett toppchefsjobb inom politiken. Kan säga att dom var både häpna och lite lätt chockade över att min allmänbildning och inom vissa ämnen specialkunskaper vida översteg deras.

Och fördomar har vi nog alla. Jag minns en gång för ca 25 år sedan så jag jobbade på en förskola i Rinkeby. Det var på den tiden då det fanns enspråkika avdelningar och vi hade bla en turkisk avdelning. Det började en ung turkisk kille där och jag utgick direkt ifrån att han var ytterligare en i raden av Kulu turkar(landsbygd) som nästan alla andra som jobbade där var och med lika låg utbildning/allmänbildning som dom jag hade erfarenhet av sedan tidigare.
Döm om min förvåning när jag väl pratade med honom och han då talade en klingande norska!! Han hade bott och studerat i 1 ½ år i Oslo och pratade flytande norska redan och kom ifrån Istanbul. Jag blev väldigt ställd och tvungen att erkänna att mina fördomar låg djupare än jag visste om. Sedan dess dömer jag ingen utifrån vad jag tror utan låter folk visa vilka dom är.

gnill2012-02-27 15:30
Antal inlägg: 1942

hm administration, jag antar att du räknade mig dit? Jag känner mig dock inte alls som en administratör, jag håller utbildningar och skriver böcker, sen ger jag ut dem också. Visst skriver jag fakturor (det måste jag ju eftersom jag är egenföretagare) men det är en liten del av tiden. Så jag kan verkligen inte känna igen mig i att vara administratör.

jonisk - Ej medlem längre2012-02-27 15:39

Jag läste TS fråga igen, och fastnade lite på formuleringen ”socinom, administrations, teoretiskt relaterade yrken”. Administration & teoretiskt relaterade yrken är ju en rätt vid benämning, medan socionom är en yrkeskategori. Kanske helt oväsentligt eg, men det är ungefär som att fråga vilka som jobbar som/med ”badvakt, kroppsarbete, praktiska yrken”.

skitlångatår - Ej medlem längre2012-02-27 15:50
Antal inlägg: 560

"Ja om man vill kan ju tro att kroppsarbetare inte ksulle vara lika smarta som högskoleutbildade men det visar sig många gånger vara tvärtom."

Ja, det var ju smart sagt. Precis som att undersköterskor, förskollärare och psykologer har lite empati.
Så måste det vara.

lamaglama2012-02-27 16:02
Antal inlägg: 439

Fast jag tror man behöver läsa lite i utbrändhetstråden där Corlini spyr över lata passiva låtsasutbrända snyltare och mjäkiga socionomtyper för att förstå vad den här frågan eg handlar om. Corlini gillar inte socionomer. Om det bara är socionomer här så är det självklart varför Corlini blir motsagd, för det kan ju aldrig vara så att Corlini skulle kunna ha fel.

slånbär2012-02-27 16:18

Skitlångatår-vad menar du nu? Det jag menar är att man många gånger möts av fördomar om man inte är högutbildad och jag har träffat på många skitsmarta människor som bara har gymnasieutbildning och ett vanligt kneg utan fin titel och hög lön. Det jag menar är att det är fördomar att tro att personers intelligens och allmänbildning har att göra med vilket jobb och vilken utbildning dom har.Därmed inte sagt att dom som har högskoleutbildning inte är smarta men dom måste inte vara smartare än en vanlig fabriksarbetare bara för att dom har en magisterexamen. Det sista om undersköterskor mfl får stå för dig själv i så fall. Men jag fattar ju att du menar tvärtom . Fattar du hur jag menar då?

Corlini- vi är många som fortfarande undrar över vad du själv sysslar med och vilken utbildningsnivå du har? Skulle ju vara det mest intressanta i den här tråden.

skitlångatår - Ej medlem längre2012-02-27 16:26
Antal inlägg: 560

Nej, jag menar att det är korkade generaliseringar. Åt båda hållen.

slånbär2012-02-27 16:30

Ja det var ju liksom det jag ville få sagt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?