Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ceciliaerix | 2012-03-01 13:25 | |
![]() | Gnill är så himla bra! :) | |
| gnill | 2012-03-01 13:26 | |
![]() | ah, nu fick jag lite social bekräftelse också :) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-01 13:27 | |
![]() | Jag tycker bara att man inte ska blunda för hur dessa trender påverkar de unga. Jag tycker att det är synd att många som växer upp hatar sin kropp när den förvandlas till vuxen. Vi hjälper ju inte till vi äldre om vi också försöker att utplåna varje spår av hår på vår kropp. Att ha hår därnere har ett syfte, att skydda. När blev det naturliga det som blev sjukt, det är ett konstigt samhälle vi lever i. | |
| gnill | 2012-03-01 13:29 | |
![]() | dessvärre ligger nog det "onaturliga" i människans natur (tänk: halsringar, getingmidjor, snörda fötter etc etc), men det är ändå inte fel att stanna upp och diskutera det och vilka effekter strävan efter det "perfekta utseendet" får på människors självkänsla och välbefinnande. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-01 13:29 | |
![]() | Jag tycker det är helsjukt att man inte kan få välja helt själv hur man vill se ut, särskilt under kläderna. | |
| Gautama | 2012-03-01 13:39 | |
![]() | Varför raka sig frågar TS..., ja, varför sminka sig, varför klippa sig, varför färga håret, varför bära smycken, varför köpa andra kläder än en värmande säck? Vissa gillar att göra detta utan att få en pedofilvarning på sig. | |
| Gautama | 2012-03-01 13:43 | |
![]() | Jag håller med gnill på det sättet, att utseendefixeringen i samhället gått för långt, att vi någonstans måste få ungdomarna att gilla sig själva mer efter hur man är skapad. Men vad det gäller rakning så tycker jag det är det absolut minsta problemet i det sammanhanget. | |
| Borgcrantz | 2012-03-01 13:44 | |
![]() | Det är bara en myt att håret blir grövre och längre. Så nu vet ni det! :) | |
| AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-03-01 13:46 | |
![]() | jag tror nog det mest handlar om hur man själv mår och naturligtvis lite om vad andra tycker och hur mycket man bryr sig om vad andra tycker. Vi är alla olika och tycker olika. Det hör mänskligheten till att fixa till sig på olika sätt och detta med att plocka bort kroppsbehåring är inget nytt utan det har man gjort sedan hedenhös tid, som smink, tatuering etc. Nästa generation kanske vill ha buskar både här och där, kanske flätat till fest... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-01 13:46 | |
![]() | >> Varför raka sig frågar TS..., ja, varför sminka sig, varför klippa sig, varför färga håret, varför bära smycken, varför köpa andra kläder än en värmande säck? Precis. Att återgå till att vara naturliga är redan för sent; låta bli att raka benen men använda mascara och du är en hycklare? | |
| Gautama | 2012-03-01 13:49 | |
![]() | När jag var yngre så var det en tjej i min klass som satt och nöp sig i kinderna för att få lite fint, naturligt röd färg i ansiktet..., tycker nog att rouge hade känts mer naturligt i detta samanhang:-) En lite anekdot som jag bjussar på:-) | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2012-03-01 13:56 | |
![]() | Jag har bara så svårt för ordet "fräscht". Det är så fult, kan ni inte sluta använda det för min skull? Snyggt med rakade ben, fine, men FRÄÄÄÄSCHT? Blurk. | |
| Pubbe | 2012-03-01 14:01 | |
![]() | Det är väl visserligen upp till var och en hur man vill göra med borttagning av hår men personligen tycker jag inte det är så hett med buskar under armarna tex. Är inget fan av för mycket hår nånstans eg. Både för min egen del och för hur jag föredrar på tjejer. Sen som nån skrev om rakade underliv, oavsett kön så tycker jag inte att man kan säga att det utan hår är att vilja eller att man ser ut som ett litet barn, skulle håret då vara det enda som skiljer ett barn från en vuxen till utseendet? Nästan som att säga att en man som rakar sitt skägg sen ser ut som ett barn då? | |
| Gautama | 2012-03-01 14:05 | |
![]() | Japp, fram för talibanskägg på varenda man:-) | |
| Lilla Blå | 2012-03-01 14:20 | |
![]() | Fint med skägg tycker jag. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-03-01 14:37 | |
![]() | Förvisso är det en smaksak, men det har blivit en sån förbaskad hysteri kring sånt här. Rent personligen tycker jag att rakat är snyggast på tjejer (nån liten tofs ovanför venusberget är iofs hett) men jag måste faktiskt hålla med Gnill (för en gångs skull) om att man kanske borde stanna upp och fundera över vad hela utseendehetsen gör med tjejer. Tycker praktiskt taget varenda kvinna jag träffar har dåligt självförtroende, och ofta är det just utseendet som spökar. Jag är för tjock, jag är för ful, jag ser inte ut som den photoshopbehandlade och proffssminkade tjejen på framsidan av Veckorevyn. Nähä, och? Jag ser inte ut som Brad Pitt heller, men inte fan har jag några problem för det. Och detta kan man få höra från tjejer som ser bra ut och väger strax UNDER idealvikten. Visst, tjejer har rent biologiskt sämre självförtroende än män, men jag har ett obestämt intryck av att skillnaden var mindre förr. Jag tycker dock att de kilovis med smink som tjejer tror att de måste sätta på sig för att våga gå utanför dörren är ett värre problem än rakningen av diverse kroppsdelar. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-01 14:43 | |
![]() | Jag tycker också det är rätt hemskt att man inte vågar sig utanför dörren utan smink; ja, jag sminkar mig oftast också, men sover hellre tio minuter längre på morgonen än lägger den tiden på smink. Och har inga problem att visa mig utan, även om jag tycker bättre om att vara fixad. youtu.be/IHqzlxGGJFo | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-03-01 14:50 | |
![]() | Har man hår på benen så är det väl meningen att man skall ha det. Varför raka bort det? Onödigt och dumt. | |
| Pocaloca | 2012-03-01 14:53 | |
![]() | Det är skrämmande...du har rätt Palnatoke...! | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-01 14:58 | |
![]() | >> Har man hår på benen så är det väl meningen att man skall ha det. Varför raka bort det? Onödigt och dumt. Klipper du naglarna? | |