Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 977

Forumkategorier

Användare Inlägg  
panflöjt - Ej medlem längre2012-03-15 08:18
Antal inlägg: 182

jag springer just nu som vikarie på ett äldreboende och då får man sej en tankeställare på hur vi uppför oss mot varandra. Jag tycker nästan att alla skulle få springa runt två veckor per år för att få en tankeställare, det behövs verkligen. Vissa är jättebra och man bara känner sig sååå välkommen. På vissa avdelningar känner man sig inte välkommen och det är bara hur jobbigt som helst att gå dit.

ttiittii - Ej medlem längre2012-03-15 08:27
Antal inlägg: 37631

tycker det obehagligare när någon tittar med betygs sättande ögon uppigrån och ner,nerifrån och upp,bara att människor visar att dom gör så är obehagligt,men dom är nog omedveten,Ts försök att älska dig själv,och svara med en motfråga ja,jag undrar hur et känns att vara så lång som att stå på en stege hela dagarna,skönt att vara behändig,

RaEl - Ej medlem längre2012-03-15 08:53
Antal inlägg: 449

Det finns ju olika sätt att säga saker till folk oxå. Allt beror ju på uttal och utstrålning. Om det dessutom är det första en person kläcker ur sig, kan man ju undra om alla gafflar finns i lådan.
Spelar ingen roll överhuvudtaget hur man ser ut. Det är ju insidan som räknas. =)
Vore fint med fler som kunde förstå det....

X-ra Small - Ej medlem längre2012-03-15 09:54
Antal inlägg: 199

Själv är jag l i t e n!
Nu när man är vuxen så händer det inte jätteofta att folk öppet kritiserar/kommenterar min längd.
Men man ser ju på blickar och när folk viskar och pekar.... Jättelattjo.... =(
Är knappt 150 cm, är det så underligt och se nån som har den längden?

Pocaloca2012-03-15 10:21
Antal inlägg: 2156

Jag bor nu för tiden i en liten by....det är inte lätt att vara alla till lags här märker jag =)
Min familj faller inte inom ramen för vad som "heter" normalt, och då kan man bli behandlad därefter....jag har alltid ett leende och ett hej när jag möter folk, men tyvärr räcker inte detta för att slippa bli utsatt för dylika otrevligheter...
Dock har vi en god självinsikt och inser att det är ju inte vi som har problem. =)
peace love and understanding!

Prärieklocka2012-03-15 11:01
Antal inlägg: 11487

När jag var yngre var jag väldigt smal och fick ofta höra kommentarer om det. Som många skriver brukar inte personer med övervikt få höra lika mycket, i alla fall inte rakt ut. Indirekta kommentarer och blickar är nog tyvärr rätt vanligt. Båda gångerna jag var gravid hade jag väldigt stor mage, men var ganska smal i övrigt. Är dessutom lång, så då tror jag effekten av min jättemage blev ännu mer påtaglig. När man är gravid är man i folks ögon inte tjock på ett "fult" sätt, så då är det fritt fram att säga vad man vill. Okej, jag kunde bjuda på det, för jag var verkligen enorm. Men ändå: När jag kämpade på i sommarvärmen under min första graviditet, kunde jag hellre vara utan upplevelsen av att helt främmande människor kunde stanna på gatan och utbrista: "Men herreguuuuud, du ser ut som du ska få trillingar!!!" När någon människa jag aldrig hade sett förut passade på att fälla någon liknande kommentar och dessutom lade handen på min mage - när jag kom pustande upp i vår trappuppgång, då passerades definitivt en gräns för vad som kändes okej!

mz_lzrd2012-03-15 11:22
Antal inlägg: 2498

Om man är oerhört liten och inte får någon kommentar av en person man hälsar på, så kan man nog utgå ifrån att den personen tycker att litenhet är ful, pinsam, ett slags beklämmande lyte osv.

Var för fan glada istället för att reta er på att folk ser er. Har man något som ÄR fult och pinsamt i sitt utseende så brukar människor hålla käft om det när man presenterar sig för varann.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?