Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
skaskann - Ej medlem längre2012-03-05 18:23
Antal inlägg: 20

Detta är ett praktexempel på hur illa det kan gå när man inte utbildar de som kommer hit. De får ingen utbildning i hur våra seder och lagar är. Ta Kanada tex. Där får de utbildning i hur landest lagar och seder är och de måste göra ett slutprov. På så sätt undviker de många konflikter och missuppfattningar.( Religioner , folk får tro på vad de vill som kan få dem att stiga upp ur sängen på morgonen men inte på bekostnad av andra. Det finns inget som har orsakat så mycket krig i världen som religioner.)
I detta fallet hade det nog behövts en sinnesundersökning också. jag såg på nyheterna, pappan säger sig inte ha haft något att säga till om, aggerar man inte emot något sådant här så är man medbrottsling och ska straffas där efter. När det gäller barn måste man alltid se till barnets bästa. Den som inte kan stå upp för sitt eget barn är ingen bra förälder.
Sverige är ett land där man är överens om att man inte är överens, vilket gör att det är ett suveränt land och så tycker jag att vi ska se till att det ska vara. Vi har demokrati och grundlagar att följa. Vi har rättigheter men också skylldigheter gentemot vårt samhälle.

SatanIGatan-2012-03-05 18:31
Antal inlägg: 2934

Jag mår illa.

dalapower2012-03-05 18:49
Antal inlägg: 419

Varför mår du illa?

fuskares2012-03-05 20:47
Antal inlägg: 2

Gautama: Vilken del av tron bygger på kunskap?

med2012-03-05 20:57
Antal inlägg: 1164

Ren galenskap!!!

Gautama2012-03-05 21:15
Antal inlägg: 6854

"Gautama: Vilken del av tron bygger på kunskap?"

Jag har inte sagt att tron bygger på kunskap. Men att generalisera bygger på okunskap. Alla SD:are mördare inte ungdomar som någon nämnde här förut. Alla invandrare våldtar inte flickor, alla troende bedriver inte häxjakt osv..., förstår du bättre nu??

vulcan2012-03-05 21:43
Antal inlägg: 7666

Det var inte första gången det här hände i Sverige tyvärr med personer från det aktuella landet (Kongo) inblandade. Sedan år 2000 sitter Willy B i fängelse på livstid för mord på sin dotter (som ev. bara var en styvdotter, släktförhållandena var lite oklara) och misshandel av en son. De trodde också att barnen var besatta av onda andar. Jag råkade då känna en person med mycket god insyn i själva rättsprocessen. H*n hade aldrig under alla sina år i "branschen" hört så mycket vansinniga idéer hos någon person som stått inför rätta som denne Willy och hans hustru.

Tyvärr är det ju ett känt problem att traditionell tro på häxor och onda andar som finns i stora delar av Afrika ibland "gifts ihop" med kristna föreställningar. Överhuvudtaget skulle jag tro att de här vidskepelserna är en - om än inte en avgörande - av flera faktorer bakom problemen i Afrika.

Låt oss vara tacksamma för att inget barn fick sätta livet till den här gången.

Mouche - Administratör2012-03-06 10:38
Antal inlägg: 24193

Jag tror inte på häxor och andeväsen men jag har just kommit på att jag helt klart måste vara synsk.
Jag ser nämligen vissa nick här och vet ögonblickligen vad som står i ett inlägg utan att ens läsa det först.

Ett inlägg är raderat.

Jag vill också poängtera att den här tråden inte, alltså i n t e, handlar om rasism.

Mouche

Träsmak2012-03-06 11:14
Antal inlägg: 882

Det finns religiös fanatism överallt. Det finns kristna föräldrar som trott att deras barn varit besatta och tillkallat exorcister. Nej, vad skulle ras eller rasism ha med det hela att göra?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?