Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2012-03-11 22:27
Antal inlägg: 6334

Roberto Carlos i sin prime var ju otrolig, om vi pratar defensiva positioner. Bäst av alla på planen var Zidane.

Grundsnygg - Ej medlem längre2012-03-11 22:31
Antal inlägg: 3451

Nu kanske Eric Cantona inte hör hemma här men på min personliga tio i topp platsar han.

Maradona19862012-03-11 22:32
Antal inlägg: 1801

Om vi pratar försvarsspelare, Guiseppe Bergomi. Oerhört elegant mittback för Inter och Italien under åttiotalet.

Men trots allt, om vi verkligen ska tala om de bästa, så hamnar man gärna på de offensiva, kreativa spelarna. Det är trots allt där de främsta talangerna hamnar och det är de spelarna som gör att vi följer fotbollen med sådant intresse.

crooked rain - Ej medlem längre2012-03-11 22:33
Antal inlägg: 6334

Cantona vinner bästa personlighet, ingen tvekan där.

Grundsnygg - Ej medlem längre2012-03-11 22:35
Antal inlägg: 3451

Jag ber om ursäkt att jag spammar tråden Maradonna1986, men det blir lätt så när man börjar tänka på gamla spelare.

Maradona19862012-03-11 22:40

Grundsnygg, personliga favoriter är väl så intressant att diskutera.

Mina personliga favoriter är Maicon, Mathew Le Tissier, Ronaldo, Rasmus Elm, Eric Cantona, Cassano, Roberto Donadoni, m fl. Ingen av dem dock världens bäste genom tiderna. Sedan är Maradona, den störste av dem alla, också en stor, stor barndomsidol.

Pebben772012-03-12 00:25
Antal inlägg: 313

Det är jättesvårt med 10 i topp listor men jag har ett antal spelare som jag anser skulle platsa på 10 i topplistan. Pele och Maradona är givna, dom är 1-2 men vet inte vilken ordning. Ronaldo d.ä. Garincha, Lev Yashin, Messi, Roberto Carlos, Cafu, Puskas, Eusebio, Benkenbauer, Cruyff, Gullit, Baresi, Matthäus, Best, Bobby Charlton, Hurst(tveksamt men ändå den enda som gjort hatrricki en VM-Final), Stojthkov, Hagi. Det blev visst några fler än tio. Finns ingen svensk som är i närheten av dessa. På Sverigelistan så skulle jag vilja sätta min top 5 så här.
1. Gunnar Nordahl
2. Nils Liedholm
3. Thorbjörn Nilsson
4. Tomas Brolin
5. Henrik Larsson

Maradona19862012-03-12 00:39

Köper att flera svenska spelare slår Ibra rent meritmässigt....
- Nordahl vann skytteligan i Serie A fem ggr i rad och är en av de främsta någonsin
- Brolin blev uttagen i VM1994 all star team
- Henke Larsson har mer eller mindre avgjort en CL-final

Men trots detta, nog är Ibra med på en topp-fem lista???? Hans meriter på klubblagsnivå borde vara nog.

Tobbe Nilsson är ju en udda fågel i denna gruppen, eftersom han förutom ett UEFA-guld 1982 egentligen inte åstadkom någonting. Men jag håller med om att han ska hållas väldigt högt. I mina ögon tappade han dock i värde när han tvingade junisen Rolle att slå en avgörande straff mot Barcelona och själv vägrade ta ansvar. Men visst var han en av våra största.

Rivkräm - Ej medlem längre2012-03-12 00:46
Antal inlägg: 166

Sluta jämför Zlatan och Messi - det är rentav pinsamt!

Piptut2012-03-12 01:15
Antal inlägg: 48

Pelé, Carlos, Maradona o Zidane är nog mina främsta spelare av olika anledningar. Mest att jag gillar dem bäst helt enkelt. Sen om dem är bäst genom tiderna eller inte struntar jag faktiskt i, men det är dem jag uppskattar mest att titta på helt enkelt :)

Och skorpion-räddningen kan man ju såklart se om och om igen :D

För att hålla sig till tråden skulle jag argumentera för Maradona och Pelé som de främsta, även fast jag inte bryr mig hehe ^^

Mr Makcie2012-03-15 17:39
Antal inlägg: 154

1. Pelé
2. Maradona
3. Messi

Mr Makcie2012-03-15 17:48
Antal inlägg: 154

Min Sverige-Lista skulle se ut såhär.
1. Gunnar Nordahl
2. Zlatan Ibrahimovic
3. Tomas Brolin
4. Nils Liedholm
5. Henrik Larsson

generalens - Ej medlem längre2012-03-15 18:02
Antal inlägg: 19

Steve McManaman

rahmen2012-03-15 18:09
Antal inlägg: 25

Måste poängtera världensbästa genomtiderna.
Så svårt att bedömma spelare från olika tider.. På peles tid så dominerade han totalt, Skulle han hoppa in i en tidsmaskin till idag och börja lira kan jag lova att han absolut inte skulle dominera. Fotbollen utvecklas liksom allting annat.

Mina top tre bästa genom tiderna.

1. Zinedine Zidane
2. Leo Messi
3. Cristiano Ronaldo

Messi och Ronaldos karriärer är inte slut än så dom kan mycke väl gå om Zidane,Zidane som jag förövrigt tycker va en fantastisk spelare.

Rabiesgalen2012-03-15 18:12
Antal inlägg: 396

Det är lätt att briljera i världens bästa klubblag kom ihåg det. Puttefnasken Messi är inte bra med sämre omgivning.

rahmen2012-03-15 18:20

Rabiesgalen, han skulle va grym iaf kan jag säga dig. Många mål gör han på egen hand. Denna säsong har han gjort totalt 70 poäng 50 mål och 20 assist det är faktiskt helt sjukt. 13 mål i CL.
Grabben är 24 år det får man inte glömma.
Pumpar han på 10 år till med det han gjort och lyckas lite bättre i landslaget(han gjorde hattrick senaste landskampen ex) så kommer han vara bäst genom tiderna.

Anden_88 - Ej medlem längre2012-03-15 19:17
Antal inlägg: 313

Jag är väl lite för ung för att bedöma alla dessa äldre herrar. Det jag däremot är rätt säker på, är att konkurrensen nu är mycket bättre än den var på Pelés och även Maradonas tid. För i tiden var det mer särskilda egenskaper som prioriterades på vissa platser. Detta gäller idag med, men spelarna måste vara mycket mer kompletta. Spelarna idag är så otroligt snabba, är man inte snabb får har man ingen plats i toppfotbollen t.ex. Medelspelaren har en bättre teknik, taktiken har utvecklats...

Det jag vill säga är att det Messi och Ronaldo gör idag, i synnerhet Messi. Det är att vara så dominant i absoluta toppen, vilket känns som en större bedrift idag, än det var för några decennier bak i tiden. Dessutom är väl Messi nästan mer dominant än de äldre herrarna var? Och som någon nämnde, han är riktigt ung än.

Man kanske inte redan ska sätta honom som nummer ett genom tiderna, men när hans karriär börjar lida mot sitt slut, är det väldigt mycket som talar för att han av en majoritet bli ansedd som nummer ett.

Dessutom, Messi är en otroligt bra kille utanför planen också, en genomsympatisk och trevlig människa. En grym förebild helt enkelt, där slår han dom flesta, och t.ex Maradona, och som någon nämnde, Zlatan(haha!) med hästlängder.

MadAnders2012-03-15 19:54
Antal inlägg: 26

Locomondo har mycket rätt. För övrigt anser jag Messi vara överskattad. Anledningen att han tillåts spela ut i Barca är Xavi och Iniesta. Se på Messi Argentina. Kapital flopp skulle jag vilja säga. Han uträttar absolut ingenting och Argentina skulle utan tvekan klara sig bättre utan Messi. En annan intressant detalj i sammanhanget är att Barca sumpar ligan när dom inte har Zlatan...

Bob1002012-03-15 20:11
Antal inlägg: 854

Lojlitt! Va har han presterat i VM? 3 ynka baljor varav två på straff? Sen har han ju en uppbackning som inte en endast korpspelare kan drömma om.Et'å, Thorbjörn och Madonna é före!

rahmen2012-03-15 20:50

Anden_88 Kunde inte sagt det bättre själv:)

MadAnders Jodu jag tycker du ska kolla igenom alla argentinas matcher senaste VMet och titta vem som är bäst på plan, jo Messi. Han gjorde Hattrick senaste landskampen som jag sa tidigare så målskyttet börjar komma igång det med. Messi har också 2 kanske till och med 3 VM på sig att ändra eran uppfattning.

Måste också påpeka att jag inte är något Barca fan.

En annan kille som det inte nämnts något om är Ronaldinho.
Ronaldinho som var helt magisk 2006-2008.
Men för att va bäst genom tiderna räcker tyvär inte 2-3 säsonger på den nivån han va.. Hade han legat på den nivån nästan hela sin karriär så hade han nosat på att va bäst. Han va helt sinnessjukt bra dom åren.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?