Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Skblole | 2012-03-17 14:34 | |
![]() | Hon hatar konkurrens :) | |
| greatdane | 2012-03-17 14:39 | |
![]() | Alltså, det är är ju väldigt lätt egentligen. Vi människor är inte så komplicerade som vi tror. Irkko_Pirkko: den där tjejen du pratar om, är vi säkra på att hon verkligen hatar bögar? Eller säger hon bara det för att det passar in i hennes livsstil? Det kanske är någon i hennes närhet hon vill imponera på? Och Skblole: om du inte är smygbög så tror jag inte att du tycker att det är så äckligt som du vill framhäva, jag är ledsen. Kanske du också vill impa på någon. | |
| Aquila1 | 2012-03-17 14:40 | |
![]() | lol | |
| Blasse | 2012-03-17 14:40 | |
![]() | tycker du har väldigt bra åsikter där waterski | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-03-17 14:46 | |
![]() | Homofobi (hur man nu definierar det, det är ju ingen klinisk fobi) är väl inte ett hat mot bögar. Spindelfobi är inte ett hat mot spindlar? | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-03-17 14:47 | |
![]() | Argumentet är förstås böglobbyns våta dröm -- alla som motsätter sig deras bögparader, deras livsstil, deras planer på att få adoptera barn eller andra särrättigheter, kan misstänkliggöras för att själva vara smygbögar. Så tystar man all opposition. Mycket utstuderat. Jag tror mer på teorin som "arbetslinjen" postade ovan, alltså att "homofobiker" inte blir upphetsade av bögsex utan upplever en fysisk reaktion på just den oro/ångest/olust de känner av att se det. Det är ganska vanligt att kvinnor blir blöta eller till och med får orgasm vid våldtäkt också (och män som blir våldtagna analt får i regel stånd tycker jag mig ha förstått), men det betyder fanimej inte att vare sig män eller kvinnor gillar att bli våldtagna. | |
| Skblole | 2012-03-17 14:51 | |
![]() | "om du inte är smygbög så tror jag inte att du tycker att det är så äckligt som du vill framhäva, jag är ledsen. Kanske du också vill impa på någon." Haha, tro vad du vill. Det är alltid lustigt med folk som tror att alla är en del av ett beteendemönster som de har koll på. | |
| greatdane | 2012-03-17 14:53 | |
![]() | Alla är en del av ett beteendemönster som ingen har koll på, allra minst man själv. Därför är det bra att man får olika inputs - som man kan ta till sig. Istället för att skratta bort det. ;-) | |
| Miss_jk | 2012-03-17 14:58 | |
![]() | "det man retar sig på hos andra är det som man har problem med hos sig själv. Alltid, varenda gång, utan undantag" Så om jag retar mig på att min polare ser fördjävlig ut pga av ett alldeles för intensivt solariesolande så beror det på att jag solar för mycket? Eller han som jag retar mig på för att han babblar så fruktansvärt mycket och snabbt, då är det för att jag gör likadant? Har jag fattat det rätt? | |
| Kramerica_ | 2012-03-17 14:58 | |
![]() | Jag hatar manlig närkontakt, men har inget mot bögar. Är jag homofob då? Och jag är inte smygbög! | |
| greatdane | 2012-03-17 14:59 | |
![]() | Sen tycker jag att det är förbannat synd att varje gång man diskuterar detta ämne är det alltid någon som liknar homosexualitet med våldtäkt, få upp en stor dildo i röven och så vidare. Sedan kan jag tycka att det på något bisarrt vis ändå bevisar min teori - är det något du har problem med hos andra så är det förmodligen du själv som har problemet. | |
| Skblole | 2012-03-17 15:01 | |
![]() | När ditt resonemang leder till att jag antingen är smygbög eller inte tycker att bögar är äckliga så är det ju så uppenbart falskt för mig. Det enda jag kan säga är dock att det inte är sant, men det är ju lönlöst eftersom din kvasivetenskap förväntar sig att det är precis vad en smygbög skulle säga. | |
| Miss_jk | 2012-03-17 15:02 | |
![]() | Nu skrev du "förmodligen", till skillnad från tidigare där du skrev "alltid, utan undantag". Det är med andra ord ditt eget påhitt/din egen analys? | |
| Aquila1 | 2012-03-17 15:03 | |
![]() | waterski- Passa dig för att generalisera. Men visst ligger det något i att du inte kan ändra på andra, utan att du måste ändra ditt eget beteende för att få ett annat bemötande. Tycker inte att det har med smygbögeri att göra..... eller? | |
| Skblole | 2012-03-17 15:10 | |
![]() | "Argumentet är förstås böglobbyns våta dröm -- alla som motsätter sig deras bögparader, deras livsstil, deras planer på att få adoptera barn eller andra särrättigheter, kan misstänkliggöras för att själva vara smygbögar. Så tystar man all opposition. Mycket utstuderat." QFT | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-17 15:12 | |
![]() | det käns fruktansvärt oviktigt om folk är bögar eller inte,därimot käns det ganska sjukt och stört att folk i nutiden ens orkar bry sig om vem som är bög eller inte | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-03-17 15:16 | |
![]() | Det är ju Freuds teori och en av de försvarsmekanismer som han tyckte sig se finnas. Nyckelordet är teori. Det är inte synonymt med sanning. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-03-17 15:26 | |
![]() | En annan (av många) teorier är väl att homofober är rädda för att bli antastade av homosexuella och därför inte gillar dem? | |
| greatdane | 2012-03-17 15:33 | |
![]() | Men vänta nu... handlar inte det om rädsla, om något? Och i detta fallet; obefogad sådan. Om jag skulle vara rädd för män, för att jag tror att de ska antasta mig... hos vem ligger problemet? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-03-17 15:35 | |
![]() | Tror inte att heterosexuella män behöver vara rädda för att bli antastade av homosexuella män. De sistnämnda är nog mer kräsna än att de limmar på någon som är lagd åt annat håll. | |