Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2012-03-23 20:50 | |
![]() | Haha oops, och där var ju mitt inlägg överflödigt. 125478 hade ju visst sagt samma sak:) | |
| Lillstölla | 2012-03-23 20:51 | |
![]() | Och måste bara säga att les fleurs inlägg var kul, kan bli kul om barnet sjunger som pappa sen:) | |
| Maja G | 2012-03-23 20:55 | |
![]() | Vissa blandar ihop "handledare" och Handläggare"...två helt olika uppdrag! | |
| åsnis | 2012-03-23 21:18 | |
![]() | Min svåger (australiensare) beställde korv på knackig svenska och ville ha senap på korven. Han hade börjat experimentera med att "försvenska" engelska ord och ibland funkade det rätt bra. Dock inte denna gång, då han önskade "mutta på korven please". | |
| gnill | 2012-03-23 21:45 | |
![]() | En arbetskamrat som inte behärskade svenska fullt -- vi jobbade tillsammans på ett vårdhem för gamla -- slog upp dörrarna till eftermiddagsteet i salongen, vände sig mot pensionärerna och sade "Varsågod att slå ner er!" Sen tycker jag nåt av det roligaste var när en sommarpratare för flera år sedan berättade om när hon höll på att lära sig svenska och stämde träff med någon som föreslagit att de skulle ses på fiket tvärsöver gatan från NK. Hon trodde tvärsövergatan var en adress och stod vid NK och frågade folk om det visste var tvärsövergatan låg. De pekade då mot andra sidan gatan, då gick hon dit. Sen frågade hon någon där var tvärsövergatan låg, då pekade tillbaka mot andra sidan. Hon trodde folk drev med henne. | |
| Kalle Johan - Ej medlem längre | 2012-03-23 21:52 | |
![]() | Jag sa till en tjej på stan att hon såg ut som en hora. Men hon var spanjorska och trodde jag undrade vad klockan var. Snopet. | |
| Isblå - Ej medlem längre | 2012-03-23 22:09 | |
![]() | Jag har flera gånger hört människor från diverse länder ska säga att dom fryser, men istället säger "jag fiser". Lika roligt varje gång :) | |
| Culus - Ej medlem längre | 2012-03-23 23:58 | |
![]() | när jag var yngre hade min mamma en mindre begåvad man som inte heller var så bekant med tropiska frukter, varpå han en dag i mataffären' pekar på en Kiwi, och utbrister: "Ooh, kan vi inte köpa en sån där mongo?". | |
| Amberville | 2012-03-24 00:26 | |
![]() | för många år sen så jobbade jag med en kille hade så mycket roliga felsägningar att det är svårt att komma ihåg alla, men några kan jag dra - truban= turban, duschkarbin - dushkabin, och en riktig favorit våtrumsdräkt = våtdräkt. | |
| nettan23 | 2012-03-24 00:30 | |
![]() | Fick ett sms av en trevlig kille, svenska var inte hans "hemspråk" Vill du fika i en kopp med cafe? :) | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-03-24 04:40 | |
![]() | Min dotter jobbade ihop med en polska en sommar på ett gatukök. Denna kom och sa till min dotter; Jag är trött på att de p r u t t a r i luckan. Hon fattade inget, misstolkade såklart! | |
| asvanteson | 2012-03-24 05:45 | |
![]() | Under nedvarvningen efter ett träningspass hoppades instruktören en gång att "era hjärtan har slutat slå". Hon menade förstås att pulsen skulle ha gått ned. Min egen hjärna har felkopplat många gånger när det är stressigt på jobbet (butik). T.ex. sa jag till en kund som skulle ha femton kronor i växel att han "skulle få en kvart tillbaka". | |
| Måns_E | 2012-03-24 05:48 | |
![]() | Är du redan uppe Åsa! | |
| Måns_E | 2012-03-24 05:50 | |
![]() | Ursäkta mig, Alexandra menar jag såklart! | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-03-24 06:40 | |
![]() | Åsna eller Åsarna. När vår dotter var runt 4 följde hon med sin pappa till Åsarna, ett bete där vi hade kvigor. (Tonåriga kor för den som inte vet). När de kom hem sa hon: Mamma, nu har vi varit hos å s n o r n a och de sparkade inte mej alls! | |
| gnill | 2012-03-24 07:10 | |
![]() | Jag har en kompis (helt svensk) som trodde till vuxen ålder att ordet apropå (från franskans á propos) var en sammandragning av attberopå, alltså att människor sade "att bero på" väldigt snabbt. Sen skrattar jag lite (inom mig) åt folk som säger "fallifall" men det verkar vara dialektalt i Sverige, t ex säger en del gotlänningar jag känner "fallifall" och det verkar betyda "i alla fall". Men det låter gulligt tycker jag. | |
| perero - Ej medlem längre | 2012-03-24 07:12 | |
![]() | En kär granne till oss (för längesedan) kunde inte uttala 'till exempel' utan sa alltid 'sesempel'. En gammal men rolig gubbe hade svårt att uttala (eller helt enkelt hoppade över) bokstaven T...och fick honom att säga tre och trettio...vilket blev 're och retti'. pst men ordvalen på grund av och tack vare tycker jag inte alltid ändå skall användas när tack vare är en positiv händelse, och på grund av alltid blir negativt. Men det borde bli mest rätt att alltid säga så. | |
| snällaste | 2012-03-24 07:48 | |
![]() | Min kära farmor lät alltid så söt när hon pratade om "sjasen av Iran" | |
| lamaglama | 2012-03-24 07:57 | |
![]() | Gnill, fallifall betyder om ifall att, åtminstone i den del av Skåne jag är ifrån. "Fallifall de kommer hit" "Fallifall hon hellre vill ha fika än mat" - osv. Men jag har aldrig tänkt på att det är ett lustigt ord, men det är det ju =) | |
| Hairmoni | 2012-03-24 08:00 | |
![]() | Jag arbetar som frisör och skulle säga till en kund för många år sedan: Vill du att jag klipper toppen på luggen? Men blandade om och sa: Vill du att jag klipper loppen på tuggen? Hela salongen brast i skratt. =o) | |