Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2012-04-15 10:26 | |
![]() | Du är nog den största nöten, Rabiesgalen, som på allvar tror att stockholmare kör sämre än folk från andra städer. Du tror verkligen att bilkörning har att göra med varifrån man kommer. Snacka om puckat. Lider så med er norrlänningar som har sådana fruktansvärda mindervärdeskomplex så att ni bara MÅSTE klanka ned på oss stockholmare hela tiden. Fjollträsk hit och fjollträsk dit. Töntar är ni. Och stackare. Som sagt, jag lider verkligen med er. | |
| blankomblank | 2012-04-15 10:44 | |
![]() | Vaknade upp idag och såg att det inatt kommit 10cm snö...:( Jag bytte ju däck igår eftersom vi haft snöfria vägar i snart 3v. Blir att stanna hemma idag och hoppas på plusgrader. Säkert många här som får byta däck igen inför veckan. Jag är "riktig" norrlänning men upplever inte att vi är bättre förare men... Vi har fler ställen att busköra på och lite annat att göra så många övar mycket på byarnas halkbanor. Var där mycket själv när man var ca18-22år. Jag tror de flesta här är bra på att häva sladdar men sämre i stressig flerfilig stadstrafik, vi har inte så mycket övning på det :) | |
| Kh-collies | 2012-04-15 10:57 | |
![]() | Jag är evigt tacksam för att jag tog körkort i Stockholm. Trafiken är otroligt tät i rusningstid, så några högre hastigheter kommer man knappast upp i. Dessutom VET bilisterna vad som gäller, och det blir sällan missförstånd. Jag törs säga att de "norrlänningar" som klagar mest på oss "sörlänningar" säkert skulle ha svårt att hantera trafiken i storstan, och därmed vara en starkt bidragande orsak till att det händer olyckor, när de än händer! | |
| _kicki_ | 2012-04-15 11:10 | |
![]() | Jag bor i norrland, och jag bytte däck för ett par veckor sedan. Vi har snöfria vägar, och har haft det länge, så varför då köra med dubbdäck utifall det skulle komma snö? Felet är väl att det är så otroligt många trafikanter ute på vägarna i storstäderna, och att vissa förare kanske inte tänker på att väglaget försämras då det fallit snö, vilket leder till en del olyckor. Jag tror också att många trafikanter som är vana att köra i mindre städer/ orter skulle ha precis lika svårt för att köra i en stor stad med mycket trafik som en person som är van att köra på barmark typ året om har att hantera vinterväglag. | |
| boffertomte | 2012-04-15 11:24 | |
![]() | Vi har i princip inga snöskoterolyckor i Skåne. Det beror på att ni norrlänningar kör snöskoter som krattor. | |
| Yamma | 2012-04-15 11:27 | |
![]() | Var fjärde stockholmare är inflyttad, så var fjärde olycka begås alltså av lantisar. Typiskt. | |
| ninnini | 2012-04-15 11:31 | |
![]() | Om man är van att köra på snö så är man bättre på att köra på snö. Om man är van att köra där det är tät trafik så är man bättre på det. Kloka människor finns det överallt, likaså nån dårfink som kör som man inte borde. | |
| ZmannenZ | 2012-04-15 14:00 | |
![]() | boffertomte: hahaha den var bra! | |
| Lillstölla | 2012-04-15 14:51 | |
![]() | Tråden är ju bara så fånig! | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-04-15 15:33 | |
![]() | Word Lillstölla... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-15 16:56 | |
![]() | boffertomte lol | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-04-16 14:17 | |
![]() | dalmasar och snö www.dt.se/nyheter/fa...h- borlange | |
| Klungan | 2012-04-16 15:36 | |
![]() | Var i Stockholm på besök just under snöfallet. Vet inte vem som krockade - det kunde varit jag! Liiite mer trafik än hemma i småstaden! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-16 15:48 | |
![]() | fast slånbär är stockholmare,så är det så att stockholmare är skickliga på att köra bil det går aldrig att komma ifrån :) | |
| slånbär | 2012-04-16 16:31 | |
![]() | Ttiittii-vad menar du med det där???Jävla onödig kommentar i sammanhanget. | |
| blue_moon | 2012-04-16 16:39 | |
![]() | Hon uttalar sig alltför ofta om sånt hon inte känner till och generaliserar hej vilt. ^ ^ | |
| Amelidah | 2012-04-16 22:52 | |
![]() | Första inlägget gör mig upprörd. Visst, det sker fler avåkningar och olyckor i Stockholm men hallå, det kanske är lite för att det är en storstad med många invånare? Man får jobba för att åka av eller krocka på en landsväg där tre bilar passerar per dag. Vakna. Och sen det där med däcken - att köra dubbat när det inte är snö förstör vägarna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-17 10:49 | |
![]() | slånbär att du inte tål ett skämt.är det fortfarande snö i sthlm | |
| slånbär | 2012-04-17 11:00 | |
![]() | Ttiittii-med tanke på hur svårt det är att tolka det du skriver i dina inlägg så vet man aldrig vad du menar. Och nej snön var borta dagen efter men det ska komma mer. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-17 12:03 | |
![]() | ok tråkigt hoppas det inte ligger länge och att det inte kommer hit | |