Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| numsan | 2012-04-18 15:42 | |
![]() | rodeo.net/johan-wirf...og onblick/ | |
| Ashha - Ej medlem längre | 2012-04-18 15:59 | |
![]() | Makabert att kalla detta konst, när det handlar om sensationslusta. Lika makabert är det att en kulturminister inte har "stake" nog att ta avstånd ifrån en så uppenbar skymf av afrikaner, kvinnans väsen och konsten. | |
| pion ekrot | 2012-04-18 16:01 | |
![]() | Jag köper inte det där. Provokation är skön när den bottnar i äkthet och tyngd. Jag tror tyvärr det där mestadels handlar om överlevnad i ett konstklimat med hård konkurrens där alla andas samma luft i den lilla burk som kallas för "konstvärlden" speciellt av vissa som ingår i den. Kanske ett försök till en nypa frisk luft men som bara känns unken och tvivelaktig. | |
| pion ekrot | 2012-04-18 16:05 | |
![]() | Pinsamt av ministern, hon ger exempel på den genanta osäkerhet som finns inför konstvärlden idag. Förmodligen förstår hon inte men spelar med med rädsla för att verka mossig och tråkig. | |
| peter | 2012-04-18 16:09 | |
![]() | vidrigt...kanske nästa steg är att massproducera könsstympningstårtor i olika storlekar...4-bitars eller större....kanske en manlig variant med en chockrosa pojkmarsipanpenis som man egenhändigt kan skära förhuden av.......men det finns väl säkert redan... | |
| Minta | 2012-04-18 16:21 | |
![]() | Konstverket ser ut att platsa i Chalmerskortegen. Men då hade det nog anmälts. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-18 16:25 | |
![]() | Det är också intressant; under paraplyet 'konst' kan man göra lite vad som helst. Säger inte att det nödvändigtvis är fel, men undrar varför? | |
| Träsmak | 2012-04-18 16:31 | |
![]() | Jopp "konst" är ett konstruerat begrepp som kan användas precis hur man vill. Själv tyckte jag bara att tårtan var ful och kitschig. | |
| DAVVAPALLE | 2012-04-18 16:31 | |
![]() | Vad skulle du säga att det finns att förstå? Bara här i tråden vimlar det av olika förståelser av konstverket. En sten har sats i rullning och ni är alla delaktiga i att tårtan blir ett konstverk vare sig ni gillar det eller inte. Det som är trist är det ständiga moraliserandet kring konsten. I diskussionen kring vad man får och inte får behandla i konsten sägs inte mycket intressant eller nytt... Bena lite i de frågor som väcks i er istället för att fastna, kanske kan det ge er något? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-18 16:36 | |
![]() | Är konst bara till för den som förstår sig på den (och i förlängningen förstår den på rätt sätt)? | |
| pion ekrot | 2012-04-18 16:45 | |
![]() | Jag moraliserar kring allt möjligt, det är lite av en hobby. Det ena behöver inte heller utesluta det andra. Det här kändes rätt platt. | |
| Mindymoo | 2012-04-18 16:50 | |
![]() | Konstverket i sig känns mindre viktig än just reaktionerna. Men - reaktionerna ingår i konstverket. Kanske blir något bra av detta i alla fall. Tänker jag nu. www.aftonbladet.se/d...46 95353.ab | |
| Mindymoo | 2012-04-18 16:52 | |
![]() | Men hade jag varit på plats hade jag reagerat med upprördhet och protester! Det framgår ingenstans om någon var "okonstnärlig" nog att göra det. Naken kejsare-fenomenet? | |
| DAVVAPALLE | 2012-04-18 17:02 | |
![]() | Ja jonisk, kanske har du rätt? Kan man inte bilda sig någon sorts förståelse för konstverket är man kanske inte ämnad för det... "Rätt" förståelse har jag aldrig pratat om, tolkade du mig så har du nog bildat "fel" förståelse av vad jag sa ;) Jag pratar naturligtvis om en vid förståelse, en tolknig och modet att våga följa den tolkningen och se vart den bär. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-04-18 17:09 | |
![]() | Ja ju fler inlägg desto mer konst. Om det är någon som ska vara generad är det väl svenskarna i största allmänhet, som kommer med lögnaktiga påståenden om att det här gör oss illa till mods.. Liknande poänger möts vi ju av dagligen genom Southpark och juristnollningar. Ministern reagerade precis som det anstår en intellektuellt ledig människa, med ett leende. Helt sjukt att människor under anonyma nick påstår att de läser in någon sorts ängslighet här. Tror ni att er lokala pastor läser vad ni skriver här eller är ni helt enkelt väldigt, väldigt gamla. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-18 17:11 | |
![]() | Så man får bara kommentera konst om man förstår? Vem avgör det? Får musik bara kommenteras av den som har en genuin förståelse för musik? Arkitektur är bara till för andra arkitekter? Och jag skrev 'förstår den på rätt sätt' inom parentes just för att det inte var en kommentar på ditt inlägg, utan en egen fundering. | |
| pion ekrot | 2012-04-18 17:13 | |
![]() | "Tror ni att er lokala pastor läser vad ni skriver här eller är ni helt enkelt väldigt, väldigt gamla" Ha ha! Japp. | |
| DAVVAPALLE | 2012-04-18 17:17 | |
![]() | Jag förstår inte vad det skulle finnas att kommentera om man inte har bildat en förståelse... Två bulgarer sitter på ett fik vid bordet bredvid mig, jag förstår inte vad de säger- Vad finns det att kommentera? Som sagt en vid förståelse, inte rätt, inte nödvändigtvis genuin... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-18 17:18 | |
![]() | Men vem avgör om man har den förståelsen? Har man den om man är skolad? Kan den vara intuitiv? Konst går ju inte direkt att jämföra med främmande språk? | |
| Minta | 2012-04-18 17:22 | |
![]() | Kroppen ser ut som den arkeologiska venusstatyetten och huvudet som en afrikansk stamkvinna. Kanske den inrymmer kritik/problematisering av urgamla seder och urgamla föreställningar. | |