Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-04-22 20:07 | |
![]() | Bitte, är det inte upp till var och en vad den vill "lämna ut" så länge den inte lämnar ut barn eller namngivna personer och/eller bryter mot lagen på ett eller annat sätt? Det blir omöjligt att ha ett diskussionsforum om man inte får bidra med privata erfarenheter. Det är också omöjligt för en enda skribent som du själv att vara smakdomare gällande vad som är olämpligt och inte, så lämna du det till värdarna. Vad gäller trådämnet så finns det otrohet som är ett symptom på brister inom relationen, men också tvångsmässig otrohet som är ett symptom på känslomässiga brister hos en av parterna. Det är givetvis situations-och personlighetsbundet hur man hanterar otrohet. Jag skulle inte vara någon hejare på det - svek lämnar djupa spår i mig - men hittills har jag sluppit. | |
| apbur | 2012-04-22 20:36 | |
![]() | Livet hade varit betydligt enklare om man inte reagerade så på upplevelsen av att ha blivit sviken. | |
| GUNSTa 1 - Ej medlem längre | 2012-04-22 21:13 | |
![]() | så var det för mig, känner igen mig. det var lögnerna som tärde sönder, inte otroheten i sig. att bli ljugen för en längre tid är ingen höjdare för ett förhållande. Den som verkligen älskar dig kommer aldrig att vara otrogen. å vem kan föelåta och ständigt leva med minnerna av den man älskar vrit intim med andra å inte bara en gång,.pendla men väskan från den ena till den andre?,bo hos den ene samtitigt va intim me andra,flytta till andra å samtidigt va intim med den man flyttat från ???? NEJ ingen tillit finns INGET. | |
| skanskan - Ej medlem längre | 2012-04-22 21:53 | |
![]() | Det är ett svårt ämne och har lika många varierande svar som människor. Jag förstår att det måste vara svårt att lita på mänskligheten igen när man en gång blivit sviken. Går man in i ett nytt förhållande så måste man göra det som om man aldrig blivit sårad innan, annars ger man ju inte det en ärlig chans. Ta det lungt ett tag och se till att såren är läkta. Om man vill gå tillbaka till den som har sårat en måste man vara säker på att lägga allt bakom sig och blicka framåt. man måste ha bearbetat allt så att man inte drar upp det gamla hela tiden. annars kommer det aldrig att funka. då står man bara och kastar skit på varandra så fort man börjar gräla. Men det är ett hårt arbete. Sluta aldrig att prata med varandra om allt, hur fåniga och löjliga saker det än är. Sluta med att fråga din partner hur han eller hon har uppfattat det du har sagt så har du möjligheten att reda ut missuppfattniningar direkt. Håll huvudet högt, du är värd att bli älskad. Lycka till där ute | |
| GUNSTa 1 - Ej medlem längre | 2012-04-22 22:58 | |
![]() | inget kan rädda otrohet,värsta man kan göra någon man påstår sej älska,är att samtidigt ha intimkontakt med andra.å den bilden släpper hjärnan aldrig,men som sakt alla lögner en längre tid plus otrohet ,skapar ingen tilllit och ingen tillit inget FÖRHÅLLANDE. | |
| Observer | 2012-04-23 00:22 | |
![]() | Har han/hon/hen bedragit och lurat dig, då är det bara att packa väskan och dra. Har man bedragit någon en gång har man redan sänkt sin moraliska spärr och kan göra det igen. Det är alltid första gången som är svårast. | |
| Darlene 24 - Ej medlem längre | 2012-04-23 21:01 | |
![]() | Sannt observer ,håller fullständigt med.... | |
| Darlene 24 - Ej medlem längre | 2012-04-23 21:15 | |
![]() | sammt gunsta 1 håller med dej till 100% | |
| avoleso - Ej medlem längre | 2012-04-23 22:03 | |
![]() | Det är omöjligt att ge ett generellt svar på frågan, eftersom alla har olika syn på otrohet och var gränsen går för vad man "får göra". Men om man ska dra en gräns för sig själv någonstans så kan man ju fundera på vad man själv skulle tolerera av sin partner och dra den precis där. | |
| GUNSTa 1 - Ej medlem längre | 2012-04-23 22:10 | |
![]() | när man vet och de är ekännt att man blivigt bedragen en längre tid,sammt ljugd för ,även de en längre tid,då är ju grännsen absolut nådd,oavsett så vid intim kontakt med andra går grännsen för mej tror inte de går laga.men ok alla e vi olika,. | |
| apbur | 2012-04-23 22:29 | |
![]() | Övertygar man sig själv att en otrohetsaffär är det värsta som kan drabba en kommer man naturligtvis ha väldigt svårt att känna tillit igen. Jag tycker att den som blir bedragen har ett ansvar att försöka sansa sig lite och inte överreagera, för i de allra flesta fall är det en total överreaktion. Mycket, mycket värre svek kan man bli utsatt för. Ibland kan en otrohetsaffär vara ett tecken på att ens partner inte respekterar en, men att det skulle vara så i alla fall är att överdriva. Vill jag att någon respekterar mig så måste även jag visa att jag kan hantera mina känslor och bete mig förnuftigt. Det finns väl inget som väcker sådan respekt som en person som tar andra människors snedsteg med jämnmod, tar kontroll över sina impulsiva känslor och är beredda att förlåta och gå vidare. | |
| Träsmak | 2012-04-23 23:05 | |
![]() | Det kanske skulle kännas lättare om kvinnor inte var så förbannat naiva utan insåg att alla män är biologiska varelser som av naturen är gjorda för att vilja fortplanta sig med så många välskapta kvinnor som möjligt. Eller med andra ord = de är svin. Helt säkert skulle minst 95% av alla män vara otrogna om de fick chansen. Mörkertalet är säkert också enormt stort. Alltså: Män = grisar. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-04-23 23:07 | |
![]() | Öööh,okej? Hoppas du inte var seriös nu. | |
| avoleso - Ej medlem längre | 2012-04-23 23:08 | |
![]() | Män har inte fler otrohetsaffärer än kvinnor. Så jag vet inte varför ni ens tar upp genusperspektivet. | |
| apbur | 2012-04-23 23:12 | |
![]() | Om det ligger i mäns natur att knulla runt, varför har då inte männen skapat ett samhälle där det fungerar så? Tittar jag möjligtvis i fel facit? | |
| poke ball | 2012-04-23 23:15 | |
![]() | Jag tror att den konventionella, konforma tvåsamheten lägger hinder i vägen för att öppna sina sinnen. Strävsam kärlek är vacker, men har sett alltför många exempel på hur man halveras som människa om man tror att ens partner utgör halva ens jag. Utan dig är jag inte hel ..... Och såna klyschor. Kärleken måste överleva att andra än jag kan ge den till min fru eller sambo eller dylikt! | |
| Yamma | 2012-04-23 23:35 | |
![]() | Jag är helt på apburs linje här. | |
| Darlene 24 - Ej medlem längre | 2012-04-24 01:06 | |
![]() | Offta är otrohet förknippat med lögner,att blivigt utsatt för lögner å bakom ljuset ett bra tag är de som e värst å värre än själva oroheten i sej. | |
| Darlene 24 - Ej medlem längre | 2012-04-24 01:07 | |
![]() | OTROHETEN skulle de naturligtvis stå (= | |
| henrik_l | 2012-04-24 02:20 | |
![]() | Att merparten killar skulle vara otrogna tror jag är ren bullshit. Många, det är möjligt men inte merparten. Och det samma gäller nog tjejer. Om vi ska dra en paralell till djurvärlden kan vi ju säga att 95 % tjejer väljer killen efter utseende och muskler, så är det ju i djurvärlden. Ang otrohet, lämna direkt och se aldrig tillbaka. | |