Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 209 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zvungel | 2012-05-04 07:53 | |
![]() | Det är intressant att notera att om man ifrågasätter guds existens i ett samtal med en troende och frågar hur man kan tala om sanningen i detta ämne svarar dom uteslutande att det gör vi inte och sen läser inläggen här kan vi se att det stämmer illa dåligt.Att inte gud har skapat människan utan tvärtom är väl snarast sanningen och oavsett vad man väljer att tro på så är det beklämmande att man låter just denna "tro" få ett så stort inflytande över livet och hur man beter sig mot sina medmänniskor, för att inte tala om den historik kristendomen har. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-04 08:40 | |
![]() | zvungel,exakt så som du skriver tror dom icke troende att det är,tittar man på kristendommen historiskt sätt så håller jag med dig att det var förfärligt eller ännu värre en förfärligt,men så var det med allt om man tittar på det historiskt,det fans ingen ting som var bra om man tittar bakåt,hur menar du när du skriver att tron har inflytande och att det är beklämmande?vi kristna har valt denna väg att leva för att det är frihet,och vi kan sluta vara troende nu om vi vill | |
| slickard | 2012-05-04 08:44 | |
![]() | kika på life of brian han lär er allt som bör kunnas | |
| okto50 | 2012-05-04 08:48 | |
![]() | var och en är salig i sin tro., men jag slutade tro på sagor för länge sedan och att tro på något religöst som världen ser ut idag då får man va bra dum och förresten hur många krig har inte uppstått på grund av olika religösa trosamfund ta protestant o katoliker tex. | |
| zvungel | 2012-05-04 08:51 | |
![]() | Att tro är enbart en egoistisk syn och det jag menar med inflytande är att som ingift i en stor religiös familj kan påstå att dom mest avskyvärda människor jag någonsin kommit i kontakt med är just religiösa, tyvärr! Egoismen,girigheten, och självgodheten och just det faktum att man anser sig sitta inne med sanningen tro sig ha sanktioner från högre makt att bete sig som man tycker lämpligt för att visa hur illa man tycker om andra människor som inte tillhör denna troende skara och som sagt det är fortfarande enbart en tro oavsett vad vi anser. DET ÄR BEKLÄMMANDE. Jag skulle kunna göra det omvända men skulle inte för ett ögonblick reflektera över att behandla mina medmänniskor så illa.Dom går formligen över lik för att övertyga omgivningen om hur illa ställt det är hos personer som säger sig på ganska goda grunder vara ateist. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-04 12:36 | |
![]() | Det fins ett fantastikt budord Du ska behandla andrasom du vill bli behandlad själv | |
| Don Fabrizio - Ej medlem längre | 2012-05-04 13:08 | |
![]() | Jag trodde det var reklam för ett nytt bantningsmedel? | |
| Claysune | 2012-05-06 23:01 | |
![]() | Allt är av bara nåd, ingen förtjänst. Gud älskar alla. Läs Jh.3:16. Så mycket älskade han dig så att hans son måste offra sitt liv för min o din skull. Nåden är för alla. God Bless You. JESUS LEVER!!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-06 23:18 | |
![]() | ja Jesus dog för oss för det vi gjort ,han tog våra synder på sig,gå järna in på brother Cliford Edwards hemsida och läs hans storry,den är mäktig.vad Jesus gjort för Clifford kan han göra för alla | |
| shulten | 2012-05-07 00:59 | |
![]() | Människor är olika och vill bli behandlade olika, och inte nödvändigtvis som mig själv. Så det budordet ger jag inte mycket för. | |
| slånbär | 2012-05-07 13:35 | |
![]() | Men orka hålla på o predika. Gud gick in i väggen för länge sen med tanke på hur kasst han har skött jobbet dom senaste århundradena.......borde ha blivit ersatt med nån yngre och piggare aspirant till jobbet-någon med lite nya ideer. | |
| Claysune | 2012-05-07 14:37 | |
![]() | Hej slånbär.. Håller absolut inte med dig om att Gud gick in i väggen, men att Han vilade kan du läsa om i 1 mos 2:2. . Du undrar om att orka predika? mitt svar är att jag orkar och älskar att predika Guds gärningar för alla som vill lyssna. GUD ÄLSKAR DIG, jOH .16:27.. 15:9. | |
| Furios | 2012-05-07 16:03 | |
![]() | Enligt bibeln har jorden funnits i cirka 6000, right? Hur förklarar ni kristna då t.ex. arkeologiska fynd på dinosaurieskelett osv? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-07 16:05 | |
![]() | Outgrundliga äro.... | |
| nippertippan | 2012-05-07 16:31 | |
![]() | Japp, Jesus är vägen sanningen och livet. | |
| nippertippan | 2012-05-07 16:41 | |
![]() | Furious, det står om sådant i GT, bland annat jättar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-07 17:23 | |
![]() | det står massor av saker i gt som jag inte köper.vi lever i nya förbundet | |
| Claysune | 2012-05-07 17:27 | |
![]() | Hej Furios För mig är det ganska enkelt. du skriver , enligt bibeln är jorden ca: 6000. Jag tror att det har funnits som Bibeln säger tidsåldrar långt innan dessa år som du säger. Bibeln säger , jag citerar "De som påstår detta bortser att det för länge sedanfans himmlaroch EN JORD som uppstod ur vatten och genom vatten,i kraft av Guds Ord. I vattenoch i kraft av Guds Ord dränktes den dåtida världen och gick under. Men de himmlaroch DEN JORD som nu finns har i kraft avsamma ord blivitsparade åt eld och förvarastill den dag då de ogudaktia skalldömas och bli fördömmda. Kom ihåg att Jesus Älskar dig och vill alltid ditt eget bästa. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-07 17:29 | |
![]() | Jag tror på Robert Lind i Kramfors. :) www.youtube.com/watc...jf psprjUYo | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-07 17:34 | |
![]() | Claysune>> Vilken del är citat? | |