Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingela 11 | 2012-05-16 23:56 | |
![]() | Har NIX men trots det ringer ett företag som pratar på bruten engelska och säger att de ringer från företaget Microsoft. De frågar om jag har Windows. Jag låtsas bara att inte förstå engelska och svarar no, no window nice. Clean window this house på extremt dålig engelska och sen lägger jag på. | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2012-05-17 00:01 | |
![]() | Shit, Ingela 11! Fasen, det låter ju som det där företaget som sprider datavirus. Se upp!!!! | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2012-05-17 00:09 | |
![]() | Eh....okej, du skojade. Kanske :) | |
| ingela 11 | 2012-05-17 00:21 | |
![]() | Visst är det det företaget men jag spelar så dum som det går...men kunde inte låta bli att göra mig lite lustig genom att säga att mina fönster var rena... Läskit men dom som ringer och frågar typ "Har du windows" så himla lätt att säga jag och så spelar dom in ens ja och använder som bevis för att man tackat ja till något. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2012-05-17 00:32 | |
![]() | Om ni retar er på försäljare. Spela inte dumma, det kommer (tyvärr) oftast enbart resultera i mer påringningar. En säljare måste få ett "nej" innan han avreggar er. Om ni istället flyr frågan blir ni bara uppringda igen. En bra säljare märker direkt om någon driver.. Reta inte upp säljaren då kan han sätta återuppringning många gånger framöver helt udda tider. Om ni vill slippa alla som ringer. Lyssna nån minut vad han vill säga, säg sedan "Nej tyvärr" med bestämd ton så kan jag lova att 95% kommer respektera detta och önska trevlig dag samt ta bort er från deras register. Helt onödigt och definitivt barnsligt att leka dumma och "spela spel". Ni slösar bara er egen och säljarens tid. | |
| le-lou | 2012-05-17 00:42 | |
![]() | ta bort någon ur registret görs aldrig pga av ett nej. Det sker enbart om kund ber om det uttryckligen. | |
| Lillstölla | 2012-05-17 00:42 | |
![]() | Hur barnsligt är det inte att sätta på återuppringning för att nån inte vill ha det de ringer och stör en och tar upp ens tid om då? Bara en fundering. Mycket sånt jag såg när jag jobbade, fjantiga småungar som även om folk sa nej tack och var trevliga gjorde så bara för att jäklas. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2012-05-17 00:55 | |
![]() | @ le-lou Nej du har fel. @ Lillstölla Jag vet sånt har jag sett, det är inget nytt. Händer tyvärr på många callcenters, ena oseriösare än den andra. Därför jag råder till att inte vara otrevlig mot den som ringer. | |
| klantglenn | 2012-05-17 01:07 | |
![]() | har själv arbetat med marknadsundersökningar via telefon mot företag, och där krävde coacherna/säljarna uttryckligen ett tydligt NEJ vid minst tre uppringningsförsök för att vi skulle få slippa ringa och plåga dom mer... ett enkelt "vi besvarar inga marknadsundersökningar" från växeln dög definitivt inte. sen var ju det bara för den undersökningen, sen satt man nästa vecka med en marknadsundersökning som en annan kund beställt och gjorde samma sak igen... är personligen med i NIX men blir nerringd på min mobil istället (vilken det dessvärre inte finns NIX för), tack och lov för appen "true caller" som blockerar dessa samtal. | |
| Drakena | 2012-05-17 04:28 | |
![]() | Att vara otrevlig gentemot försäljarna har jag aldrig blivit men trots upprepade NEJ så har de återkommit... Ska försöka"nixa" vår lur, visste inte att det fanns. Om inte det fungerar, måste man byta nummer då? Låter ju konstigt isf =/ | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-17 04:29 | |
![]() | Har du inte fått svar på din fråga? | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-17 04:29 | |
![]() | NIX-registret | |
| Drakena | 2012-05-17 04:50 | |
![]() | Aktivt_ego, får man inte ställa fler frågor? eller föra en diskussion vidare? *S* Vore konstigt med tanke på att det här är ett forum... | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-05-17 05:21 | |
![]() | Drakena: Det finns två sätt telefonförsäljare kan kontakta dig. Det ena är på ett oönskat sätt och det andra är när du lämnat samtycke. Det har du dels gjort om du är kund hos företaget. I villkoren till många klubbar, tävlingar och andra erbjudanden där du ombeds att lämna telefonnummer så brukar det också ingå att du godkänner att företaget och dess partners får kontakta dig. Det bästa sättet att undvika telefonförsäljare är alltså att inte lämna ut sitt telefonnummer till vem som helst och om man gjort det, säga upp relationen med företaget. Men det verkar ju som att ni varit noga med att hålla numret för er själva och då får du helt enkelt kontakta företaget och höra varifrån de fått det. Om du inte lämnat samtycke får de som sagt inte kontakta dig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-17 05:36 | |
![]() | Drakena,nu handlade tråden GALNA telefonförsäljare sådana som går över lik för att sälja sina prylar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-17 05:36 | |
![]() | oj skrev till fel person | |
| gnill | 2012-05-17 06:16 | |
![]() | Om man ber mobilföretaget (där man har sitt abbonemang) att inte registrera numret (alltså motsvarande hemligt nr) så att det inte hamnar på eniro mm så kan inte försäljare hitta det heller. Det ringer inga försäljare till min mobil. Visst folk kan inte söka upp mig på eniro men vad gör det? Mina vänner har redan mitt nummer och vill någon annan få tag i mig så hittar de säkert ett sätt (via nätet och mejl t ex). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-17 06:18 | |
![]() | Gnill då syns inte mobilnummret hos den man ringer till,och så ska det inte behöva vara | |
| gnill | 2012-05-17 06:43 | |
![]() | Jo mitt nummer syns till den jag ringer till, det är en annan inställning. | |
| le-lou | 2012-05-17 07:24 | |
![]() | JiZzMaSTeR89.. eh nej det har du. Man använder sig av register som man köpt in för dyra pengar - varför skulle man ta bort en kund som säger nej för en sak när denne kund skulle kunna vara en potentiell målgrupp för en annan vara/tjänst i framtiden? Callcenter jobbar inte enbart med en vara/tjänst, de tar rätt många kunder och ringer på det mesta. När en kund uttryckligen säger att "Jag är nixad - ta bort mig" - då tas kunden i bästa fall bort. | |