Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-05-26 19:07 | |
![]() | så om alla 13-åringar bär stringtrosor i klassen, så är man en barnmisshandlare om man förbjuder sin egen dotter att ha det? | |
| LMC79 | 2012-05-26 19:07 | |
![]() | Om hon själv absolut vill ha det så, kan jag tycka det är OK. Frågan är sedan hur hon blir bemött i skolan, kan hon hantera det? Ja då är det OK. Det är inte OK att tvinga någon att ha kläder som gör att personen mår dåligt av det på något sätt. | |
| Lillstölla | 2012-05-26 19:10 | |
![]() | Undrar lite över hur det kommer sig att du vet hur tjejen tycker i frågan när hennes föräldrar inte vet Titti? | |
| _MaNiAc_ - Ej medlem längre | 2012-05-26 19:16 | |
![]() | Rätt vanligt att man ser på en person att inte allt står rätt till! Att sen inte föräldrarna bryr sig om flickans mående tycker jag är en form av misshandel OM nu så är fallet här.. Många barn vill inte vara annorlunda i skolan, man vill inte bli den som är annorlunda och lite " konstig" | |
| MrAtomic | 2012-05-26 19:17 | |
![]() | Den frågan undrar jag också över Lillstölla. Personligen får jag en känsla av gränslöshet gällande dig Titti, vet du vad du pratar om? | |
| Lillstölla | 2012-05-26 19:19 | |
![]() | Jag funderade mer om nåt av Tittis barn kanske känner tjejen och hon sagt nåt till nån av dom. | |
| le-lou | 2012-05-26 19:19 | |
![]() | får en känsla av för mkt tid, för mkt skvaller. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-26 19:22 | |
![]() | Krakatoa- =) | |
| Julia2012 | 2012-05-26 20:20 | |
![]() | för att svara på TS tycker jag att det INTE är ok att klä ut någon så det blir en plåga för personen i fråga - däremot om det sker frivilligt så tycker jag inte nån annan bör ha huvudvärk för det. Stämmer ju sällan bland oss människor dessvärre för alltid finns det nån att hacka på... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-26 20:31 | |
![]() | le-lou det var inte ens i närheten av vad jag menade | |
| slånbär | 2012-05-26 20:34 | |
![]() | Ttiittii-du har lyckats igen. Du har startat ännu en tråd där du ifrågasätter och kritiserar någon i din omgivning och framförallt då någon annan förälder som inte har valt att uppfostra sina barn enligt "Ttiitti elvabarns allvetande mamman modellen". Tänk att du alltid måste ifrågasätta andras sätt att vara och göra? Hur tror du att andra ser på dig och din familj och era val? Har du någon gång funderar på det istället? Låt du andra uppfostra och klä sina barn som dom tycker är bäst-det viktigaste är ju ändå att du verkligen inför dina egna barn är tydlig med att inte snacka skit om de som inte gör och lever som du gör. För ett stort problem för barn som av någon anledning är avvikande (enligt normen) är andra barns föräldrars skitsnack. det hjälper verkligen inte. Om man misstänker att ett barn verkligen far illa för att föräldrarna har uppenbara svårigheter att klara sin föräldraroll då måste man vända sig till socialtjänsten om man nu inte själv har kurage nog att vända sig direkt till familjen och fråga om det finns något man kan hjälpa dom med. Det finns barn som inte syns i samhället och som far oerhört illa pga av omständigheter dom inte kan påverka men att ha tantkläder är verkligen inte en sådan omständighet. Mitt råd till dig Ttiittii är att inte lägga dig i så mycket vad andra gör utan ta hand om dina egna elva barn som säkerligen gör saker eller ser ut på ett visst sätt som stör någon annan i ditt samhälle. Er stora familj med alla fosterbarn och kyrka och allt är säkerligen något som folk pratar om också skulle jag gissa. Så ta ett av Jesus talessätt som tex det där med stenen och skulden och fundera en stund........ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-26 21:01 | |
![]() | helt fel slånbär | |
| slånbär | 2012-05-26 21:08 | |
![]() | Vad är fel Ttiittii- mitt påstående att folk i ert samhälle kanske ser er familj som lite av en cirkus eller mitt påstående att det viktiga är att man inte snackar skit om andra inför barnen, eller mitt påstående att du kanske borde sköta dig själv istället för att lägga dig i allt som andra gör? utveckla dig gärna lite mer så kan vi ta det lite mer i detalj. | |
| blue_moon | 2012-05-27 00:51 | |
![]() | Bra sagt, slånbär. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-27 01:02 | |
![]() | Hur kan man ha full koll på elva barn om man bor på ett internetforum och ägnar så stor tid åt att ta reda på hur andra sköter sina barn. Fast det är klart, om ungarna utfordras på fem minuter kanske det blir tid över till annat. | |
| SkySpy_ | 2012-05-27 01:04 | |
![]() | Ja det är okej | |
| MrAtomic | 2012-05-27 01:05 | |
![]() | Ja det undrar jag också res. | |
| KrugalSvylse | 2012-05-27 01:20 | |
![]() | Skoluniformer åt alla barn --> problemet löst. Ingen blir utanför, ingen lär sig att det viktigaste i livet är att klä sig som en Bratz-docka, alla lär sig att uttrycka sina personligheter på bättre sätt än genom att apa efter modeskaparnas nycker, och kanhända slår man samtidigt ett litet slag mot konsumtionssamhället överlag. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-05-27 01:21 | |
![]() | Jag skulle vilja säga: Är det ok att starta tråd efter tråd för att förtala en stor del av Gästriklands invånare? Så mycket fula ord som jag har läst om deras sjukvård, kommunalhus, poliser, parkeringsvakter, skolor och föräldrar har jag inte sett någon annanstans. Jag tvivlar dessutom på sanningshalten i att flickan blir utesluten ur gemenskapen bara p g a kläderna. | |
| le-lou | 2012-05-27 01:40 | |
![]() | Tittiii - mitt ex med stringtrosor visar bara på principen här som du använder mot den här flickans föräldrar. Att bara för att andra klär sina barn på ett visst sätt så ska den här flickans föräldrar också göra likadant, annars är något fel. | |