Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-27 22:58 | |
![]() | för vissa är ett äkenskap alltså bara lite papper å en försäkran om att man får pengar om den andra dör. vad romantiskt. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-05-27 23:04 | |
![]() | Om man kommer så långt att man har barn och hus ihop mm, får man ju lov att tänka lite praktiskt också. Annars kan ju bröllop vara något helt fantastiskt också :) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-27 23:05 | |
![]() | ja, men om det bara är praktiskt tror jag nog att jag skippar. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-27 23:07 | |
![]() | ektis...... det handlar om kärlek..... | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-27 23:07 | |
![]() | jaa.. tack inci.. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-27 23:20 | |
![]() | ^^ Håll på kärleken ektis, nu ska tanten sova | |
| slånbär | 2012-05-28 08:43 | |
![]() | skblole: Men det jag undrar över är vad är det för något värde du pratar om? Vad är det man inte sätter värde på om man väljer att inte gifta sig, eller att det helt enkelt aldrig blir av, men man lever tillsammans och älskar varandra på precis samma sätt för det. Vari består skillnaden? Vad är det för något extra som tillkommer rent värdemässigt bara för att man gifter sig? För det är en stor % som skiljer sig- skilsmässorna ökar faktiskt mer än vad giftemålen gör. | |
| Defrob | 2012-05-28 08:51 | |
![]() | Om jag träffar den rätta så vill jag nog gifta mig med henne. Dvs om hon nu vill gifta sig också. Men då måste det vara i en kyrka, annars får det vara för min del. | |
| toonfisken | 2012-05-28 08:58 | |
![]() | Mig passar det att vara gift , känns som att man vill visa att man verkligen vill leva med varandra . Men inte i kyrkan ! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-05-28 08:59 | |
![]() | nä, palla leva med varandra i kyrkan. hemma bäst. | |
| MissTeacher1 | 2012-05-28 11:11 | |
![]() | Ett äktenskap räcker för mig. Med det i bagaget vågar jag aldrig lova någon så tunga saker igen. | |
| Yamma | 2012-05-28 14:42 | |
![]() | Viktigt med giftermålet för mig! Kan dock inte riktigt motivera varför. Tror det är "stämpeln" att man hör ihop. | |
| enblommigkat | 2012-05-28 14:57 | |
![]() | Tycker det är vacket att man vill lova varandra evig kärlig, i för och motgång osv.. Är dock inte så mycket för det "gud" i sammanhanget.. Men nu finns det ju så många andra alternativ och tillmötesgående präster så det går ju att ordna bort :) | |
| sofronia | 2012-05-30 19:39 | |
![]() | Åh. Jag skulle aldrig gå med på att ta bort Gud i en kyrklig vigsel, som präst. Men då får jag väl passera som"otillmötesgående", då. En kyrklig vigsel, för mig, handlar om att framför allt få Guds välsignelse över sin relation, och i andra hand att ge varandra löften. Oavsett vigsel i kyrkan eller borgerligt - jag har funderat över hur det kommer sig att man skapar ett hem och får barn - ett livslångt åtagande! - men inte gifter sig. Är det för "stort" att gifta sig? Jag kan snarare känna den bävan över det här med barnen. | |
| vallebuk | 2012-05-30 19:51 | |
![]() | Skiter men fullständigt i gud men är gift ändå. Älskar min fru men det hade jag gjort även utan giftermål, däremot fick man inte flerbarnstillägg för plastbarn om man inte var gift så....Jag gifte mig enbart för pengarna! | |
| Miss_jk | 2012-05-30 20:00 | |
![]() | Jag är "för" giftemål. Gifte mig förra sommaren, men med bara fem vänner som vittnen, i Las Vegas. Hade gärna haft ett megabröllop med alla nära och kära, men med scenskräcken jag lider av så fanns det inte på kartan, tyvärr. Men bara för att jag är "för" så tycker jag absolut inte att andra är konstiga om de "inte är för". Jag gifte mig för att det kändes (och känns) rätt, men gör det inte det så är det helt ok för min del. Däremot, som flera skriver, så underlättar det ju med försäkringar och arv m.m. Med andra ord: Var och en gör som den vill, som min svärfar alltid säger. :) | |
| Drakena | 2012-09-20 17:02 | |
![]() | Jag är för att man ska få välja om man vill gifta sig eller ej. Känns det bra så varför inte. En del gifter sig av religösa orsaker, andra av ekonomiska, en del av kärlek. Konstellationerna är många, inget fel i det så länge inget tvång finns =) | |