Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 855 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2012-05-30 21:08 | |
![]() | Jag tycker att iPhone är grym. Bara så. Har knappat på andra telefoner och tycker att de är krångliga. MEN, jag skulle ju inte drista mig till att säga att de är vedervärdiga eller vidriga, man lär sig väl telefonen efter hand liksom. Och det har jag hört de flesta iPhone-ägare säga: lite krångligare än iPhone, men annars riktigt bra. Däremot har jag inte hört en enda android-ägare säga att iPhone faktiskt är bra, eller ens i närheten av bra. iPhone suger enligt de flesta android-ägare. Varför? "Låst" med iPhone? Hur då? | |
| Rapé1 | 2012-05-30 21:24 | |
![]() | Han menar nog att iPhone är låst till iTunes. Det är inte den bästa lösningen. Bättre med android, bara att koppla telefonen till datorn så blir den en extern diskenhet direkt. =) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-30 21:24 | |
![]() | Jag tycker att iPhone är jättebra, fast jag är androidägare. Känns inte det minsta kontroversiellt att säga det? Däremot kan man ju räkna med att få motfrågan 'men varför köpte du inte en iPhone då?'. | |
| Miss_jk | 2012-05-30 21:37 | |
![]() | Låst är den ju i och för sig inte. Och även om det nu hade vart så, hur jobbigt är det att ha iTunes i datorn? | |
| kalix71 | 2012-05-30 21:49 | |
![]() | Valde mellan iPhone och Samsung Galaxy S2 i höstas. Det var hugget som stucket för mig, men de tester som gjordes då visade att S2 var överlägsen helt enkelt och en annan anledning var iPhone och garantin att den inte klarar minusgrader...bor i Norrland så valet var enkelt. Har inte ångrat en sekund att jag valde Samsung som inbiten Macanvändare dessutom. | |
| Rapé1 | 2012-05-30 21:55 | |
![]() | Bra val Kalix :) Jag kommer inte på någon anledning till varför man ska ha iTunes i datorn JK! :) | |
| Miss_jk | 2012-05-30 21:58 | |
![]() | Och jag kommer inte på någon anledning till att inte ha det... | |
| Gunilla _ | 2012-05-30 22:06 | |
![]() | Nu vet jag inte hur det är med andra telefoner men jag tycker det funkar bra med iTunes, mest för att ha allt säkerhetskopierat om det skulle klatra med luren eller om jag byter. Jag hajar fortfarande inte "låsningen" med iTunes? Kan någon vänlig själ tala om för mig vad som är dåligt me't? :) | |
| tydal | 2012-05-31 13:26 | |
![]() | iTunes går inte att använda på alla datorer. iTunes är onödigt komplext för enkla uppgifter, det vill säga det tar onödigt lång tid att start, lägger beslag på onödigt mycket minne och datorkraft. iTunes kräver att du använder en dator trots att det egentligen inte krävs. Jag har en annan telefon och då funkar det så att den säkerhetskopierar sig trådlöst över nätverket. Jag behöver alltså inte ansluta den till en dator för det. Den uppdaterar sig också trådlöst över nätverket. Jag kan även ladda ner musik och film direkt i telefonen utan att behöva ansluta den till en dator. Vill jag ansluta telefonen till en dator så dyker det direkt upp en mapp med alla filer i telefonen och jag kan dra och släppa filer mellan datorn och telefonen. | |
| zinko1 | 2012-05-31 13:33 | |
![]() | Jag tycker det är krångligare att skriva sms på iphone, tycker det tar längre tid än med min gamla hederliga telefon. Fast det kanske är en vanesak iof. | |
| Gautama | 2012-05-31 13:35 | |
![]() | Jag har iphone, men har haft en del problem med den, ska snart köpa ny telefon och det blir inte en iphone. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-05-31 14:17 | |
![]() | Tydal: Du väl göra allt det du nämner utan en dator och iTunes? | |
| Monamie86 | 2012-05-31 15:09 | |
![]() | Köp INTE en Iphone! Batteriätande skittelefoner! Köp en Xperia mini istället! ;P iaf en ericsson! bäst batteri och bra telefoner. haft en iphone tillfälligt och jag blev galen på den. satt i laddaren dygnet runt! klumpig tung och saknar massa grejjer i dem. alldeles för enkla. det enda positiva med dem är att alla appar finns till dem... men annars. näää :) | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-31 15:22 | |
![]() | Jag tänker inte ens låtsas vara en expert på det här, men tycker att TS ska köpa en iPhone bara för att retas med alla rabiata Applehatare. Bara det är värt ett par tusen. Köper man en Galaxy eller nåt retar man ingen. Har förresten en iPhone och den funkar utmärkt för mail, angry birds, musik, att ringa med och så vidare. Men jag råkade kanske få en som de glömde att bygga in alla hemska fel i. | |
| Miss_jk | 2012-05-31 15:24 | |
![]() | Haha, precis Hinken. Vet inte vad det är som stör så. Jag har inte heller något fel på min. Vi måste ha haft tur! | |
| Gunilla _ | 2012-05-31 16:22 | |
![]() | Okej Tydal, tack. Det är inget bekymmer för mig iaf, jag behöver ju inte använda iTunes för musiköverföring (vilket skulle vara det primära i min lur om jag inte haft Spotify). I övrigt använder jag ju datorn dagligen så att den är ett krav känns inte heller som ett problem. Kanske det är det för andra då, men jag sällar mig till Hinken o Miss_jk - njemas problemas med iPhone wse! :) | |
| Gunilla _ | 2012-05-31 16:24 | |
![]() | Och vad gäller batteriet - jag laddar min varje natt (använder Sleep Cycle så det måste jag oavsett) men skulle inte måsta det trots ivrigt Betapetande, Rumblande, musiklyssnande, Facebookande osv. under dagtid. | |
| Nyrakad | 2012-05-31 16:41 | |
![]() | Jag vet inte varför så många gnäller om att iPhone är låst och krånglig. Iphone synkar också utan sladd över Wifi om man vill det. Att den är låst till appar på appstore har ju ingen större betydelse om man inte är i extremt behov av just de appar som inte finns där, som tidigare sagts så finns det mesta på appstore. Jag har alltid haft iPhone och i början så skulle det "jailbreakas och krånglas, (Typ telefonen låst till annan operatör) Har man en ärligt köpt och/eller inte låst iPhone och nöjer sig med de appar som finns på appstore så är det en förbaskat bra telefon. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-31 16:44 | |
![]() | Jag tycker det är rätt larvigt att bli så till sig över en telefon att man antingen hatar eller älskar den, oavsett vad den heter. Det är en telefon. Med en massa funktioner, ja. Men fortfarande bara en teknisk pryl. | |
| Lillstölla | 2012-07-09 08:14 | |
![]() | Jag är total novis på detta med smartphones men funderar på att skaffa mig en när det blir dags för ny telefon. Jag står och väljer mellan iphone och Samsung Galaxy SIII men skulle vilja ha lite hjälp från er som har nån av dessa telefoner. Vad har de för för respektive nackdelar? Jag vet att de i min närhet som har iphone måste ladda varenda jäkla dag för den slukar batteri, nåt jag inte är vidare imponerad av, är Samsungen likadan i den fallet? Är utbudet av appar lika stort för smartphone som för iphone? Och är det någon som har telenor som mobiloperatör och är de i så fall bra? Är du nöjd med teckningen osv? Tacksam för svar! | |