Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 809

Forumkategorier

Användare Inlägg  
JesusGudsson - Ej medlem längre2012-05-31 11:50
Antal inlägg: 1169

boffer: intressant, tack för tipset.

Sen antar jag att det finns fler grejer att tänka på som till exempel att försöka undvika inavel? eller gör man det med kaniner? Känns ju som man hör historier om kaniner som förökar sig inom familjen rätt ofta...

snucke162012-05-31 11:59
Antal inlägg: 505

Jag har inte satt mig i regelverken kring djurhålling men det finns omfattande sådan precis som nämnts. Sedan bor han inom tättbebyggt område. Det är iofs praktiska problem. Den springande punkten är: Finns efterfrågan i tillräckligt stor utsträckning?

boffertomte2012-05-31 12:00
Antal inlägg: 1128

Inavel är bara skadligt om de som man avlar på har dåliga gener. Som exempel kan tas den svenska bäverstammen som är frisk och livskraftig men så inavlad att alla svenska bävrar praktiskt taget är syskon genetiskt sett. Dingorna i Australien är också livskraftiga, friska och pigga men har en väldigt liten avelsbas, man tror att de härstammar från ett mycket litet antal tamhundar, dvs några få individer, kanske bara en enda tik, som följde med människor från Kinaför en 50000 år sedan.

boffertomte2012-05-31 12:01
Antal inlägg: 1128

Kanske bara en enda dräktig tik, alltså, då partenogenes inte förekommer bland hundar, bara bland vissa insekter och nån ödla.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?