Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 269

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 19:23
Antal inlägg: 37631

skulle jag inte ses som objekt så skulle jag dö,genusfotograf =skämskoma

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 19:27

Guldpris,ja jag skulle garanterat inte fota mig i en sådan tältklänning aldrig i livet,den var desutom okvinlig

Guldpris - Ej medlem längre2012-06-11 19:39
Antal inlägg: 69

Men du skulle fotografera dig på samma sätt i övrigt?

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 19:50

Det går och göra finare bilder, kök är inte direkt romantiskt

blue_moon2012-06-11 20:00
Antal inlägg: 9713

Bra artikel, Guldpris.
"Reklamen är värst." Och:"I till exempel nöjes- och evenemangsjournalistiken saknas det helt genustänk."

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 20:12

Genustänk är bara för fula avundsjuka människor

blue_moon2012-06-11 20:21
Antal inlägg: 9713

LOL

Pseudonymf2012-06-11 20:27
Antal inlägg: 8282

Genustänk är bra. I slutänden är inte målet kvinna eller man utan att könet inte ska styra förutsättningarna.

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 21:57

kvinnor äger,inte bara äger vi dubbeläger,om vi inte är fula och har kläder av skurtrsor små runda glasögon och groddar i näbbstövlarna och lindar in oss i palestina chalar och klipper av luggen vid hårfästet bortsätt från dom, så äger vi ,könet kommer altid att styra och kvinnorna har alltid styrt männen och kommer alltid att styra mannen

recidivfara - Ej medlem längre2012-06-11 21:58
Antal inlägg: 2385

Titti äger.

Guldpris - Ej medlem längre2012-06-11 22:10

När jag skapade den här tråden funderade jag på om jag skulle lägga den i seriöst eller inte. Men sedan ansåg jag att det inte behövdes för vi är ju ändå vuxna personer.

Ttiittii, tycker du att det är helt okej att kvinnor generellt har lägre lön? Att småtjejer ofta får beröm när de är söta, tysta och fint kläder medans småpojkar uppmuntras till aktivitietet med mera?
Eftersom du anser att "genustänk bara är för fula avundsjuka människor"?

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-06-11 22:12
Antal inlägg: 31064

1) Fotografen är en talanglös idiot som vill vara bingo rimer. 2) Var är modellens integritet? Antingen så har hon lika dålig smak som fotografen, eller så är hon oförmögen att sätta gränser. Jag förundras alltid över människor som inte tror de äger rätten till sig själva, kvinnor eller ej.

hundbiten - Ej medlem längre2012-06-11 22:14
Antal inlägg: 2225

Guldpris äger.
Sen vill jag inte ha min mat lagad av en ägarinna i baddräkt utan av en proffsig kock. Som följer hygienkrav samt behandlar både råvaror och kunder med respekt.

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 22:19

har dom lägre lön är dom dåliga på att förhandla.jag säger till alla mina barn att dom är så fantastiskt vackra det är därför dom blivit så många,mina pojkar har altid varit ljusblå och jag skölle aldrig klä mina döttrar i något pojkigt,klart att småtjejer ska ha beröm för att dom är söta tjejer kvinnor tanter ska ha beröm hela livet för att dom är söta vackra sexiga unika,mina döttrar har alltid hållit på med kampsport lika så pojkarna,men det fins inte en enda man i hela värden som kommer åt kvinnans list faktist inte ens i närheten

Guldpris - Ej medlem längre2012-06-11 22:47

Nu börjar tråden handla om andra saker, men jag kan inte låta det stå oemotsagt.

Jag har genom åren haft en mängd tjejkompisar och kvinnliga arbetskompisar som har skinn på näsan och står på sig, men som ändå har fått lägre ingångslön och är man efter där är det svårt att komma ikapp. Och att förhandla om lön är ingen lätt situation när man vet att det finns många andra bra konkurrenter om jobbet.

Jag skulle bli högst förvånad om inte dina döttrar någon gång känt sig diskriminerade på grund av könet.

Och utan ett genustänk (på det positiva sättet) skulle orättvisorna vara ännu större. Så vi har dessa, som du anser "fula avundsjuka människor" att tacka för mycket.

recidivfara - Ej medlem längre2012-06-11 22:58
Antal inlägg: 2385

Den här kvinnliga kocken är ett fint exempel på varför kvinnor många ggr har lägre lön. Hon får vad hon säljer sig för.

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 23:01

jag vet inte säkert,men jag tror inte dom blivit diskriminerade pga kön och skulle dom ha blivit det så är dom så starka så dom inte reagerat över det,kvinnor och män kommer aldrig att bli lika vi kommer alltid att vara överlöägsen mannen

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-11 23:02

recidi,hon har sin kocklön detta var extraknäck med fotojobbet, ett sånt extra jobb skulle aldrig en man få

greatdane2012-06-11 23:41
Antal inlägg: 174

Riktigt bra tråd, men vad synd att den kom att handla om andra saker, så som att kvinnan på bilden får skylla sig själv. Det var kanske inte riktigt så det var tänkt?

Jag såg artikeln här om dagen och jag förfasades över den. Det sista jag tänkte på var faktiskt att tjejen gjorde ett osmakligt klädval, eller att hon kunde sagt nej till att bli fotad.

Det här handlar ju inte om personen på bilden och hennes val eller icke-val, det här är ju genusproblematik på högsta nivå. Tänk om vi skulle bryta ner andra samhällsproblem till den enskilda individen. Då skulle vi till exempel kunna eliminera en hel del paragrafer ur brottsbalken och hävda att man kunde ha valt själv eller att man har sig själv att skylla. Vi måste väl verka för att få bort förlegade fördomar om kvinnan/mannen likaväl som någonting annat? Man kan ju hjälpas åt, broderligt och systerligt och backa upp varandra istället för att hugga varandra i ryggen? Utan att vara religiös så tycker jag att det är på sin plats med ett "den som är utan skuld kastar första stenen". Alla har inte alltid gjort supersmarta val. Eller?

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-06-11 23:46
Antal inlägg: 31064

Så kvinnor är stackars förvirrade varelser som fattar irrationella beslut? Jag föredrar att betrakta oss som jämlika männen men det förutsätter samma grad av ansvar.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?