Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 405

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kajfrid - Ej medlem längre2012-06-16 21:14
Antal inlägg: 107

cassano: "han kommer på att då måste han sortera i matkällaren, rensa ut i garaget, sortera lådan med plastpåsar, tvätta bilen, såga ner en buske..."

Jag tror, att dessa arbeten är sådant som han hela tiden har gått och tänkt på att göra, men inte kommit i gång med. Han ser dessa ogjorda arbeten hela tiden och det stör honom - men han hinner inte göra det eller inte kommer i gång. När ni sedan skall ha gäster, så känns det för honom att alla kommer att se att det är stökigt i matkällaren, bilen är otvättad osv.
Jag tror att det är vanligt att tro att alla andra ser det som jag ser.
Han vill nog hjälpa till att göra hemmet gästvänligt. Det är hans sätt att göra det. Så snällt av honom att göra det - och sedan är det ju gjort. Inte illa!

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-16 23:11
Antal inlägg: 37631

men och kvinnor har olika blick för saker och ting det är biologiskt

Contur2012-06-16 23:26
Antal inlägg: 69

"....eller så låter det jag skrivit mycket allvarligare än det är. Borde kanske lag till lite :) och lite :p och lite :D

Kommunikationen är bra tack :) När han kom med kantklipparen klappade jag honom på kinden och sa "Så bra av dig att tänka på att klippa kanterna, men det behöver du inte i dag, lille gubben!" och se! Han lyssnade och gick in och städade toaletten i stället. :))) :DDD"

Det är inte ofta jag skriver något här i diskussionerna men nu känner jag att jag måste göra ett undantag. För jag undrar om du menar allvar med det jag citerar här? Om du gör det tycker jag uppriktigt sagt att det är hemskt. I så fall har du ju en översittarattityd mot din man/sambo. Du är någon slags självutnämnd chef som bestämmer vad som är viktig att göra och han ska ta order. Att du dessutom kallar honom "lilla gubben" låter i alla fall i mina öron direkt förnedrande.

Pröva att vara jämlikar, i stället.

kajfrid - Ej medlem längre2012-06-16 23:32
Antal inlägg: 107

Man väljs inte till ledarroll. Man tillsätter inte heller sig själv till ledare. Den rollen uppstår.

Poussitiv - Ej medlem längre2012-06-16 23:35
Antal inlägg: 1099

Therese11 klockan 16.10
Ten points!

Cassano2012-06-16 23:40
Antal inlägg: 335

ha ha...nä, contur, det gjorde jag inte :)

Redan från början försökte jag skriva med mycket glimt i ögat, men lyckas inte så bra med att få fram det.

Contur2012-06-16 23:42
Antal inlägg: 69

"ha ha...nä, contur, det gjorde jag inte :)

Redan från början försökte jag skriva med mycket glimt i ögat, men lyckas inte så bra med att få fram det."

Det låter bra att du inte menar vad du skriver.

vira5 - Ej medlem längre2012-06-17 01:58
Antal inlägg: 757

Cassano, lyd shultens råd du...

råisen - Ej medlem längre2012-06-17 01:59
Antal inlägg: 80

ja.. det verkar finast.
håller också på shultens råd!

Bitte - Administratör2012-06-17 09:14
Antal inlägg: 24199

Läser och funderar och det är väl bara så att man ser vissa saker som borde göras och den andra i familjen nått annat ,, så är det i alla fall hos oss. Men oavsett så måste man ju kommunicera kring vad som ska göras då man får gäster , Om de nu inte är som våra som kommer på midsommar , de är liksom hemma hos oss och tvärt om.. Ingen förväntar sig nått utan alla fixar tillsammans

Bitte

MannaMinne2012-06-17 09:29
Antal inlägg: 53

Bomah - du är klok du :) Det är ofta precis så vi kvinnor reagerar. Jag känner i alla fall igen mig.

Vimla - Ej medlem längre2012-06-17 10:03
Antal inlägg: 21

Inget nytt under solen,
män och kvinnor tycker inte lika..
Sitt ner och diskutera igenom......

minnsann - Ej medlem längre2012-06-17 10:08
Antal inlägg: 132

Vimla du är klok, min pappa och mina bröder beter sig konstigt ibland men bättre att bara låta det glida:)

Jobbar2012-06-17 12:12
Antal inlägg: 503

Varför glider diskussionen över i kvinnor och män som förklaring hela tiden? Här handlar det om två individer som prioriterar olika. Jag och min fru prioriterar som C. och hennes man, fast ungefär tvärtom, trots att jag är man. Bejaka era olikheter, och bry er inte om vad som folk anser är kvinnligt och manligt. Och prata!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?