Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 508

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Amberville2012-06-30 23:46
Antal inlägg: 10

Jag fick råd på en antistresskurs att välja den längsta kön och ta den tiden till att varva ner, mycket jobbigt först men det går faktiskt bättre och bättre, nu släpper jag till och med förbi en del som har lite varor.

ttiittii - Ej medlem längre2012-07-01 00:06
Antal inlägg: 37631

när jag kommer så stänger dom den kassan jag handlar i det brukar bli 3 hela vagnar tillslut,Dom älskar mig på Ica och svansar häcken av sig för mig,dom är så rädda att mista mig som kund,ibland säger dom kan inte du ta hem den här nya och prova tandcreme eller en ny mjölkdunk,eller någonting annant vad det nu är.vagnarna är knökfulla och oftast kommer det en personal och hjälper till och packar,det blir en full buss

Irkko_Pirkko2012-07-01 00:18
Antal inlägg: 250

Det spelar iiiiiiiiingen roll hur jag än försöker, jag hamnar alltid i den segaste kassan ändå.

Jonisen2012-07-01 00:53
Antal inlägg: 1338

Väljer alltid kortaste kön. Ska man kolla igenom varenda människa som står i kön och fundera på hur långt tid det bör tänkas ta tar det ju nästan längre tid än att stå i kön. Däremot har jag märkt att de flesta storhandlare är hyggliga och släpper förbi en om man bara har ett par varor. Sen går ju inte allt att förutse. Plötsligt kommer det en vara utan streckkod och de måste ringa och kolla.......

Anden_88 - Ej medlem längre2012-07-01 01:36
Antal inlägg: 313

Jonisen, det ryktas att du inte spelar allt för mycket panikmatcher, alla står ju inte och tänker i ett par evigheter ;) Sen ja, helt klart många faktorer som spelar in, men aldrig fel att ha koll på så många som möjligt!

Till alla er som alltid tar fel kö säger jag bara tack, det är ett nöje att konkurrera med er.

vassatassar2012-07-01 04:32
Antal inlägg: 204

Något som är tillåtet enligt svenska normer (och som nog innebär att vi inte är såå himla ordentliga och stela), är att öppnas en ny kassa får vem som helst springa dit och vara först. ;)

Helt OK att stå sist i jättelång kö och springa och vara först i nya kassan.

Varför är det så?

corlini2012-07-01 09:23
Antal inlägg: 3172

undviker köer där folk har mycket olika småsaker och viktvaror. står det dessutom en kund där med lösa klädesplagg och frågande min drar jag direkt.

värsta kön att stå i är mcDonalds. hur ända in i helv.... kan folk stå i kö flera minuter och ändå inte veta vad de ska ha när de kommer fram??

man vet väl vad man är sugen på redan när man bestämt sig för att åka dit.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-07-01 09:31
Antal inlägg: 1169

haha snackade med en glassförsäljare häromveckan som sa ungefär samma sak som corlini:

"hur fan kan ungarna stå i kö i 15-20 minuter, med skylten med alla smaker precis framför näsan, och sen när dom kommer fram:

-hmmm.... ehhhh... jag ska ha en.... en... va är det för smak? Har du blåbär? på den ska jag ha en... hmm... nu ska vi se... hmm... vad har du mer...."

boffertomte2012-07-01 10:55
Antal inlägg: 1128

vasatassar, det är så för att det inte finns kölappar.

Mia W2012-07-01 11:28
Antal inlägg: 180

Jag scannar själv när det är mycket folk i butiken, annars går jag till manuella kassan. Det brukar fungera ok.

Jag var en gång på en s-t-o-r stormarknad i Tyskland där fick alla stå och vänta på sin tur bakom ett rep och så slussades man fram till en kassa via en display, när tidigare kund hade börjat sin upplockning. Väldigt tyskt och militäriskt men det fungerade bra.

Formis2012-07-01 11:29
Antal inlägg: 420

Taggar ner. Försöker. Kollar vilken kö det verkar finnas minst varor i. Bättre ställa sig bakom fem ungar med varsin godispåse än bakom en veckohandlande småbarnsmamma. Undviker storköp. Byter sällan kö. Risken finns att det blir sämre.

Pierrebara2012-07-01 23:43
Antal inlägg: 405

Lokalkännedom! Man får hålla koll på vilken kassör/kassörska som är snabb respektive snigel! Barnvagn tar ofta upp mkt plats och gör att kön ser längre ut och en sådan kund har oftast inte så många varor eftersom denne bara bara har en hand över!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?