Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 20 385 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2012-07-02 15:29 | |
![]() | "Jag har en viss medicinsk utbildning, ja." Och ändå tar du bort leverfläckar själv? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-02 15:59 | |
![]() | vilket som abstinens var det, | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-02 16:00 | |
![]() | vassatassar,eftersom jag vet att du är som jag så kommer du laga själv och "glömma"beställa tid för fixningen eller? | |
blue_moon | 2012-07-02 16:04 | |
![]() | ttiittii, det är stor skillnad på abstinens och kvicksilverförgiftning. Jag har googlat - amalgamabstinens finns helt enkelt inte! | |
smulgubbe | 2012-07-02 16:56 | |
![]() | ttiittii, abstinens betyder avhållsamhet från något, te.x. alkohol. Då får man abstinens för att kroppen inte får alkohol som den är van vid. Menar du då att du fick abstinens för att kroppen var van vid amalgam. Det tror jag inte utan, du blev kvicksilverförgiftad som blue_moon skrev. | |
ingson | 2012-07-02 17:13 | |
![]() | Fast kvicksilverförgiftning kan ju inte heller stämma i ttittiis fall. Hon beskriver ju tidigare i tråden hur hon blev sövd och samtliga tänder plockades bort. Hur kan hon bli kvicksilverförgiftad av det? Tror snarare att det är en reaktion på ett hyfsat omfattande kirurgiskt ingrepp tillsammans med narkos | |
smulgubbe | 2012-07-02 17:27 | |
![]() | Kvicksilverförgiftad blir man för att tandläkaren borrat sönder amalgamfyllningar och kvicksilver kommit ut i blodet, det kan sitta i länge och man kan bli väldigt sjuk av det. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-02 17:29 | |
![]() | Fy fasen för att operera bort alla tänder. Då har jag hellre lagårdsröv. | |
Branco - Ej medlem längre | 2012-07-02 18:06 | |
![]() | Försök hitta en tandläkare som förklarar vad han gör och tar tid på sig. Då försvinner rädslan, jag lovar. Det är de hetsiga tandläkarna som stressar upp känsliga/personer med stora åtgärder framför sig. Tänk på hur du går ut från tandläkaren, fixad och klar, medan du sitter där i stolen. En eller ett par timmar går fort, är ingenting en "vanlig" dag. Du hinner knappt se en film på den stunden... Tricket är alltså att hitta en tandläkare som är "snäll" och ej tidspressad. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-02 18:35 | |
![]() | någon ting som försvan ut med tänderna fick jag abstinens av sen var exakt vad det var är inte relivant,jag var sövd när dom tog ut alla tänder,och behövde inte ens ta en alvedon efteråt ,det var inte jobbigt alls.Därimot gjorde det ont efter att dom satt in alla titanskruvar i 3 veckor det gick litervis med alvedon jag hade det i munnen någa minuter och spottade ut fick ha en liter flaska med mig vad jag gick det var jobbigt tur jag gjorde både uppe och nere samtidigt så jag slapp genomlida det 2 gånger allt blev klart samtidigt | |
vassatassar | 2012-07-02 20:50 | |
![]() | Citat: vassatassar,eftersom jag vet att du är som jag så kommer du laga själv och "glömma"beställa tid för fixningen eller? -- Jag fixade den själv, och vet vad du menar så jag tänkte ringa tandis med en gång sedan efteråt för att undvika att jag skjuter på det. Så visade det sig att de stänger kl 14. Blir att försöka ringa i morgon då, och hoppas jag får detta gjort. Bästa är ju att fixa det med en gång. När jag varit akut för en annan grej så lovade jag mig själv att boka hos "min" tandis ganska snart och fixa lite annat. Men sedan blev jag sjuk och efter den tiden så kändes det inte lika angeläget längre..... Så det gäller att det inte blir några avbrott eller bortförklaringar... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-02 22:08 | |
![]() | Det var inte illa menat menat ,men det är så vi med tandläkar skräck funkar,hoppas du håller i nu och löper linan ut | |
marmeladov22 | 2012-07-03 00:34 | |
![]() | Dajm brukar fungera | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-03 06:17 | |
![]() | lol | |
boffertomte | 2012-07-03 08:52 | |
![]() | Neandertalarna tappade inte tänder för att de inte blev så gamla att tänderna hann lossna. Och så åt de inte dajm mer än vid mycket festliga tillfällen, t ex vid bröllop och större jubileum. Tandläkarskräck kan gå över vid svår tandvärk. Det gjorde min. | |
le-lou | 2012-07-03 08:58 | |
![]() | Har tandläkarskräck och mitt tips är helt tvärtom från Brancos... Försök hitta en tandläkare som inte daltar och tjatar om allt utan som är snabb och effektiv. Jag blir mesigare när nån ska hålla på och förklara saker för mig i evighet och ännu mer nervös då. Min nuvarande är grym, jag gapar -han gör det han ska utan ett ord om vad han pysslar med. Lite milt hårdhänt kanske men det tuffar till mig mer bara, snabbt och bra :) Dessutom kör han rothinnebedövning på allt, så man slipper den förhatliga känslan i käften efter. | |
vassatassar | 2012-07-03 09:05 | |
![]() | Fast cromagnonmänniskans tänder var svagare. De kunde bryta av dem eller tappa dem och de blev inte alltid gamla heller. Fast neandertalarna hade väl kanske mer tänder för att äta kött, tror de åt mer än 90 % kött. Mums. Nä Titti, jag tar inte illa upp, jag vet precis hur det är att det blir svårare ju men man skjuter på något. Och kommer något emellan som skjuter på det åt en så att säga ja då är det nästan kört. Men jag gör mitt bästa nu. Jag måste iaf gå dit, har lite annat att fixa med tyvärr.. Blä. Jaja. Men jag ser det positiva, efteråt kan jag bitas mer! | |
VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-07-03 10:18 | |
![]() | Man kan alltid få akuttid hos tandläkare, man ringer lite märkligt nog 112 och blir kopplad till rätt klinik. Inte på jourtid dock, men då kan man å andra sidan troligtvis inte få tag på lagningsmedel för eget bruk heller. Så man behöver absolut inte joxa med sådant själv.... | |