Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-10 17:37 | |
![]() | Det vet jag inte. Jag vill ge ts det rådet iaf. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-10 17:37 | |
![]() | Det vet jag inte. Jag vill ge ts det rådet iaf. | |
| HME | 2012-07-10 18:01 | |
![]() | Tänk så att han som du älskade och som älskade dig är borta men dina barns pappa lever och det är väldigt bra för dem (och därmed för dej). Tänk att man aldrig kan räkna med att nåns känslor för en håller i evighet. Man får vara tacksam för den tid av kärlek man får. Jag tycker att du ska kräva att han tar barnen på halvtid. Då får du mer tid att tänka på egna nöjen och det egna jobbet. Det är hans problem vad han har för jobb just nu. Jag trodde att det skulle kännas tuffare än det var att inte vara med barnen på heltid men det går faktiskt bra. Varannan vecka mamma och varannan vecka fri som en ungdom igen. Om ni kan lösa det så att barnen bor på ett ställe och ni flyttar emellan är det ju väldigt bra för dem. Och sen kan jag rekommendera Mötesplatsen för nya flörtar/möten... Själv gifter jag snart om mig efter en liknande händelseutveckling (fast efter 20 års förhållande och tre barn). Och nu med en man som jag har mer gemensam syn på livet med på många sätt och gemensamma fritidsintressen. Och som jag älskar och som älskar mej - just nu och sen två år tillbaka i alla fall :-). | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-07-10 18:09 | |
![]() | Tänk på att han inte var någonting att ha när han lämnade dig efter så lång tid. Det kan hjälpa att tänka så. Du träffar säkert någon bättre senare. Men vänta med att inleda ett nytt förhållande. Det är skönt att vara ensam också. | |
| omeganoll | 2012-07-10 18:30 | |
![]() | Skilsmässa är det värsta "civila" brott man kan tänka sej! | |
| MillaO | 2012-07-10 20:12 | |
![]() | @Allihopa Vad härligt ni är raka ni är i era svar och vad otroligt olika livet ter sig för de flesta... Nu ska jag vara ärlig och säga att det är på fredag två veckor sen han flyttade så det är rätt färskt det här och jag är en person som gärna planerar julen direkt efter semestern och hur barnens sommarlov ska se ut redan i mars... Så jag har lite bråttom med att gå vidare, för då har jag kontroll på situationen. Striden i mig är ju dock att en del av mig vill ju gå vidare med honom. Men jag tackar för allt och tar till mig visdommen som flödar. Jag har snart fyra veckors semester med mina barn och då ska jag även försöka få lite "egentid" som föreslås, utan att då jaga efter någon ny eller en ersättare. Hoppas dock få till det ändå... :) | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-07-10 20:14 | |
![]() | Önskar dig det bästa MillaO. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-10 20:19 | |
![]() | slutar och göra ont,var du glad att du är av med "skräpet"Du är vacker,Visst håller ni med ? ut på raggen och skaffa ny snubbe en som är barnskär ,i stället för den första som varken prioriterat dig eller dina barn ,sådana snubbar behövs inte vad har han gjort som är bra?det är nog inte så mycket,lägg på locket och glöm sluta elta honom han är en skit som varken förtjänar dig eller dina barn ,att bara kläcka ur sig det som han gjort att han tröttnat vilket missbildat pucko var glad att du inte ödslat 11 år till på den skitstöveln,känn dig fri och lycklig att du är av med skräpet | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-10 20:24 | |
![]() | lycka till milla. det kommer att bli bra. förstår planeringsbehovet. inte dumt att luta sig mot alls faktiskt. | |
| bagerimarie | 2012-07-10 20:33 | |
![]() | Om den du älskar inte vill älska dig på samma sätt, vägra ta emot en solkigt oengagerad smekning mot din kind. För antingen vill han inte ge mer eller så vågar han inte. Och då måste måste måste du gå din väg, hur tunga stegen än är. | |
| Furios | 2012-07-10 20:34 | |
![]() | MillaO jag vet inte när det kommer sluta göra ont, men jag hoppas det blir så fort som möjligt. Jag tycker dock det är lite dumt att ttiittii kallar den här okända mannen för skitstövel etc. Hur kan du veta att han är det? Jag vet ju såklart inte omständigheterna men man ska inte behöva stanna kvar i ett förhållande om man inte trivs med det. Att stanna i ett förhållande man inte trivs med är väl bara dumt? Tyvärr såras alltid den andra parten av sådana handlingar vilket såklart är beklagligt. Vi kan dock inte klandra andra för att de känner att de vill gå vidare i sitt liv. Men jag tror du, MillaO kommer kunna känna dig lycklig igen i framtiden. Det är bara en fråga om tid och som sagt hoppas det blir så snart som möjligt. Lycka till. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-10 20:43 | |
![]() | om man lämnar någon bara för att så är man en skitstövel,och har man desutom ansvar för bärn så är man en större sådan | |
| MillaO | 2012-07-10 20:45 | |
![]() | En del av det tuffa i hela historien är som jag nämnt tidigare, han är ingen ond/elak/hemsk person, ja förutom att han då dumpat mig då... Det gör bara ont i magen hela tiden och jag fattar liksom inte vad som hände... + att man då får en självkänsla som ligger i nivå med en silverfisk värde... Mamma och 40+ känns som marknaden är mättad i den kategorin. Jag har inget emot att vara själv, vill bara inte vara ensam. Fördelen med en tråd om detta tema gör att jag ler lite åt alla som orkar engagera sig, med åsiker av alla slag! <3 | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-10 20:50 | |
![]() | titti, visst kan ha övergett barnen och då är han i sanning en stövel men det vet vi inte, kanske världens bästa far ändå. | |
| marmeladov22 | 2012-07-10 21:09 | |
![]() | Milla O: har en väninna som var i samma sits för ett år sedan hon gnällde o mådde skit men idag är hon mer kär i en annan än hon någonsin varit kan jag tala om. Hon är GLAD att det hände, det trodde man aldrig hon skulle säga för ett år sedan. Och nu kan hon vara Kompis med pappan istället. För barnens skull då. | |
| marmeladov22 | 2012-07-10 21:10 | |
![]() | Hon har aldrig träffat så många män som det året, kan jag berätta. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-07-10 21:13 | |
![]() | Dumheter att säga att ts ex är en skitstövel för att han lämnade henne. Ibland tar kärleken slut, det är inget brott. | |
| MillaO | 2012-07-10 21:42 | |
![]() | Såklart det kan ta slut. Jag vill ju bara att det onda går över. Det låter på erfarenheten här att det kan gå på extremt olika lång tid!!! Iom att vi inte hunnit lägga upp helg/vecko schema än så har jag ingen åsikt om hans engagemang, men ser jag på dåtiden så är han en fantastisk pappa! Tid behövs och plåster. För nu i soffan med femman igång gör det återigen otroligt ont när han inte sitter brevid och skrattar! | |
| le-lou | 2012-07-10 21:43 | |
![]() | håller med sp. Om man slutar att älska, innebär det att man är en skitstövel för det? Känslor är känslor, personligen är jag starkt för att lämna ett förhållande där känslorna dött än att hänga kvar pga barn,släkt, hus och blabla:s skull. | |
| nettan23 | 2012-07-10 21:48 | |
![]() | Har han träffat någon annan? Gräset kan ju verka grönare på andra sidan. Isf kanske han kommer tillbaka om ett tag med svansen mellan benen och vill ha sin familj tillbaka. Eller så har känslorna svalnat och man kan ju inte gå runt och låtsas som allt är bra trots elva år tillsammans. Inte ens för barnens skull. Det slutar göra ont när du har sörjt klart och gått genom alla "stadier" av vad en sådan här livskris det faktiskt är. Omge dig med vänner och gör kul saker! Hoppas du mår bättre snart! Kram! | |