Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| PowerYoga | 2012-07-13 09:52 | |
![]() | Vi försöka åka utomlands 2 ggr/år. I våras var vi i Tokyo 2 veckor och vi betalade ca 15.000 kr för flyg och hotell (typ enklare variant och 13 kvm) för två. Nästa vecka åker vi till Spanien och bor hos släktingar så vi bet bara flygstol. Sista minuten funkar bra om man bor i storstad. Nu har jag flyttat från Stockholm till Norrland så det är lite svårare att planera en spontanresa men det funkar oftast ok. Vill åka till sydostasien över jul och nyår men kärleken tycket om att vara hemma juletid och jag slipper gärna den. | |
| wildman | 2012-07-13 09:55 | |
![]() | Jag är en sådan som faktiskt inte gärna bränner för mycket pengar på semester. Vi försöker åka utomlands nästan varje år, men då snackar vi en vecka i medelhavet där jag har en fru som är mästare på att hitta billiga resor. Så tex i år så åker vi till Turkiet för 6' för tre pers med ett enklare all incl hotell. Utöver det så brukar det bli ett par fiskeresor till norra Sverige eller Norge med kompisarna, men då är det ju tält och ta med mat som gäller. Jag är inte mycket för att åka runt jorden när Europa och inte minst vårt eget land har så mycket att bjuda på. Jag måste faktiskt erkänna att jag ibland kan känna en smula (oförtjänt, jag vet) förakt för folk som har bättre koll på Thailands geografi än Sveriges. | |
| wildman | 2012-07-13 09:56 | |
![]() | Mitt favoritresmål är fö Slovenien. Fantastiskt land med otroligt trevliga människor. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-07-13 10:02 | |
![]() | Jag undrar om stol är upprörd på riktigt. Fascinerande, i så fall. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-07-13 13:31 | |
![]() | senast i Japan en månad och i höst blir det centralamerika. Guatemala, Honduras och Nicaragua, och ev Costa Rica eller Mexico om det hinns med. Budget för allt detta är 40 000 miljarder kronor. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-07-13 13:32 | |
![]() | för att vara lite seriös så blir det nog ungefär 50 000 kronor som går till resor i år om jag håller budget. | |
| Furios | 2012-07-13 14:05 | |
![]() | Challe_B var det en liten SD referens? haha | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-13 14:07 | |
![]() | Tack för tipset om Polen, Miss_jk och låt dig inte tryckas ner av bitterk-kar. | |
| Miss_jk | 2012-07-13 14:41 | |
![]() | Sopot var riktigt nice! Jättemysig stad och fin strand. Hotelltips: Dwor Oliwski. :) | |
| Miss_jk | 2012-07-13 14:45 | |
![]() | Väljer att ignorera stols bittra kommentarer. Synd om henom som tar så illa vid sig av att andra tjänar mer. | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-13 15:16 | |
![]() | Man skulle kunna tro att stol är tvungen att läsa och kommentera i den här tråden under pistol. Om det inte är så, kan han ju ignorera den här tråden. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-13 15:20 | |
![]() | Jag pluggar, utan studiemedel, sliter as på sommaren och storhelger, och jobbar extra i egen firma. Lever billigt, men reser för kanske 30-40000 per år utan att behöva göra några jätteuppoffringar under resten av året. Jag röker inte, köper inte en massa strunt, äter billigt, äter ute ibland, lägger inte en massa småpengar på onödigheter. Precis som miss jk's första inlägg handlar det inte om skryt, utan om vad man väljer att lägga pengar på och hur mycket slit man är beredd att lägga resten av året. Och nej, funkar kanske inte på samma sätt för alla, men man kan inte ta ansvar för alla i alla lägen. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-07-13 15:22 | |
![]() | Att "slita as" låter ju lite som en uppoffring iofs ;) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-07-13 15:26 | |
![]() | Haha, kanske lite. Men känns inte som en uppoffring att slita; jag gillar att jobba, och hägrar en resa gör jag det mer än gärna. | |
| lycopersicon | 2012-07-13 16:41 | |
![]() | Härlig tråd, speciellt stols inlägg. Fick mig ett par goda skratt. Jag vill veta var gränsen går för att det ska anses som skryt när man svarar i denna tråd? Jag åker helst på långweekend till någon storstad. Gärna London! Brukar leta upp hotell och flyg på nätet. Bor gärna på hotell med bra standard typ 4-stjärnigt och en weekend inkl. fickpengar brukar hamna på knappt 10.000 kr. Gör oftast några sådana resor på år. Är det ok, stol? Eller skröt jag nu? | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2012-07-13 18:09 | |
![]() | Åkte buss mellan Stockholm och Tranås en gång, kan verkligen rekommenderas. Det passar de flestas budget och man får se en hel del skog, sjöar och asfalt genom fönstret, om man har fönsterplats vill säga. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2012-07-13 18:10 | |
![]() | Gjorde en hemsk tabbe här ... skulle naturligtvis vara Tranås - Stockholm, inte vice versa. Hur utsikten är i motsatt riktning vet jag ju inte. | |
| Mia W | 2012-07-13 18:37 | |
![]() | Det finns de som behöver något att briljera med, annar mår de inte bra. Varför handlar tråden om utlandsresor, är de som väljer att resa i Sverige något slags miffo? Jag har stött på folk som breder ut sig om restauranger i Rio och klubbar i Sydney men inte har en susning om var t ex Ankarede, Dalhalla och Forsakar ligger. | |
| xMatrix | 2012-07-13 18:51 | |
![]() | För att ts valt ämnet utlandsresor.... Du kan väl starta en egen tråd om Sverigeresor :-) Själv älskar jag att resa utomlands...vart som helst men helst till tropiska ställen. Nya favoriten är Karibien. Förr reste jag minst 4-5 ggr /år oplanerat men just nu bara en gång/ år | |
| Lakritsprutt - Ej medlem längre | 2012-07-13 18:53 | |
![]() | Har spenderat några dagar i Palermo. Cefalu nästa, 4-stjärnigt hotell! Lite lyx får man allt unna sig som kompensation för skitvädret hemma. | |