Spelrum
Giraffen20
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-07-15 16:01
Antal inlägg: 37631

Wildali ingen går in för att mobba dig,om du känner dig mobbad så kontakta en spelvärd förslagsvis Mouche,så brukar han skriva till mobbaren och be denne lägga av

jonisk - Ej medlem längre2012-07-15 16:01
Antal inlägg: 7985

Men vad är poängen med att diskutera om alla håller med varandra? Och hur kan det vara påhopp eller personangrepp för att man har skilda åsikter? Lite hårdare hud skulle nog inte skada vissa, allt är verkligen inte personligt.

Och fyi, detta var varken påhopp, personangrepp eller mobbing.

ttiittii - Ej medlem längre2012-07-15 16:08

jag har blivit ganska mycket trackaserad både ofentligt och via pm , så om jag slutar här, så beror det på att jag fått något bättre för mig och inte pga att jag blivit utsatt,eller så beror det på att jag havererar på slånbär och blir avstängd

WildaLi2012-07-15 16:15
Antal inlägg: 342

Ursäkta men är det inte påhopp att bli anklagad för att vara/ha varit både den ena och den andra i det här forumet????

WildaLi2012-07-15 16:15

Att ha skilda åsikter är väl inget personangrepp...........

ttiittii - Ej medlem längre2012-07-15 16:16

....... vadå?

slånbär2012-07-15 16:21
Antal inlägg: 5539

Men Wilda- om du upplever att du blir påhoppad och mobbad så vänd dig direkt till en forumvärd och be denne se över det hela. Det är ju ingen mening att gråta i ännu en tråd över att du känner dig orättvist behandlad. Forumvärdarna i synnerhet Mouche är väldigt bra på att ta tag i sånt här.

Måns_E2012-07-15 16:23
Antal inlägg: 12028

Jag förstår inte riktigt vad den här tråden handlar om WildaLi.

Du citerar en användare som med jämna mellanrum återanvänder med ett nytt nick för att sedan bli avstängd efter att han har antingen skrivit lite för många hetsande inlägg om muslimer eller också för att han har tagit till personangrepp när han har fått lite för besvärliga frågor. Denna användare har dessutom som specialitet att konsekvent undvika frågor som han inte kan svara på och trummar istället på med långa meningslösa icke underbyggda haranger om hur muslimer håller på att ta över Sverige.

Med tanke på att han har varit ganska aktiv i vissa trådar så har följaktligen dessa "användare" som i själva verket är samma person blivit avstängda också. Med tanke på att väldigt många av hans inlägg har blivit raderade så kan du inte se vad han har skrivit.

Så vem som saboterar trådar? Ja det är väl upp till var och en att avgöra? Men just den personen kanske man inte skall ta på för stort allvar?

Det är ju tack vare sådana muppar som folk blir skeptiska till användare med få tidigare inlägg och som har ett färskt konto.

Bob1002012-07-15 16:32
Antal inlägg: 854

Oftast är det den som är snabbast att svara på en ny tråd som är sabotören. I detta fall Lee-Lou :) Men det är tydligare på Flashback där nos.2'sen är proffs på sabotering. Tänk Världsbanken och andra som måste ha polisbeskydd. I väntan på nästa riot drar de från tråd till tråd i väntan på nästa stackare som vill bygga upp nåt genomtänkt. Killingsargen works both ways.

Bob1002012-07-15 16:35

Väntar på trollen nu...säger till när de kommer ... kommer då säga... "troll"...

Bitte - Administratör2012-07-15 16:35
Antal inlägg: 24199

Vad är poängen med att påstå att en användare är den eller den fd medlemen
och personligen har jag gett upp med att diskutera här det liksom lönts sig inte

Bitte

Bob1002012-07-15 16:39

Vi får stå ut med att det är lite olika klass på trådarnas första inlägg. I detta fall var det en psykologiskt intressant fråga. Valde därför att avstå från att kritisera.

johnjohn742012-07-15 16:42
Antal inlägg: 4

Måns E
Jag säger ju att jag tittade i olika trådar här.
Uppenbarligen har jag ju gjort fel i ALLT när jag startade min tråd och ville kolla hur andra trådar såg ut.

Och då såg jag även trådar som var låsta och hittade det inlägget.

Måste allting krånglas till så in i h-e?

Jag har ingen aning om vem den människan är som jag citerade upplysningsvis.

Men det känns som jag börjar få svar på min fråga faktiskt........alldeles av sig självt!

slånbär2012-07-15 16:49
Antal inlägg: 5539

John John- nu blir jag liteförvirrad. Är du o Wilda samma person då ? För du talar om att du startade din tråd men TS nick är ju Wilda. Och i såfall- varför vara inne med olika nick i tråden och diskutera ? Blir ju lite konstigt om du inte håller reda på vem di är för tillfället? Men jag kan ha fel. Det verkar bara lite rörigt just nu......

hundbiten - Ej medlem längre2012-07-15 16:49
Antal inlägg: 2225

Jag kanske håller på att bli för gammal och virrig men nu fattar jag inte vem som har startat eller citerat vad. Är det ett påhopp om man nu försynt undrar om johnjohn74 är WildaLi?

Känns lite mer påhoppigt att le-lou skulle vara ärkesabotör...

Contur2012-07-15 16:50
Antal inlägg: 69

Ja, absolut, så har jag upplevt det. För att återgå till vad den som startade diskussionen frågade, så att säga.

Jag har sett många gånger. Man frågar om och om och om igen om något som en person redan förklarat. Man hackar så att säga sönder diskussionen.

Jag ser ingen anledning till detta beteende, mer än att man vill förstöra. Det lyckas man ju också med. Det finns rimligen fler än jag som aldrig skulle delta i en debatt här på Betapet, av de här orsakerna (det blir meningslöst och är slöseri med tid). Eftersom jag sett att vissa också kan fokusera på rena idiotier är det kanske bäst att jag själv skriver att ja, nu deltog jag i en debatt. Därför att den handlar om debatterna.

Till slut känns det otroligt symptomatiskt att den här debatten spårar ur till att till stora delar handla om vem eller vilka som eventuellt döljer sig bakom nya smeknamn. Det säger väl allt.

WildaLi2012-07-15 16:53

JohnJohn74 är ett troll :)

johnjohn742012-07-15 16:54
Antal inlägg: 4

Det är WildaLi också :)

Står i början på tråden för er som missat det.....

Saldina2012-07-15 16:54
Antal inlägg: 163

Contur: Håller med om allt.

Måns_E2012-07-15 16:55
Antal inlägg: 12028

Intressant, min erfarenhet är att den citerade personen oftast brukar få en rad frågor med enkla raka svar och fullständigt ignorera dom.

Det tycker jag är ett ännu konstigare sätt att föra en diskussion på. Ja rent utav ignorant och ett tecken på att man egentligen inte alls vill diskutera saker utan snarare proklamera en åsikt. Och då är ju kanske ett debattforum en ganska illa vald arena?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?