Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-07-18 14:05 | |
![]() | Om öppet förhållande innebär att man har flera sexuella förhållanden samtidigt, så kan man väl inte tala om "ett öppet förhållande med en av dessa kontakter" utan i stället "öppna förhållanden med flera". Jag rekommenderar att man har bara ett sexuellt förhållande i sänder och andra relationer är då vänner, bekanta, släktingar, arbetskamrater osv. Detta framför allt för medicinska skäl. Moral och heder finns ju inte längre i dag, men det är nog inte bra att knulla lite till vänster och höger och utsätta sig för en SÅ rik bakteriefauna. Har ni någon aning av hur många bakterier och virus man byter i kyssar och andra intima kontakter? Så, mitt svar är: Äktenskap, samboförhållande eller särboförhållande - öppet eller slutet, så ska man ha sex bara med en partner i sänder. | |
| Ölbaronen | 2012-07-18 14:07 | |
![]() | om det ska vara öppet, varför behöver man då ett förhållande? Om man nu vill "knulla runt" behöver man väl ingen partner, om det bara är för sällskaps skull kan väl bara skaffa en hund... | |
| Maniac_ | 2012-07-18 14:12 | |
![]() | Ölbaronen Håller med precis! | |
| Missix74 | 2012-07-18 14:24 | |
![]() | Min enda tanke är; varför?! Vad nyttar det till att ha flera sexpartners om man har en kärlek som man tänder på och åtrår?! I min hjärna känns det väldigt främmande att ha sex med en annan man än den jag älskar. | |
| Heyday | 2012-07-18 14:29 | |
![]() | Ölbaronen och Maniac, jag tycker att ni förenklar det lite väl mycket. Man kan vara tillsammans i ett förhållande för att man älskar varandra och vill leva tillsammans. Men av något skäl kanske man sexuellt behöver något som det förhållandet inte kan ge. En bekant till mig har tex en man med en sjukdom som gör att han inte kan ha sex och han tycker det är helt ok att hon har sex med någon annan man då. | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-18 14:49 | |
![]() | jag säger bara..ett riktigt förhållande med giftemål, där evig trohet och kärlek till varandra gäller.Och det ska verkligen vara en äkta känsla från hjärta och själ.Annars finns det ingen seriös eller äkta känsla att stå där i kyrkan och lova allt detta inför varandra. För de är väl ändå de giftermålet är till för..eller? Och i övrigt..ja jag håller med ölbaronen..antingen ett förhållande eller inget.. Men för de som gemensamt kommit överens om ett öppet förhållande, så är ju inte de fel.Eftersom båda parter gjort en överenskommelse, så är de ju deras business.. Personligen så accepterar jag inte öppna förhållanden. | |
| kermis | 2012-07-18 18:46 | |
![]() | om man inte ser att sex är något heligt så finns det heller ingen anledning att begränsa sig till Den Enda partnern. Ett förhållande är väl för bövelen SÅ mycket djupare än bara sex... Jag hade öppet förhållande med mitt ex och det var noll problem. Vårt förhållande grundades på helt andra saker. Vissa saker skulle vi aldrig gjort med någon annan (tex en romantisk middag eller en kelig söndagsmorgon, eller för den delen, helt enkelt att dela vardagen med partnern.. det gör man inte med någon annan.) men bara sex.. varför inte? det är bara sex... Det finns ju dessutom många olika sorters sex. Livet är för kort att förvägra sig ha roligt. DESSUTOM är man ju ganska garanterad att slippa svek i form av otrohet, för det finns ingen anledning att gå bakom ryggen på någon. nu har jag varit singel alldeles för länge så jag kan ju inte vara säker men jag vet inte varför jag INTE skulle ha ett öppet förhållande i framtiden också, måste bara hitta någon :) ..fast krävdes det så skulle jag kunna ha ett helt vanligt "stängt" förhållande också.. för som sagt.. det är ju bara sex det handlar om. | |
| Gautama | 2012-07-18 19:25 | |
![]() | Kermis, de som ni låg med..., visste de om att det bara var sex? Att ni var tillsammans med någon annan och absolut inte ville mer än sex? | |
| olofemil | 2012-07-18 19:55 | |
![]() | Jag lever i ett öppet förhållande sedan ett drygt år tillbaka och det fungerar utmärkt för oss. Vi delar uppfattning med kermis att sex inte är något heligt en person. Vad vi gör med andra uppfattar vi snarare som en tillgång i sexlivet oss emellan. Nu är det inte så att vi har sex med andra hela tiden, den tiden finns inte, men det händer då och då. | |
| lpgbg | 2012-07-18 20:34 | |
![]() | Jag har levt i flera "öppna" förhållanden... Det passade mig bra då. Men sen så träffade jag en man som inte ville dela mig med någon annan och han tog mig med "storm"... Jag blev KÄR!!! Då funkade inga öppna förhållanden längre utan nu är det ENBART tvåsamhet som gäller. Men som sagt, det är upp till var och en...:) | |
| nippertippan | 2012-07-18 20:36 | |
![]() | Jag tror inte på öppet förhållande över huvudtaget. Det håller inte i längden. Sen alla sjukdomar man kan få måste man ju tänka på + att man inte kommer närmare varandra. Det handlar mer om att man vill få utlopp för nåt som man inte får utlopp för hos sin partner för att man inte helt enkelt inte kan "prata" om det. | |
| Snuskhumra | 2012-07-19 03:32 | |
![]() | Att ha ett förhållande som bygger på kärlek och ömhet och samtidigt ha sex med andra utanför det (även om partnern är med på det) låter i mina öron helt absurt.. | |
| kermis | 2012-07-19 09:10 | |
![]() | Gautama: Ja, självklart visste de om vårt förhållande och sånt. nippertippan: det finns kondomer. och jag kan nästan garantera att jag och mitt ex pratade mer om sex än de flesta andra par gör. Vet inte varför du tror att man inte kommer lika nära varandra bara för att man ibland träffar andra... Det är ju inte så man man konstant är borta från varandra och så.. Vi hade dessutom en klar regel om att man inte träffade andra om vi själva var inne i en svacka eller liknande. Fungerade inte sexlivet hemma så letade man inte upp det på annat håll utan fixade problemet först. Inte för att det nånsin hände, vi hade det väldigt bra de år vi var tillsammans. Det ni inte verkar förstå är just synen på sex. Jag ser det ungefär lika allvarligt som att ta en fika på stan med en polare. Det är inte allvarligare än så. Och sånt tillåter ni väl er partner? Eller måste ni umgås enbart med varandra 24/7? Jag förstår till 100% att inte alla delar den synen på sex, gör man inte det ska man inte ha ett öppet förhållande heller. Och det är helt ok det också! :) Man kan ha väldigt bra och rolig sex utan kärlek och ömhet... och det är absolut inget fel i det :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-19 09:14 | |
![]() | Det är väl det här med svartsjuka, som somliga av oss får en släng av ibland. | |
| Aquila1 | 2012-07-19 09:31 | |
![]() | Jag är nog gammaldags, har svårt att se vitsen med att ha sex med andra än den jag älskar........ | |
| poohney | 2012-07-19 09:42 | |
![]() | Varför mer än en? Varför detta missbruk av kärleken? | |
| _kalina | 2012-07-19 18:14 | |
![]() | Skrämmande hur fördomsfulla folk är här... Den jag älskar litar jag på. Eftersom jag och min pojkvän får ligga med andra än varandra så känner jag mej inte sviken om han skulle göra det och vice versa. Den jag älskar skulle jag aldrig vilja skada så därför är det naturligt för mej att båda vi skyddar oss för att inte sprida nåt slags smitta. Ni som fördömer borde verkligen fråga er själva varför ni gör det. Kan det vara en liten avundsjuka som spökar? | |
| Adaptiv - Ej medlem längre | 2012-07-19 18:20 | |
![]() | Avundsjuka? Nä men förtroende kanske? | |
| Snuskhumra | 2012-07-19 18:22 | |
![]() | Man har olika syn på sex och kärlek helt klart, och det finns inget rätt eller fel. Så länge båda parter är med på det så är det väl upp till var och en om de vill ha ett öppet förhållande eller inte, men för egen del håller jag mig till ett monogamt förhållande. Är jag riktigt kär så är det bara min partner jag vill ha sex med och ingen annan. Bra att alla är olika, tänk vad tråkigt det hade varit annars... :-) | |
| Letitgo | 2012-07-19 18:40 | |
![]() | Jag håller med kermis, så länge kommunikationen fungerar finns det ingen anledning att fördöma öppna förhållanden, om det är så personerna vill ha det. Och ofta, om man har ett seriöst öppet förhållande, ÄR det ju ett tecken på att kommunikationen fungerar. Man har sett att det finns saker man inte kan ge varandra, men älskar varandra för mycket för att vägra varandra det eller för att lämna varandra, så man låter varandra uppleva det med andra. Whatever makes you happy liksom. :) | |