Spelrum
Giraffen20
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kajix2012-07-20 23:08
Antal inlägg: 7767

hon kör en rövare och hoppas att han inte vet

mjf2012-07-20 23:35
Antal inlägg: 1094

Schalke_04 - måste Han hela tiden hålla nåt i handen!?!

blue_moon2012-07-20 23:55
Antal inlägg: 9713

Telenor driver med könsstereotyperna - tekniknördig man med kontaktnödig kvinna - men vill ändå sälja sin produkt. Det förutsätter då att man solidariserar sig med mannen. Eller?

Mina sympatier ligger hos henne. På semestern ska man vårda sin relation, inte prioritera nallen, trots Telenors förmånliga villkor. :)

gulle842012-07-21 00:00
Antal inlägg: 454

Jag trodde nummer 1 jag! Gud vad blåsta kvinnor jämt ska verka, tänkte jag..
Men många kvinnor är, många som jag träffat iaf, väldigt dåliga på geografi.. (och matte.. men det är ju en annan sak)...

Hammer_702012-07-21 00:08
Antal inlägg: 167

who cares??

Schalke_042012-07-21 00:10
Antal inlägg: 391

mjf: javisst =)

mrperfect2012-07-21 00:19
Antal inlägg: 11437

2

hennes svar inbjuder till en sådan kommentar vilken jag inte alls finner pundig utan fyndig :)

Janis_123 - Ej medlem längre2012-07-21 00:32
Antal inlägg: 90

Hihi, bara ett kort svar tiill Gulle84 (tror jag att det var). Som en upplysning kan jag meddela att det så sent som för några dagar sedan kom resultat som visar att kvinnor presterar bättre på intelligenstester. Så skippa snacket om att tjejer skulle vara sämre på matte än killar. Det är vid det här laget tvärtom.

Lakritsprutt - Ej medlem längre2012-07-21 00:50
Antal inlägg: 52

Så här ligger det till: kvinnor och män kommunicerar på olika sätt, därför att de betraktar verkligheten med olika glasögon. Grovt förenklat prioriterar män intellektuellt baserade argument, medan kvinnor utgår från sina känslor när de argumenterar. Däremellan finns det förstås nyanser, men i grunden är detta den biologiska ordning som råder. Det är därför män och kvinnor ofta inte förstår sig på varandra, men å andra sidan också kompletterar varandra.

Och bara för att ingen ska frestas att missuppfatta vad jag skriver, så vill jag understryka att jag inte påstår att kvinnor saknar intelligens eller att män saknar känslor.

vassatassar2012-07-21 03:09
Antal inlägg: 204

Denna reklam tycker jag inte gör narr av någon. Men det finns annan reklam som definitivt nedvärderar män, och det är fel.

Jag trodde också att budskapet var att Mallorca ligger i Europa för det är ju i telebolagets intresse att det ska vara coolt att surfa på semestern, kanske lite syndigt och missbrukaraktigt, men ändock OK. Sedan vid analys så fattade jag att hon pikade och att han inte borde sitta på internet. Men jag har väldigt svårt att fatta det som inte sägs i klartext.

Det är att hårddra lite att säga att det är manlig och kvinnlig kommunikation, de flesta ligger väl lite mittemellan och det finns män som hintar saker och kvinnor som behöver klartext också. Inget är svart och vitt.

Sedan att jag ryser när de säger Mallis....

peter2012-07-21 03:27
Antal inlägg: 1710

Apropå kvinnligt och manligt i reklam....måste bara få visa...

youtu.be/ZjFQGy9cTaE

youtu.be/wM3VWbL5oiA

boffertomte2012-07-21 07:34
Antal inlägg: 1128

ahlgrens, reklamen vill få folk att mobilsurfa på semestern i Europa. Varför reklamen då skulle försöka framställa den surfande som en idiot förefaller mig en aning kontraproduktivt.

Jag tolkade f ö det hela som alternativ 2, utan minsta tvekan.

Hellan632012-07-21 08:32
Antal inlägg: 177

ja reklammakarna har mer humor idag, tolkade också det hela som alternativ två,men mannen i fråga verkar ha ett surfberoende och kvinnan är medberoende, d v s försöker få honom att sluta surfa, vilket hon inte kan...

Maradona19862012-07-21 09:12
Antal inlägg: 1801

Självklart är just denna dubbla tolkningen själva poängen med filmen, d v s att hon menar att man inte ska surfa utan umgås istället medan han tror att hon inte vet att Mallis ligger i Europa. Huruvida detta är klassiskt manligt respektive kvinnligt vet jag inte, men jag tycker inte det är fel att skämta om könsroller så länge man gör det med viss finess. Humor ska provocera lite grann för att vara kul, även om just provokationen kan vara kontraproduktiv i reklamsammanhang då du riskerar att stöta dig med en viss målgrupp. I det här fallet tycker jag dock att de ligger klart på rätt sida gränsen. Ganska fyndig reklam faktiskt med tydligt budskap.

marmeladov222012-07-21 09:53
Antal inlägg: 4211

meningen är säkert båda
så de har lyckats

irgitta2012-07-21 09:56
Antal inlägg: 189

Är tveksam till om det handlar om manlig/kvinnlig kommunikation.. Han är ju en telefonnörd av stora mått, det har vi ju fått se i många år nu så det budskapet är befäst. Nördar har ett smalt synfält, ser bara sånt som intresserar dem och passar i deras världsbild och därför funkar reklamen! Jag tycker den är rolig, klurig och klockren! Tog mig en stund att förstå meningen med den och det är ett +. Tror dock att det lika gärna kunde varit en nördig kvinna istället för man!

apbur2012-07-21 09:57
Antal inlägg: 9699

Naturligtvis ska man förstå nåda tolkningarna. Har reklammakarna överskattat folkets intelligens?

jonisk - Ej medlem längre2012-07-21 10:15
Antal inlägg: 7985

Nä, men kanske hur mycket vi sätter oss in i och reflekterar över reklamfilmer. Jag tolkade det precis som res, men tittar inte särskilt analytiskt på reklam (annat än i tryck), jag genomlider den.

Shylster2012-07-21 14:15
Antal inlägg: 943

Uppfattade det som två direkt. Samtidigt så tror jag även att mannen förstår vad kvinnan menar med sin kommentar men att han bara passar på att dryga lite extra när tillfälle ges.

Aquila12012-07-21 20:00
Antal inlägg: 2463

Haha, bara älskar denna inledning: "Så här ligger det till:"

Bara så att "den grå massan" ska förstå.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?