Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-08-04 13:24 | |
![]() | Det var det märkligaste jag hört. Är det lättare att diskutera med dig trots att du älskar att manifestera din avsky för SD:are menar du? Men okej, om du tycker att det är svårt att diskutera med mig ska du inte behöva göra det. "du inte har någon tillit till Pride över huvud taget!" fel. | |
| ingson | 2012-08-04 14:44 | |
![]() | crooked rains avslutande fråga 13:14 leder till eftertanke. Hennes avatar antyder att hon inte är helvit. Och Gautamas avatar får mig att tänka att indianblod kan vara inblandat. Om jag vore dörrvakt skulle jag få problem | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-08-04 15:03 | |
![]() | Tycker att det verkar vara en något barnslig provokation från både arrangörerna och SDU-besökarna. Mest fånigt (knappast upprörande) vid ett första påseende men det väcker faktiskt ett par intressanta följdfrågor, som både CR och SP påpekar. Eftersom jag inte kan något om diskrimineringslagen törs jag inte uttala mig, men det kan bli kul att följa debatten. | |
| Tommy 1979 | 2012-08-04 15:34 | |
![]() | Det är bara ett billigt försök från SD:s sida att skapa opinion om något som i grunden är en icke-fråga. Lek med tanken på att det verkligen hade rört sig om ett "vitt" evenemang som uteslöt mörkhyade människor, som en del här vill göra gällande. Tror ni att SD hade brytt sig då? | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-08-04 15:42 | |
![]() | "Det är bara ett billigt försök från SD:s sida att skapa opinion om något som i grunden är en icke-fråga. Lek med tanken på att det verkligen hade rört sig om ett "vitt" evenemang som uteslöt mörkhyade människor, som en del här vill göra gällande. Tror ni att SD hade brytt sig då?" Precis... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-08-04 15:51 | |
![]() | "Lek med tanken på att det verkligen hade rört sig om ett "vitt" evenemang som uteslöt mörkhyade människor, som en del här vill göra gällande. Tror ni att SD hade brytt sig då?" Hade du brytt dig? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-04 16:06 | |
![]() | Jag hade brytt mig, jag vill inte diskriminera någon - inte ens den som den politiskt korrekta vänstern (vilken jag själv tillhör partipolitiskt men ofta inte moraliskt) tycker det är rumsrent att diskriminera. Jag tycker om när världen är rättvis och konsekvent nämligen. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-08-04 16:15 | |
![]() | Jag hade också brytt mig. Håller med Sylvia i det du skrev för övrigt. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-08-04 16:15 | |
![]() | Ja, alla hade brytt sig. Men i detta fall, bara för att SD är inblandade, väljer folk att ta en moralisk jävla omväg och blunda för felbehandlingen. Tänk hur snopna Sverigedemokraterna hade blivit om de blivit insläppta, vad stort det hade varit. Men sådan storhet kan man inte heller förvänta sig av människor som arrangerar selektivt offentliga pity parties. | |
| Gautama | 2012-08-04 16:21 | |
![]() | Jag bryr mig faktiskt inte om det är SD eller vilka idioter som försöker komma in på ett möte som inte är ämnat för dem. Lika dumt vilket fall som helst. | |
| Furios | 2012-08-04 16:27 | |
![]() | Förr i tiden fick inte inte kvinnor eller svarta vistas på golfbanan. Så var "reglerna". Samma sak nu på olika platser och tillställningar, bara att acceptera läget! | |
| Zoroastro | 2012-08-04 16:29 | |
![]() | Detta synliggör diskriminering på ett mycket tydligt sätt. Vita har väl aldrig i historien blivit utsatta för diskriminering, plötsligt blir det så tydligt när en majoritet diskrimineras. Bra sätt att synliggöra diskriminering, även om detta nog inte var syftet från början. Tankeväckande och för SD som är ju ett ganska diskriminerande anhang själva blir säkert oerhört provocerad när man drabbas själv! | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-08-04 16:29 | |
![]() | Det här är ju ännu roligare mobil.aftonbladet.se...51 89105.ab Polisen, försvarsmakten, Migrationsverket och liberaler ej välkomna. Hihi. | |
| Gautama | 2012-08-04 16:30 | |
![]() | Nej, man ska absolut inte bara acceptera läget..., om ingen stred för saker i samhället så skulle vi fortfarande stampa på som stenåldersfolk. Men i just detta fall så tycker jag det är urlöjligt eftersom det aldrig någonsin har funnits något förtryck mot vita människor, och det kommer aldrig finnas det. Detta är bara ett löjligt "pojkstreck" av små människor. Ja, jag hatar verkligen de små människorna SD:are!! | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-08-04 16:32 | |
![]() | Dn www.dn.se/insidan/in...e- oenighet | |
| sofsjo | 2012-08-04 16:33 | |
![]() | Dulnys agerande och artikel är som många tidigare kommenterat rent av löjlig. För det första vill jag poängtera att jag är 100% svensk. Jag är uppväxt i en staden där NSF hade sitt högkvarter så jag är väl bevandrad i ämnet rasism. Jag har dock även rest runt väldigt mycket i främst afrika och den största delen av min vänskapskrets är av utomeuropeiskt påbrå. Av erfarenhet kan jag säga att möjligheten att uttrycka sig som hbtq-person i flertalet utomeuropeiska länder är starkt begränsad. Detta seminariet syftade troligtvis till att uppmuntra hbtq-folk från t.ex. afrika och mellanöstern att våga visa sin läggning offentligt i sällskap av andra med liknande bakgrund. I de länder jag har rest har homosexualitet setts som en psykisk sjukdom och till och med ibland som en demon som behöver exorsism. Är man uppvuxen med sådana inställningar runt omkring en är det inte konstigt att processen att komma ut är svårare. Det handlar inte om rasism eller kvarvarande tankar om slaveri och kolonialisering. Det handlar om att skapa ett forum för personer med liknande erfarenheter. Fråga 1: Om det hade gällt en stödgrupp för folk vars närstående drabbats av t.ex. cancer och du hade tillhört den, hade du velat ha "intresserade" men ickepåverkade personer som åskådare av dessa möten? Fråga 2: Om det hade gällt ovan nämnda stödgrupp, hade någon ropat "diskriminering!" för att de inte tillhörde målgruppen? | |
| Gautama | 2012-08-04 16:35 | |
![]() | Vart vill du komma rec? Det finns givetvis stora motsättningar i HBT-rörelsen precis som i andra rörelser där många människor är inblandade. De gör inte allt rätt..., men de har i alla fall gjort väldigt mycket!! | |
| Gautama | 2012-08-04 16:36 | |
![]() | Sofsjo..., jag blev precis kär i dig:-)) Bra talat!! | |
| Tommy 1979 | 2012-08-04 16:43 | |
![]() | sofsjo och Gautama: jag är visserligen bög, men får jag gifta mig med er? :-) | |
| Gautama | 2012-08-04 16:44 | |
![]() | Absolut Tommy:-) Vi kan ha gruppgifte, har flera bögkompisar som erbjudit mig samma sak:-)) | |