Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2012-08-19 16:04 | |
![]() | Det var dumt av mig att skapa ett sidospår som inte är relevant för TS. Jag har belägg för mina påståenden och det är sorgligt att folk generellt är så felinformerade. | |
| Minta | 2012-08-19 16:08 | |
![]() | Ja, det är inte lätt att navigera bland alla kost- och viktråd. | |
| Minta | 2012-08-19 16:09 | |
![]() | Jag hoppar alltid över frukosten utom när jag är på semester. Tyvärr har det inte påverkat vikten. | |
| Okreh | 2012-08-19 16:11 | |
![]() | Spenderar inte så många hotellnätter i tjänsten. Blir bara cirka 10-15 om året. Jag blir besviken om det inte finns följande till frukost: *Färskt bröd *Kokt ägg *Leverpastej och/eller färskost *Äppeljuice *Ost Det räcker för mig. | |
| Evakuera - Ej medlem längre | 2012-08-19 16:14 | |
![]() | Viktigt att det som finns håller hög kvalitet. Bättre med mindre men bra än massor med halvdassiga grejor (men det antar jag att inte gäller hos er). KRAV-märkt så långt det går. Möjlighet att pressa juice själv, och om inte någon vettig juice typ GodMorgon och inte från en sådan där trist juiceautomat. Knäckebröd av någon av de goda sorter som finns nu. Många hotell har Wasa Husman som på skolbespisningen. Det känns slarvigt, tycker jag som alltid äter knäckemackor till frukost. Inte bara trista bitar av omogen och smaklös ananas och melon (vanligt i hotellfrukostbufféer) utan vanligt frukt som äpplen och bananer, helst KRAV-märkt. Någon kaksmulsmüsli typ Start eller ännu hellre Kellogg's Extra. Vettigt te i "normala" smaker som English Breakfast, Ceylon eller Earl Grey. Inte sällan finns det bara "tropisk frukt" och andra parfymerade sorter som riktiga tedrickare inte vill ha till frukost, och frukostpersonalen håller inte koll på att fylla på något annat. Kul att du engagerar dig i frukosten! Jag bor ganska ofta på hotell, och min erfarenhet är att kvaliteten varierar enormt, inte alltid i konsekvens med pris- och komfortnivån i övrigt. Bästa frukosten jag har ätit var på Nobis Hotel i Stockholm, men bland de mindre hotellen är Grand Hotell Hörnan i Uppsala värt ett studiebesök. Deras frukost känns omtänksam och genomtänkt, med ett begränsat urval av hög kvalitet, vacker miljö och vackert porslin, dessutom. | |
| rudan65 | 2012-08-19 16:18 | |
![]() | Jätteviktigt med GOTT kaffe - INTE häxbrygd från maskin!!! Om juice - fin. INTE apelsinsaft... Färsk uppskuren frukt. Fullkornsbröd. Grönsaker. Keso, sill, leverpastej, salami, bacon, äggröra, pannkakor, kaffebröd går bort. Och ändå är jag en tjockis. ;) | |
| TerminalShow - Ej medlem längre | 2012-08-19 16:20 | |
![]() | Kall mjölk. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-19 16:39 | |
![]() | Evakuera>> haha, du prickade in vår frukost rätt bra där :) För oss är det viktigt med frukost, våra gäster ska i många fall ut på dagsturer på allt från 5 till 25 km, och då räcker inte ett par mackor. Och jag har hellre ett mindre utbud m riktigt bra kvalitet än massor med halvmesyrer. Och det ska vara närproducerat & ekologiskt, och fairtrademärkt där det är relevant. | |
| vonsan-62 - Ej medlem längre | 2012-08-19 16:43 | |
![]() | Jag äter gärna omelett, kokt ägg med kaviar, bacon, grovt bröd, skinka och något grönt samt nån frukt och juice ,kaffe. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-19 16:45 | |
![]() | *närproducerat och/eller ekologiskt | |
| kidneyBönan | 2012-08-19 16:57 | |
![]() | var har du ditt hotell? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-19 16:59 | |
![]() | Norra Dalarna (passar mig för att inte göra reklam...;)) | |
| Maja G | 2012-08-19 17:01 | |
![]() | har ätit frulla på Hotell Tylösand idag. Efter att ha studerat noga vad som fanns så beslöt jag mig för att äta lite, lite äggröra och bacon. En tallrik naturell youghurt med müsli och torkad och färsk frukt. En hel grov fralla med skinka och gorgonzola. Tomat och gurka på. Kaffe med mjökl på detta så är jag nöjd! Färskpressad juice, som man får pressa själv, är ett måste på alla hotellfrukostar! | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-08-19 17:31 | |
![]() | Jag är nöjd på det frukostutbud som finns på hotell i västvärlden. För att känna mig "riktigt hemma" även på resan, skulle jag gärna vilja efterlysa honung. Rostade mackor med honung på hör till mitt vardagslyx. | |
| Megaherz | 2012-08-19 19:00 | |
![]() | Jag gillar fullkornsbröd med ost och ägg eller grönsaker. Müsli, gröt äter jag gärna hemma men aldrig på hotell. Viktigast för mig är gott bröd, färska grönsaker och god juice. Och kall mellanmjölk såklart! | |
| avratz | 2012-08-19 19:19 | |
![]() | Det viktigaste för mig är äggröra, knaprig bacon, en fluffig fralla och inte minst - amerikanska pannkakor. :) | |
| morsans syrr | 2012-08-19 19:32 | |
![]() | Scrumbled eggs, mögelost, annan skivad ost, ett par sillbitar, färskt bröd, tomat, gurka, paprika, god apelsinjuice, melonskivor :) Ibland nån god liten yougurt. Glömde det viktigaste som egentlgen är min frukost till vardags, kaffe med mjölk :)) Nu va jag nöjd :-D | |
| Maradona1986 | 2012-08-19 19:42 | |
![]() | Är personligen ingen stor frukostätare och har de senaste åren bott obscent mycket på hotell i jobbet, vilket givetvis innebär att man har ett annat beteende än man har när man är på semester. Jag behöver ingen gigantisk frukostbuffe, utan nöjer mig med ett fåtal grejer av bra kvalitet: Apelsinjuice (helst färskpressad, och absolut inte nektar eller saft) Bra färskt mörkt och ljust bröd Bra smakrik ost Äggröra Bra kaffe och bra utbud av teer Färsk frukt Inget hotell jag har bott på slår frukosten på Hotel Manhattan i Rotterdam, så där har du något att jämföra dig med.... | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-19 20:32 | |
![]() | Är det någon som nämnt tomatjuice? En Virgin Mary och e god kopp kaffe om man ska jobba annars en Blody Mary och en enkel espresso. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-19 20:53 | |
![]() | Maradona>> Får göra ett besök i Rotterdam då :) | |