Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 19:56 | |
![]() | men om äggen kläcks om två veckor och två dar så har du inte brutit cirkeln! sen har alla barnens kompisar lössen kvar iaf och de smittas om och om igen! | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 19:58 | |
![]() | har en vän vars barn fick skabb efter scoutläger. tar hellre livet av mig än låter barnen scouta. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 19:59 | |
![]() | exakt,så är det som du beskriver recidi,jag gör så gott jag kan,tjuvtittar i barnens kompisars hår när dom är här,denna hälg är stora avlusare dagen för att skiten ska ta slut,tyvärr är inte alla så flitiga och många byr sig inte det är då det blir en ond cirkel | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:00 | |
![]() | skabben visade sig som en illröd ärrliknande prickformation som "föll" över hela ryggen:( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:01 | |
![]() | lol,skabb har vi klarat oss ifrån,och det ska smitta något helt sjukt mycket och klia något enormt,har hört att detvärsta smittovägen är kundvagnshandtagen | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:02 | |
![]() | många tänker att deras barn inte drabbas. antingen för att de har hygien eller för att de tror att barnen ska klaga på kli först. mina barn kände inte kliet föränn vi konstaterat löss. stort problem. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:02 | |
![]() | skabben gräver gångar i huden och man kan se gångarna,händerna brukar vara värst säger dom | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:02 | |
![]() | fy faan!:( städerskan får handla! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:03 | |
![]() | i värsta fall kan det ta 3 månader inan "kliet"kommer | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:03 | |
![]() | på lössen menar jag | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:08 | |
![]() | har man haft löss en gång så uppmärksammar man ett "pirrande" långt innan kliandet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:11 | |
![]() | exat det är då dom gökar till äggen, eller kanske lägger dom,men jag känner när dom går också,så fort man misstänker så har man har löss så är det så att dom är där,jag har fått värsta lus känslan | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 20:27 | |
![]() | Fy faan! Lössen som gökar! Vill dö!:( Våra löss var resistenta mot alla medel på marknaden. Det var chock nr 2! Använde då, efter rekomendatin, de icke kemiska medlen men det dög inte heller. Lånade en väns hårtorks-”kupa”, en sådan apparat på hjul för permanenter, smörjde med kokosfett och lät barnen sitta i tre timmar på mkt hög värme (!)i tre timmar. Upprepade efter sju, fjorton, sexton och 20 dagar. Då först dog dom! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 22:49 | |
![]() | rekomenderar Radar eller tändvätska,då tvär dör dom | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 22:57 | |
![]() | det finns exempel på människor som haft löss hela sitt vuxna liv utan att märka någonting,undrar ändå vad pirrandet är?ägg klackning eller?jag kan snart doktorera på dom satans lössen,dom kan tom hoppa fast det står att dom inte kan,på bipacksedeln står att löss dör snabbt om dom inte är i håret jag har haft en levande lus i en burk i 16 timmar innan den gav upp,det står också dela upp håret och kamma en sida i taget det är inte smart lössen märker om man kammar på ena sidan bara och svingar sig till andra sidan,bättrw att kamma lite här och där | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-14 23:50 | |
![]() | haft löss hela sitt vuxna liv!? sjukt. nej du, men när vi hade det back in 2008 så pirrade,"kurrade" det mer än kliade./lusdrama. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-14 23:58 | |
![]() | "durrandet" kan vara ägglägningen eller kanske en lus som kläcks,men jag kommer att lösa durrandet med tiden slänga fram mobilen och filma när det durrar så har man svaret | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-15 00:24 | |
![]() | fy faan titti! du ska filma dem!? ... säg till bara så får sofia (städerskan) titta först!:) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-15 08:37 | |
![]() | nu har jag druckit morgonkaffe dax för första kammningen,tack för efbjudandet men jag har en egen "Sofia",men funderar ändå på durrandet | |
| slånbär | 2012-09-17 13:31 | |
![]() | Ttiittii-du skrev att det finns exemper på personer som haft löss i hela sitt vuxna liv utan att märka det.....om dom inte har märkt det hur kan man då veta att dom har haft det i hela sitt vuxna liv?? Har du något konkret exempel på ett sådant fall för det skulle vara väldigt intressant att läsa om det? Eller är det bara ännu en hörsägen som du kommer dragandes med och gör till sanning. | |