Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 764 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| toonfisken | 2012-09-19 11:02 | |
![]() | Med trädgård på 3 sidor om huset blir det inte lätt , dom flyttar bara "toletten" till en annan rabatt ! | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-19 11:41 | |
![]() | ttiittii, brukar du bjuda dina "fiender" och "oinbjudna gäster" på dyra saker? | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-09-19 11:44 | |
![]() | Där jag bor har alla katten, inkl. jag själv. Vi bor på landet och behöver katterna för att hålla oss möss- och sorkfria. Den, som inte gillar katter får välja att inte flytta hit. Det finns andra hus att bo i för dem som inte gillar lantliv. | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-09-19 17:02 | |
![]() | Det ska stå : Där jag bor har alla katter... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-19 17:47 | |
![]() | Vimmelyr,om jag hade katter som kissade hör och jag inte ville ha dom kissandes här så skulle jag ge dom kattmat ja,men jag har svårt att se en katt som fiende, men självklart skulle jag lösa problemet | |
| Caligatia | 2012-09-19 17:55 | |
![]() | Det är väl egentligen det som retar mig mest, att för mig hade det varit så självklart att göra allt i min makt för att SJÄLV stoppa problemen om det var min katt som vållade dem. Som det är just nu är grannkatten lite för stor och biffig för min annars superbitchiga hona. Efter x antal sammanstötningar flyr hon nu än illa fäktar. Min andra katt är världens fegis som knappt lämnar altanen, och ser han en skugga av något kommer han in illa kvickt... Ett stort problem är ju just att det inte är kiss också. Revirmarkerar gör han överallt (har han bevisat genom att revirmarkera vårt kylskåp jämte matskålen - som han friskt försåg sig ur). | |
| Caligatia | 2012-09-19 17:57 | |
![]() | kajfrid - det handlar ju inte ens om att gilla eller inte gilla katter. Jag tycker jättemycket om katter, jag vill bara inte att någon annans katt går in i mitt hus och kallar det sitt genom att revirmarkera överallt han kommer åt. | |
| slånbär | 2012-09-19 20:45 | |
![]() | Skaffa en hund som ara gillar dina katter men inte andras. Min hund hatar katter och jagar bort dom så fortdom syns. Fast inte tillräckligt effektivt. Jag öppnade mitt uteförråd för att hämta en grej idag och ut for grannens katt tjutande som en gris efter att ha suttit instängd imörkret i drygt två dygn. Det är ju en av riskerna man tar när man har utekatt. Jag hade lika gärna kunnat låtit bli att gå in i förrådet på många dagar till men nu hade kattskrället tur och det vart bara två dygn. Har jag tur så har han lärt sig en läxa nu. Grannen ar ju glad för dom hade letat och dom erbjöd sig att ersätta sånt som ev. Hadegått sönder. Han hade ju röjt omkring en del och rivigt krukor och sånt i jakt på en utväg och nåt att äta. Fågelfrön hade han hittat. Ölen lät han bli. | |
| slånbär | 2012-09-19 20:48 | |
![]() | Kajfrid- konstigt sätt att resonera på. Är det ok att folk låter sina hundar löpa fritt i området också? | |
| Caligatia | 2012-09-20 15:40 | |
![]() | Jag vill jättegärna ha hund, men väntar nog gärna med det tills jag pottränat det lilla knytet som kommer i februari iaf. Låter som du har en bra granne åtminstone, och tur för katten att du hade ärende ut dit. Men antagligen har den lärt sig, min egen katt blev instängd en gång och nu passar hon sig noga för att bli det igen. | |
| Molly3 | 2012-09-20 16:41 | |
![]() | Även kastrerade katter markerar, och det stinker lika bra. | |
| Caligatia | 2012-09-20 20:35 | |
![]() | Min kastrerade hankatt revirmarkerar inte, därmed inte sagt att det är säkert att grannkatten markerar. | |
| moonrose | 2012-09-27 22:18 | |
![]() | Sätt upp en nät dörr. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-28 09:37 | |
![]() | Molly det stinker inte av kastrerade katters kiss,men katt problemet är stort,och folk inser inte vad deras katter ställer till,skulle någons katter kissa på min vagn eller dynor,blev 100%krig jag skulle köpa en flaska amoniak och spraya på deras dynor om dom inte förstog problemet,katter hör hemma på landet och i lagårdar inte i radhusområden,att en katt har högre status en babyn i barnvagnen är ju bara sjukt | |
| boffertomte | 2012-09-28 11:09 | |
![]() | Tttittiii, du kan väl gå och spraya ammoniak på dina grannars dynor så får du se vad det renderar dig för straff. | |
| Sotfinger | 2012-09-28 11:50 | |
![]() | Jag ser ingen annan lösning på kattproblemet än att grannen måste tvingas att ta sitt ansvar. Nu har jag inte läst hela tråden så jag kanske upprepar, men har du pratat med grannen om att deras katt kommer in i ert hus och äter, kissar, skrämmer slag på era katter osv? Om grannen trots detta inte agerar måste du hota med myndigheterna, för det verkar orimligt att ni ska ha det så där. Samtidigt förstår jag att det är knepigt, dels vill man inte bli ovän med grannarna, dels är det svårt att hålla katter i schack. Vi bor på gränsen mellan villaområde och landsbygd och har en kastrerad hankatt som är utekatt. Jag är jämt orolig att nya grannar ska ogilla att han travar runt. Har revirmarkerar inte men han kan ju hitta på att han ska börja bajsa i deras rabatter eller sandlådor, det vore ju förskräckligt. Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra då faktiskt. Inhägna vår gård med ett tvåmeters staket (han hoppar högt)? Tvinga katten att bli innekatt? Bekosta lock till deras sandlåda? Än så länge har ingen klagat i alla fall, så vi håller tummarna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-28 11:52 | |
![]() | boff,mina granar har ingen katt och jag bor inte i ett radhusområde och har inga problem med katter utan jag skrev OM jag hade problem med katter | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-28 11:52 | |
![]() | boff,mina granar har ingen katt och jag bor inte i ett radhusområde och har inga problem med katter utan jag skrev OM jag hade problem med katter | |