Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sandra1990a | 2012-09-20 22:29 | |
![]() | Då e det konstigt att alla "kamphundar" jag träffat inte ens har huggit en människa eller hund någon gång... allt handlar om människan.. men människan kan inte ta till sig kritik om sig själv, istället går det ut över hunden. | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:30 | |
![]() | Fast det är det de är, limpan. Men de är jävligt kassa vakthundar och snälla mot människor. Ghetto-snubbarna borde skaffa sig rottisar om de vill sätta sig i respekt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:30 | |
![]() | Du vill ju inte diskutera. | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:31 | |
![]() | Sandra: bristfälligt statistiskt underlag? Anekdotisk bevisföring kommer man inte långt med på det här forumet. | |
| Sandra1990a | 2012-09-20 22:32 | |
![]() | sorry men blir så arg att folk tror att dom e kamphundar och e mer aggresiva än andra hundar vilket som inte är.. det e bara någe de har fått för sig.. tycker alla hundar beter sig likadan mer eller mindre | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:33 | |
![]() | Dom är inte mer aggressiva, men är framavlade för hög gameness. | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:34 | |
![]() | Kamphundar är de i den bemärkelsen att de under en tid (i hundavel ganska lång tid) avlades för att kampa med. Det betyder dock inte att de används i hundkamper, om det var det du menade. | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:34 | |
![]() | Precis, jonisk. | |
| Sandra1990a | 2012-09-20 22:36 | |
![]() | men om dom inte e mer aggressiva varför kallas dom och inte andra hundar för kamphundar? då borde väll dom klassas som alla andra hundar? för alla hundar kan man lixom kampa med oavsett.. som sagt på olika sätt | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:37 | |
![]() | Aggressivitet --> adrenalin --> fort trött --> dålig kamphund. Jag har ju en egen hund, och den som sålde den till mig berättade att det kom en innan och kikade på henne och frågade "Kan man få henne aggressiv?". Det var en jävla tur att den som sålde var en vettig person och skickade idioten på dörren. | |
| Måns_E | 2012-09-20 22:38 | |
![]() | För att de har blivit framavlade för hundslagsmål. Precis som en hamiltonstövare är en jakthund även om den bor hos en familj och aldrig jagar. | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:38 | |
![]() | Sandra, för att andra hundar inte är framavlade för att kampa med. Det utesluter dock inte att man skulle kunna anordna hundkamp mellan chihuahuor. Fast det beror i och för sig hur man definierar hund. | |
| Sandra1990a | 2012-09-20 22:40 | |
![]() | Mmm, men det e ju så att man kan få vilken hund som helst att kampa inte bara de utsatta raserna. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:41 | |
![]() | Varför inte kalla alla hundar för vallhundar? | |
| Miss_jk | 2012-09-20 22:42 | |
![]() | Ja, men de s.k. kamphundarna är de som är allra bäst lämpade för kamp, eftersom det är just det de är framavlade till. Räcker det så? | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:42 | |
![]() | Vem vill betala för att se två chihuahuor bjäbba? Och en chihuahua är inte lika bra på att bita sönder gung-linbanan i lekparken. Det är ju det tuffaste man kan göra när man som ghettogangster har skaffat sig en pitbullblandning. | |
| Måns_E | 2012-09-20 22:43 | |
![]() | Man får väl förutsätta att de dels är lite bättre på det än andra hundar och dessutom har lite mer lust att göra det efter som man har avlat på just de egenskaperna. Sen har du förvisso rätt i att man kan förstöra alla hundar om man behandlar de illa. | |
| Aquila1 | 2012-09-20 22:43 | |
![]() | Tänker osökt på Cesar Millan som hade en pitbull som sin vapendragare när det gällde att lära andra hundar vett och etikett. Tror att den hunden var en som farit illa innan han kom till Cesar, men ska låta det vara osagt. Har en amstaff som är den underbaraste som finns, hon är inte alls så vansinnigt energisk, kräver visserligen långa promenader och lek varje dag. Jämför jag henne med den foxterrier jag hade innan så är amstaffen mycket latare och bekvämare. | |
| limpan__2 | 2012-09-20 22:43 | |
![]() | Själv har jag en knähund just nu...! | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-09-20 22:44 | |
![]() | Bra sagt, Miss_jk! Nämn en hund som är bättre som kamphund, Sandra, så kan vi ta bort etiketten på pitbullarna. | |