Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 809 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-11 10:53 | |
![]() | den som fortfarande funkar ska jag ge till en som behöver,den andra ska pumpen monteras bort på ska spara den kanske spar jag motorn också för att jag är så snål och så lägger jag dom på hög som "brahagrejor" | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-11 10:56 | |
![]() | hua va jag hatar den här sidan hos mig själv,eftersom 10,25 ,50 öringar inte finns längre så håller pumparna längre,men Cylinda har haft samma pumpar sedan typ 18 år tillbaka (undantag förmodligen dom senaste modellerna kanske),jag hatar att jag lägger på hög | |
| seaburg | 2012-10-11 11:08 | |
![]() | Kul för dig med stor 12kg maskin. Nu kan du ställa upp och tvätta alla fotbollsligans kortbrallor på en gång 240 st a 50gram. Det gäller att torktumlaren matchar sen, annars behöver du 84 meter lång tvättlina (35cm x240st) ;-) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-11 11:14 | |
![]() | lol,2 12 kilos maskiner,torktumlaren är elektrolux,den höll på skrämma livet ur mig,när jag öppnade luckan första gången så var det lyse inne i den ,jag var inte berädd på det hjärtat hoppade upp i halsgropen,gillar inte den tumlaren,jag tycker cylinda sverige torken är bäst men jag tror dom utgått ur sortimentet cylinda tumlaren var bäst för den krymper inte kläderna,men inget håller här, vi är för många det blir för mycket slitage | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-11 11:40 | |
![]() | Att torktumlare skulle krympa kläder mer än nåt annat torkningssätt är en myt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-11 13:22 | |
![]() | res du har säkert rätt,men jag håller kvar vid den myten då | |
| seaburg | 2012-10-11 13:43 | |
![]() | Låt myten leva tills motsatsen är bevisad, ingenjörer och tillverkare må säga vad de vill... men rent praktiskt vet väl alla som provat, skillnaden mellan sträckta hängtorkade kläder och torktumlade | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-11 14:34 | |
![]() | Motsatsen är bevisad. | |
| seaburg | 2012-10-11 14:56 | |
![]() | Läste i blaskan häromdagen att en kirurg haft en efter döden upplevelse men återvänt, hans hjärna var avstängd en vecka enligt läkarvetenskapen. Så nu är det bevisat vi lever när vi är döda fast vi inte är döda på riktigt eller hur det nu va. Du får torktumla hur mycket du vill Res. ;-) | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-11 15:08 | |
![]() | Relevans? | |
| seaburg | 2012-10-11 15:16 | |
![]() | en överkryssad ring i en fyrkant på textilier betyder torka inte i torktumlare för plagget krymper väldigt mycket jämfört med liggtorkning eller hängtorkning, ska vi starta en studiecirkel i ämnet | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-11 15:36 | |
![]() | Vad har kläder som inte tål torktumling med saken att göra? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-10-11 15:54 | |
![]() | Naturligtvis att det INTE är, som du skrev, "en myt att den krymper kläder mer än nåt annat torkningssätt". :) | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-11 21:22 | |
![]() | www.bosch-home.se/sa...al skt.html | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-12 07:31 | |
![]() | bra sida res | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-10-12 08:29 | |
![]() | Jag är inte expert i ämnet och är inte särskilt påläst heller. Men det du hänvisar till är en reklam som gäller Bosch-maskiner vilket gör att leken med ord inte känns så där trovärdigt. "Kläder som torktumlas klarar av all sin krympning direkt vid de två, tre första torktillfällena. Även plagg som bara får hängtorka i luften krymper, men krympningen sker successivt under en längre tid." Det sägs inte om krympningen är lika stor efter den längre tiden. Man undrar också i sånt fall hur lång den tiden är när krympningen blivit lika stor. Om jag hade en ny yllekofta skulle jag torka den på annat sätt eftersom den inte krymper lika fort då. Dumt att förstöra den direkt. | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-12 08:43 | |
![]() | Reklam? Det är allmänt hållen konsumentupplysning där de har uppgivit sina källor (Källa: Energimyndigheten/Konsume ntverket /BSH). Om det stör dig att det är just Boschs hemsida jag hänvisat till kan du gå till vilken torktumletillverkare som helst, likväl som diverse konsumentupplysningsfora. Alla säger samma sak: tvätt krymper inte mer i torktumlare, bara lite snabbare. Visa gärna upp en trovärdig källa som säger annorlunda. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-12 08:53 | |
![]() | jag tycker sidan var bra och trovärdig,men min elektrolux krymper iaf tvätten mer en min cylinda tumlare gjorde för elektroluxen blir så gatans varm fast jag ställer den på "lagom" | |
| Resurgence - Ej medlem längre | 2012-10-12 09:09 | |
![]() | Du menar snabbare. :-) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-10-12 10:08 | |
![]() | Oavsett källa då, så tycker jag det är en konstig motivation. "Längre tid" är väl ändå en faktor som inte är försumbar i sammanhanget. Om man tänker att man köper en tröja som är lagom och torkar den i tumlaren så kanske jag inte kan ha den en gång till vilket jag kanske kan om jag hängtorkar den. När slutar den att krympa om jag hängtorkar den? När slutar den att krympa om jag fortsätter att torktumla den? Konstig undersökning tycker jag. :) | |