Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 764

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2012-10-09 23:44
Antal inlägg: 12028

Visst är det konst, fotomontage som har ett konstnärligt syfte och som dessutom helt uppenbart är fotomontage är självklart någon form av bildkonst. Vad skulle det annars vara?

Jag som inte har så mycket till över för kungafamiljen tycker att bilden är lite smålustig i all sin småaktighet.

Och många konstnärer vill ju provocera. Villks tycker jag börjar bli lite tjatig, det är inte någon som blir förvånad över att en viss grupp muslimer reagerar på hans provokationer. Och man tycker ju att han borde tröttna någon gång.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-10 15:04
Antal inlägg: 316

Magnusito: En bild säger mer än tusen ord ja... fast jag tycker kanske att bilden kom för sent. Den borde ha kommit när boken och debatten var igång, den känns för min del passé. Silvias far har ältats klart, liksom kungens eskapader. Har då aldrig hört något bättre än hans spontanta "då vänder vi blad". Han är trots allt mycket skicklig på att komma med rätt ord, i rätt tid. Han har fallenhet för det. Tänk på hans spontana tal under tsunamikrisen, ingen enda politiker hade förmågan att tala ur hjärtat.

Hans förmåga att säga rätt ord i rätt tid har säkerligen räddat äktenskapet också, vill man svira, måste man ha talets gåva. Med tanke på parets semesterbilder tillsammans är det inget dött äktenskap. Som för alla går det upp och ned...

Med det sagt finns det en maktelit i Sverige och den präglas av nära kontakter med skumrask. Det var lite kul att det kom fram i denna härva.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-10-10 15:21
Antal inlägg: 1169

rätt ord i rätt tid? vår kung är snarare känd för sina grodor i tid och otid.

hur är det i brunei nu för tiden? öppet och härligt klimat?

jellyflower2012-10-10 16:29
Antal inlägg: 1108

Du är en pärla, Jesus.

För övrigt älskar jag corlinis 2012-10-09 17:51 inhopp i konstdebatten. Snacka om att producera grodor.

Måns_E2012-10-10 16:37

Är du ironisk Kaffevåffla? Nog för att "nu vänder vi blad" var ett extremt roligt uttalande, men rent pr-mässigt så var ju just den "presskonferensen" en katastrof för kungahuset :)

Jag tycker att han rent verbalt ger ett rätt så korkat intryck.

PS. Han skriver nog inte sina tal själv.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-10 16:40

Nej, presskonferensen var ingen katastrof. Kungen fick slut på mediauppbådet, det fanns inget mer att tillägga, då. Nu kommer Henemarks memoarer och alla vet redan... få gitter bli upprörda två gånger, även om man nu får svart på vitt att kungen varit i slaskiga omständigheter och bedrog Silvia, om Henemark håller sig till sanningen, och det verkar så.

Klart är väl i alla fall att kungen solkat ned sig själv, där i den gyllene buren.

inomår1928vi - Ej medlem längre2012-10-10 16:41
Antal inlägg: 69

Jag tycker det är ansvarslöst av tidningen att publicera en bild på pizza i en tid när ohälsosam mat allt mer uppmärksammas, och problemen med fetma i västvärlden ökar. Ett bättre val hade varit någon mer hälsosam mat.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-10 16:41

Om kungen hade ljugit förra gången hade han varit slut nu. (Han tog råd av bra pr-strateger, var alltid ärlig, hur illa det än är.) Om han hållit tyst hade han fått slasken i ansiktet utan att kunna välja tillfälle. Han tog över det hela, i älgskogen. Lustigt! Ja.

Måns_E2012-10-10 16:44

Så som kungen har blivit häcklad för "nu vänder vi blad" efter den incidenten så är jag inte riktigt benägen att hålla med :)

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-10 16:47

Nja, jag upplever det inte som att han blivit häcklad, snarare att folk skrattar åt en absurd situation. Häcklad har han blivit för en massa annat under åren, med dysleksin i botten. Jag tror att han vände allt i samband med tsunami-talet, då framstod han som tio resor vettigare än alla politiker tillsammans. Då som nu leds landet av känslosvaga individer, först GP, sedan Reinfeldt. Jag tror att folk uppfattar kungen som en hel människa, i en kittlande miljö. Om man nu inte är anti-monarkist då.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-10 16:49

Efter Henemarks memoarer tror jag däremot att bilden vrids till att kungen uppfattas som en taskig östermalmsbrat, av vissa, medan andra kommer att tycka att han är en intressant snubbe som lever livet. Det beror på vilken moral man har.

bomah - Ej medlem längre2012-10-10 16:52
Antal inlägg: 1021

"Är detta ok konst eller är det bara ett sätt att få uppmärksamhet som konstnär?"

Det är både och. Sen kan man ju ha olika åsikter om det är smakfullt eller inte...

Måns_E2012-10-10 16:54

Där har du fel, förtroendet för kungahuset har aldrig i modern tid varit så lågt som det är nu. Och trenden är ganska tydlig.

Själv så tycker jag att det är bra att våra ledare snarare handlar rationellt än känslostyrt.

Schalke_042012-10-10 18:46
Antal inlägg: 391

Var hittar man siffror på att förtroendet är lågt och vilken trend är tydlig???

Schalke_042012-10-10 18:50
Antal inlägg: 391

Tur å andra sidan att vi inte har värre saker att bry våra hjärnor med! Inga bombdåd, tsunamis, torka, hungersnöd osv... Vi bor i en skyddad verkstad, typ!

boffertomte2012-10-10 19:30
Antal inlägg: 1128

Ja, håller med dig schalke. Och vi gnäller åt helvete för mycket om bagateller. Minst skitsak blåses upp till enorma proportioner. Vi är en nation av genomcurlade indignationsjunkies.

Porla - Ej medlem längre2012-10-10 19:59
Antal inlägg: 1471

Kaffevåffla. Han är trots allt mycket skicklig på att komma med rätt ord, i rätt tid: Vad sägs om "Kära Örebroare".

Porla - Ej medlem längre2012-10-10 20:01
Antal inlägg: 1471

Det första är ditt uttalande, glömde citationstecken.

mrperfect2012-10-10 21:12
Antal inlägg: 11437

Ok då Måns..det är väl konst då...fast talanglös :D

Hillegnu2012-10-10 21:25
Antal inlägg: 710

Det finns ingen talanglös konst, bara konst. Det talanglösa stod kungen för

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?