Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-10-16 17:01 | |
![]() | sätter du djuret i band och föser det över små hinder också? typ på scandinavium ? | |
| jellyflower | 2012-10-16 17:23 | |
![]() | Le-lou, jag hittade min kanin när jag var ute i skogen och gick med min hund. Nån hade satt ut honom. Han fick följa med oss hem. Det var snart ett år sedan. Han lärde sig fort gå på låda och kan därför gå i lösdrift i lägenheten. Jag förväntar mig bara en enda sak i utbyte, att han försvarar mig med sina rejäla huggtänder om någon inkräktare skulle dyka upp. Dina inlägg om bitska kaniner har fått mig att känna mig ännu mer trygg. Tack. Jag trodde verkligen att du skojade när du skrev att kaniner är onda. Därför skojade jag lite tillbaka =/ | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-10-16 17:26 | |
![]() | le-lou. "dessutom inte särskilt söta (det är pälsen som gör de söta, en flådd kanin är skitful". Vilken idiotisk sak att skriva. En kanin är en kanin och en kanin har päls. Alltså är en kanin söt just när han har pälsen på, om man nu tycker det. | |
| Måns_E | 2012-10-16 17:47 | |
![]() | Om kaniner är fula eller fina, trevliga eller otrevliga låter jag vara osagt. Jag har inte haft någon speciell relation till någon kanin överhuvudtaget. Men varför man som kaninfarmare skulle låta bli att sälja eller äta kaninköttet har jag svårt att förstå. I fallen mink och iller så tar man väl inte tillvara på köttet då det inte är särskilt gott? Men kaninkött fungerar ju någotsånär bra som människoföda. | |
| apbur | 2012-10-16 17:55 | |
![]() | De flesta som har kaninfarm i Sverige säljer ju djuren som både kött och sällskap. Förstår inte heller varför man inte skulle ta tillvara på köttet. | |
| toonfisken | 2012-10-16 18:22 | |
![]() | Kaninpäls , aldrig i livet ! Ingen annan päls heller , möjligen "plastkatt" dvs syntetpäls ! | |
| jellyflower | 2012-10-16 19:11 | |
![]() | Kaninfarmar i Sverige ägnar sig väl huvudsakligen åt köttproduktion vad jag har förstått, kaninpäls är inte av nån vidare kvalitet och kostar dessutom nästan inget, eftersom tillgången är outsinlig, i t ex Frankrike, Spanien och Italien äter man kanin minst en gång i veckan. Kaniner är bra och miljövänliga köttdjur. Vilket ej innebär att jag tänker äta upp min kelkanin - eller göra väst av honom. | |
| jellyflower | 2012-10-16 19:18 | |
![]() | Problemet med kaninpäls är väl kanske snarast att all äkta päls i modekläder ökar eller förstärker acceptansen för pälsar även av pälsfarmade djur. Om man nu är motståndare mot pälsfarmer. Det börjar med en liten kaninväst och innan man vet ordet av står man där i en fotsid minkpäls. | |