Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 119 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gautama | 2012-10-17 13:02 | |
![]() | Jag vill definitivt sända ut att jag är en sexuell varelse..., hoppas det varar hela mitt liv. Tror även att man kan vara attraktiv när man blir äldre också..., åtminstone kommer vissa tycka det. Och bara för att man är gammal så behöver det inte innebära att det är gråa stripor som hänger kring huvudet! Man kan sköta om sitt hår även som gammal. Tycker det är synd när man begränsar sig efter ålder i det mesta man tar sig för i livet. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:10 | |
![]() | "När detta inträder är såklart individuellt och beror på hur man åldras", skrev jag. Känner man sig som en sexuell varelse så betraktas man sannolikt som det, såvida man inte har den där skeva verklighetsuppfattningen som jag pratade om. Det finns ingenting så sorgligt som en kvinna som försöker se raffig ut men istället bara ser bedagad ut. Ens hjärta brister vid åsynen. Jag tycker det är fint att behålla sin sensualism, men när man försöker behålla sin ungdom med alla medel blir resultatet mest tragiskt, dvs inte alls attraktivt. Det är attraktivt att leva i fas med sin ålder, tycker jag. Att ha värdighet och stolthet i behåll. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:15 | |
![]() | Jämför med en combover, inte hett någonstans. Samma person som erkänt läget kan dock vara hur stilig/vacker som helst. Värdighet och självkännedom är vackert. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:20 | |
![]() | He he, bra liknelse! :) | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:25 | |
![]() | Men en väl genomförd comb ower skapar glädje. www.novanation.com.a...im ple_1464 | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:27 | |
![]() | Haha, sant. Men av typen "skratta åt", sällan "skratta med". | |
BellaHbg | 2012-10-17 13:28 | |
![]() | Gautama- håller med dig! | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:31 | |
![]() | Håller med om vad? Var och en klär sig hur den vill eller har vilken frisyr den vill, ingen påstår något annat. Vi pratar om vad vi tycker är smakfullt och vad det kan finnas för förklaring - biologisk eller annan - till att man tycker så. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:33 | |
![]() | Är det någon (här) som sagt att man inte kan vara attraktiv & sexuell när man blir gammal? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:36 | |
![]() | Vacker värdig kvinna som skulle kunna ha hur långt hår som helst: www.google.se/imgres...p; dur=3251 | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:39 | |
![]() | Intressant diskussion. Jag ämnar följa den noggrant. Samtidigt får den mig att fundera lite. Undrar om jag omedvetet är lite velig angående om jag är en sexuell varelse eller inte. Jag skulle prompt ha kort på höger sida medan den vänstra sidan av huvudet stoltserar med betydligt mer hår. Min tanke när jag valde frisyren var att jag ändå alltid har tunnare hår på höger och att det sällan blir snyggt där, oavsett vilken frisyr jag väljer, så det var lika bra att klippa bort det medan jag har finare fall och, framför allt, mer hår på den vänstra. Den sidan tar dessutom bort lite fokus från mitt aningen klotformade ansikte. Alla dessa tankar och så kanske det ligger på en mer primitiv nivå än så. Som sagt, intressant. ;P | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:40 | |
![]() | Ha ha! Du får väl välja att visa den sida av dig som råkar passa för dagen. Behändigt! :) | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-17 13:45 | |
![]() | Bra exempel där, Sylvia. Och solen: ja, kanske är så? ;) | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-10-17 14:09 | |
![]() | Apbur: Från snedluggsmodet ifjol har det ju blivit poppis med Loreen-lugg i år - iaf hos skolflickor. Jag tror dock att sådan lugg på dig blev för mycket Annie Lööf och skulle förta din unika personlighet och det vore synd. | |
Lillstölla | 2012-10-17 14:40 | |
![]() | Själv har jag långt, tjockt ostyrigt hår som sällan gör som jag vill. Är dessutom självfall på det. Kan väl skatta mig lycklig att jag inte riktigt fick samma lockar som farfar, pappa och mina fastrar. Min ena fasters hår såg det banne mig ut som att det gick vågor i. Jag kommer ha kvar mitt långa hår så länge jag bara kan, är det mycket kortare än axellångt ser jag mest lustig ut för då kommer dubbelhakorna ut ur skuggan. Har en enda gång i mitt liv haft riktigt kort hår, klippte av allt så det var typ "pojkkort", inget jag vill göra om igen. Ångrade mig redan där jag satt i stolen hos frissan. Har även haft hår a la Gustav Vasa, klippte av det i en lite kortare page men eftersom det är så tjockt stod det liksom ut lite lustigt eftersom frisören inte tunnade ur det. Men det är gamla synder från 80-90-talet så är preskriberat vid det här laget :D | |
LadySol - Ej medlem längre | 2012-10-17 14:48 | |
![]() | Jag är nog den jag är oavsett frisyr, men visst kan det vara behändigt. *hehe* jonisk - Kunde ha varit, men jag är på det klara med hur jag själv funkar. Men det var en rolig vinkel som jag inte tänkt på tidigare. :) | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-17 14:57 | |
![]() | Haha, stölla, haft precis så också. | |
le-lou | 2012-10-17 16:03 | |
![]() | har lockigt hår och väldigt ostyrigt, vilket jag gillar faktiskt. Det blir riktigt snyggt när det är långt men trots detta så återgår jag alltid till modell längre page. en rufsig variant, ingen lugg. Har haft pojkkort så sent som förra sommaren men jag såg ut som Mia Farrow i det. (Lugg är för övrigt stiligt, den ska då vara rak anser jag. Då jag har lockigt så krävs det en platttång för att det ska vara fint, ovärt att lägga tid på). | |
le-lou | 2012-10-17 16:06 | |
![]() | och jag tycker apburs stiliga personlighet borde funka med lugg. det är så jag föreställer mig henne iaf. | |
apbur | 2012-10-17 16:21 | |
![]() | :) Kanske lägger upp en bild med lugg, vem vet. Män som kammar håret framåt borde växa upp. Väldigt fult. Sidbena fungerar i alla lägen på män, väldigt sexigt. Lugg har ju en tendens att göra någon yngre. Man kan helt enkelt se barnslig ut. Gäller att den är nonchalant rockig och absolut inte överstylad. | |