Spelrum
Giraffen15
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 932

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-FaMo- - Ej medlem längre2012-10-24 18:04
Antal inlägg: 2999

My name is Bond, James Bond... skulle va en roligare variant :)

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-10-24 18:12
Antal inlägg: 7174

eller "my name is Mo, Fa Mo" i ditt fall då :)

My name is Hook, Silver Hook. låter verkligen klatschigt, haha.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-24 18:16
Antal inlägg: 316

Fast det är ju inte bara arbetsgivarens karaktär här, utan även alla stackare som söker jobb. Den som har den bästa inledningen vinner liksom. Jag tror det.

jefa öh2012-10-24 18:31
Antal inlägg: 5

Skriv så här: Ni kan sluta leta. Jag är här nu!

Kh-collies2012-10-24 18:45
Antal inlägg: 374

Hej, mitt namn är NN, jag är snäll och trevlig, och hur duktig jag är ser ni när ni gjort det rätta valet att anställa just mig!

Måns_E2012-10-24 20:40
Antal inlägg: 12028

Det beror väl också lite på vilka jobb man söker. De jobb jag har sökt har det aldrig varit 500 sökande på. Och folk med någorlunda rätt profil och erfarenhet är det i regel ännu färre av, så då kanske det inte står och faller med om den som läser ansökningsbrevet tycker att det är tråkigt eller trevligt att man presenterar sig med namn?

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-24 21:40

Nja, det är inga lågkvalificerade kretsar jag rör mig i. Det är osannolikt många som söker i min bransch, och det kan vara stora rekryteringar för omfattande projekt.

jonisk - Ej medlem längre2012-10-24 21:45
Antal inlägg: 7985

Läser meritförteckningen först ändå. Sen skummar jag brevet.

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-10-24 22:49
Antal inlägg: 7174

läste om en personal chef som hade som policy att ta en ur högen och anställa den. det fungerade förvånansvärt bra i många år till något gick helt galet. då han blev ställd till svars sa han:
"vadå? mitt förfarande har visat att det är personer med tur. det är väl bra att ha anställda med tur?"
om fler personalansvariga var som honom behövde man inte bry sig om något annat än att skriva sitt namn...och hoppas på turen :)

knästark - Ej medlem längre2012-10-25 00:10
Antal inlägg: 34

Ja. Ja. Nej. Ja. Ja.

Inser du det svåra i att svara på frågor av det slaget?

Ja, jag presenterar mig med namn i början. I första eller andra meningen.

Ohyfsat? Ja. Jag tycker att det är lika ohyfsat som om någon skulle ringa mig och först i slutet av samtalet säga "Hej då, hälsar Oscar Nilsson". Jag tycker att det hör till god ton att presentera sig för nya människor.

Onödigt? Nej.

Försöker du skriva något spännande i första meningen, en bra romanöppning?
JA och nej. Jag försöker skriva något "spännande" på så sätt att jag sticker ut lagom mycket. Som gör att det är lättare att komma ihåg mig. Men inte på det sättet att det är som en bra romanöppning.

Eller håller du det torrt och formellt? Behöver formellt med automatik vara torrt eller vice versa? Kort kan också vara "kort och väsenltigt" vilket ju är bättre än "långt och omständigt"
Så ja och nej är mitt svar.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-25 02:27

Så då skriver du "hej, jag heter knästark", och sen drar du till med något som gör det lätt att komma ihåg dig? Har du exempel?

knästark - Ej medlem längre2012-10-25 02:32

Nej, det gör jag inte.

Kaffevåffla - Ej medlem längre2012-10-25 02:38

Inbillade mig att Betapet var en plats för språk-, skriv- och ordintresserade, men, men...

knästark - Ej medlem längre2012-10-25 02:43

Jag svarade på din fråga. Du anser ju att det är det man ska göra och inte komma med råd eller det ena och det andra? Så har jag tolkat dina inlägg i två trådar.

knästark - Ej medlem längre2012-10-25 03:11

Om du nu är intresserad av diskussioner om språk-,skriv- och ordintresserade så kan du ju se att även du får frågor men dessa bryr du dig ju inte om att svara på. Samt att du kanske bör se över hur du ställer frågor eftersom det ibland är flera frågeställningar i en och samma mening.

knästark - Ej medlem längre2012-10-25 03:12

"och ord" skulle det stå

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?