Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 932 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-10-24 20:58 | |
![]() | Och på tal om trådämnet - ingen aning! Hur vet ni sånt här? Sparar ni kvitton och går igenom eller vad? Jag tillhör tydligen en annan art. | |
| slånbär | 2012-10-24 20:58 | |
![]() | Nu när jag vet det? det var väl inget nytt och som sagt jag tänker inte ta den diskussionen för det är inte det tråden handlar om. | |
| Aquila1 | 2012-10-24 21:00 | |
![]() | Nä SP, gör bara ett överslag i skallen, sparar aldrig kvitton. | |
| blue_moon | 2012-10-24 21:05 | |
![]() | Smyger in lite bra info för medvetna konsumenter: slangintematen.se/ | |
| tydal | 2012-10-24 21:05 | |
![]() | SylviaPlath: Jag handlar all mat (och det mesta annat) med kreditkort och får då en sammanställning på alla inköp i datorn. Jag har en liten manuell rutin, en gång i månaden, och det är att jag placerar varje inköp i en kategori. På så vis kan jag i efterhand lätt få svar på frågor som hur mycket maten kostade en viss månad, hur mycket jag lägger på el och telefon, eller hur ofta jag handlat och var... Ja, det går ju att göra statistik på allt när väl datorn fått reda på vad som är vad. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-10-24 21:12 | |
![]() | Vill inte veta, säkert alldeles för mkt. Äter ofta ute eller köper takeout. Dessutom är jag humörstyrd och kan bara äta det jag är sugen på, vilket innebär massa impulsköp istället för planerad storhandel. Men å andra sidan äter jag inget alls när jag inte har lust, så det kanske jämnar ut sig? | |
| blue_moon | 2012-10-24 21:13 | |
![]() | Eller så kan man göra tvärtom. Jag tar ut 3000 kr varje månad när pensionen kommit in på kontot. De ska räcka till mat, hygien, transporter, bio, uteluncher och andra småutgifter. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-10-24 21:22 | |
![]() | jag har börjat låta städerskan handla, hon lagar en hel del mat också. har aldrig haft så mycket mat hemma! för några ynka tusenlappar. skulle tro att det är en mycket bra affär. | |
| slånbär | 2012-10-24 21:26 | |
![]() | Hoppas att hon har fått högre lön då också rec. Så kan du ju börja tala om henne som hushållerskan istället för städerskan. | |
| Gautama | 2012-10-24 21:28 | |
![]() | 4000-5000 när min dotter bor hos mig som är träningsnarkoman och väldigt matmedveten..., 1500-2000 när jag är själv. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-10-24 21:41 | |
![]() | Samma här, ett överslag bara. Och nej, lever verkligen inte bara på ris. Men mycket vegetariskt. Mat till vardags intresserar mig inte mer än att bli mätt, lägger hellre pengarna på att käka ute. | |
| Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-24 21:58 | |
![]() | Jag gör matlådor. Det är så gott att ha, när man är trött, men när vi är flera runt bordet får jag rädda lådportionerna. Vissa i hushållet förstår inte att jag aldrig lagar exakt antal portioner, utan alltid lagar mer, just för dessa lådor. Tyvärr blir det sällan de fyra-fem lådorna jag tänkt mig, utan tre. Jag tror att man kan spara pengar på att göra som i skolan, lägga upp en portion och sedan får man inte ta om. Sparar pengar och vikttrubbel. | |
| Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-10-24 22:01 | |
![]() | Tydal: Det där låter bra, jag vill gärna veta hur mycket jag spenderar på maten. Vad har du för kort och bank som tillåter denna sortering i efterhand, som jag förstår det? | |
| slånbär | 2012-10-24 22:04 | |
![]() | Kaffevåffla-göra som i vilken skola då? Hos oss får då barnen ta om hur många gånger dom vill tills dom är mätta. | |
| Maja G | 2012-10-24 22:38 | |
![]() | 5-6000 kr blir det nog på mat/månad. Då är vi tre, ibland fyra som äter middag. Får matpengar av sonen som bor hemma. Självklart! Äter ute ganska ofta. Ibland lunch ,men fredagkväll alltid AW eller hämtmat. | |
| Rödetott | 2012-10-24 22:45 | |
![]() | 4-4500kr/månad. 2 barn, 2 vuxna. Även hygienartiklar, kattsand, toapapper inkluderas i de pengarna. Äter oftast hemlagad mat och fryser in matlådor att ta med till jobbet. | |
| tydal | 2012-10-24 22:45 | |
![]() | Kaffevåffla: Använder bara ett vanligt allkort hos Handelsbanken. Via deras internettjänst får man ut en excelfil. Det går i och för sig att göra en del för hand i Excel, men jag använder sedan ekonomiprogrammet GnuCash som är gratis och matar för närvarande in för hand. Har väl tänkt att någon gång i framtiden skriva ett eget program typ som GnuCash som kan läsa in excelfilerna, men man har ju ganska mycket annat att göra... | |
| corlini | 2012-10-24 22:48 | |
![]() | oj, lite variationer men inga fantasisummor. vissa verkar väldigt sparsamma och har järnkoll. kanske är vi extremt usla då i min familj. handlar minst 5ggr i veckan men oftast varje dag, en typisk dag som idag: 2 fläskfileer ett tiotal bakpotatisar beasås mangorajasås 4 mozarellaostar tomater, rödlök mjölk 3 liter cocacola cigg till mannen en tidning några n...bollar från delicato en cool blinkdiod till hundhalsbandet typ 500 skulle jag tro, en helt vanlig dag. men nästa dag blir det mer eftersom man ska ha bröd o sånt med så snittet ligger väl på 500 om dagen skulle jag tro, vet inte men jämför man med de flesta inlägg här så är det ju extremt. känns fan inte bra, kanske ska ta och börja planera bättre. men det är inte kul att handla, hatar att frysa in, gillar inte matlådor. vill bara laga en god enkel midda när vi är hungriga och vet ju aldrig vad man är sugen på i morgon. men ni har fått upp mina ögon lite, detta var inte kul. skulle kanske aldrig startat tråden | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-10-24 22:51 | |
![]() | "Hoppas att hon har fått högre lön då också rec. Så kan du ju börja tala om henne som hushållerskan istället för städerskan." Tomato - tomato tänker överklassdamen... | |
| slånbär | 2012-10-24 22:55 | |
![]() | Testa sån där matkasse då Corlini,Fast dom levererar kanske inte ut på landet. Annars vore väl det ett sätt att få koll på middagen och dess utgifter. det blir ju så himla lätt att det slinker ner annat än det man behöver när man handlar varje dag, typ lysdioder till hunden....det får duinte i matkassen;-) Fast jag gör nästan samma sak själv men det beror mest på att jag tror inte att en sån där kasse för fyra personer skulle räcka till mina matvrak inkl matlåda så jag skulle väl få handla till åtta och då blir det nog inte billigare ändå. | |