Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| deGothia | 2013-09-01 13:26 | |
![]() | Naturligtvis har USA ett särintresse av att stävja ett inbördeskrig som riskerar att på sikt sprida sig i ett redan laddat område, Mellersta Östern. Tjänar inte alla på det? Ryssland å andra sidan verkar lika angelägna att skydda galningen i Damaskus | |
| Guldplate | 2013-09-01 14:01 | |
![]() | När det gäller att konflikten i Syrien inte skulle räcka för att skapa ett tredje världskrig så tror jag det är fel. Ett skott i Sarajevo ansågs räcka för att starta ett världskrig. Jag tror inte sen att allt krigande handlade om detta utan det var bara ett startskott. Efter det så hitta en massa ledare runt omkring i världen anledningar till diverse olika krig. Syrien kan lika gärna vara ett startskott för makthavare att ta tillfälle i akt att starta fler krig. Glöm inte att Ryssland i år har haft den största militära övningen, bortsett från jubileumet av revolutionen, sen andra världskriget. 130.000 man samlade under en och samma övning. Putin känns inte som den mest tillförlitliga personen bakom den militära makten Ryssland besitter. Vem vet vad han gör om han får chansen? Nordkorea har kärnvapen och deras ledare känns inte heller helt stabila. Diverse terristorganisationer kanske inte kan starta världskrig själva men de kan säkert spä på det om de ser möjligheter i det. | |
| lamaglama | 2013-09-04 07:41 | |
![]() | Vad tror ni idag då, president Obama kommer hit och samma dag får alla syriska flyktingar permanent uppehållstillstånd i Sverige. Är detta vår krigsinsats? | |
| Måns_E | 2013-09-04 08:11 | |
![]() | Nej | |
| lamaglama | 2013-09-04 09:22 | |
![]() | Nähä. Utveckla gärna, Måns! Jag hade lite fel på dagarna, han kom inte igår utan idag och syrierna fick permanent uppehållstillstånd igår. Men ändå. Ett sammanträffande? Njä. | |
| malmöiska | 2013-09-04 10:46 | |
![]() | Om Assad ska bort kan han ju alltid ta sig till Sverige. Vi har ju lovat att alla syrier ska få uppehållstillstånd | |
| Minta | 2013-09-04 11:11 | |
![]() | Assad ska bort, äntligen. | |
| Minta | 2013-09-04 11:13 | |
![]() | T.o.m. Putin har ändrat ståndpunkt nu. | |
| remvanrijn | 2013-09-05 13:37 | |
![]() | lol malmöitiska.. hanbehöver bara komma utan pass och ändra sitt utseende lite. sen överöser svenska staten honom med bidrag , etableringsbidrag, klädbidrag, nästan gratis tand och sjukvård..Får han inget arbete så blir det socialbidrag, bostadsbidrag, i vilket fall barnbidrag och såklart garantipension från att han fyller 65 tills han dör. Egentligen borde alla 20 miljoner Syrierna komma hit .. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:39 | |
![]() | har dom kommit via Italien får dom inte stanna | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:46 | |
![]() | remvanrijin japp det är så majoriteten av Sveriges befolkning har bestämt att det ska vara. Kanske innebär lite hårda tider nån gång emellanåt att alltid vara mänsklig och generös men det är helt klart värt det. Jag skulle aldrig aldrig aldrig vilja framstå som så du gör i ditt inlägg 13:37. | |
| remvanrijn | 2013-09-05 14:42 | |
![]() | vad är det du inte vill som jag framställer train? att Assad + geliker kommer hit och får permanent uppehållstillstånf? eller att samtliga 20 miljoner syrierna kommer hit ? | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 14:53 | |
![]() | du får framställa vad du vill. (?) jag sa att jag inte vill framstå som dig, och syftade på ditt uppräknande av olika bidrag. du verkar snål och girig mot bidragstagare i allmänhet när du skriver så och speciellt skulle det skära i mitt hjärta att någon som inte ens ville fly från sitt hem och komma hit från början skulle läsa det där du skrev. Som sagt, tur att de flesta av oss i Sverige inte låter sådana åsikter styra i våra demokratiska val. | |
| remvanrijn | 2013-09-05 15:18 | |
![]() | klart vi ska vara generös mot Assad och hans generaler när de kommer till Sverige ( fast vi vet ju inte att det är just dem, för de uppger annan identitet ) | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 16:00 | |
![]() | jo... så vad tycker du vore det bästa för att undvika att Assads generaler skulle smyga sig in i Sverige, bo granne med dig och sno åt sig alla dina skattepengar? Kanske att stoppa invandringen helt och hållet? Eller skära ner i sveriges bidragspolitik för flyktingar? är jag på rätt spår? | |
| Sote | 2013-09-05 16:14 | |
![]() | remvarjin-tänk att du vet så ingående hur det går till när flyktingar kommer hit. Jobbar du vid tullen eller migrationsverket? i annat fall utgår jag ifrån att det bara är spekulationer och skitsnack. Jag tror inte att någon behöver skriva ut vad det är du framstår som i dina inlägg- det är rätt uppenbart...... | |
| remvanrijn | 2013-09-05 16:31 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/sv...br ytelser/ kreti och pleti får uppehålsstilstånd i sverige Hitler och Göring hade nog också kunnat åp ett bekvämt liv här på skattebetalarnas bekostnad, bara de hade ändrat ansiktet en aning och anget falsk identitet.. hur pass ingående beskrev jag hur det går till när flyktingar anländer Sote ? hade dem gjort det hade det inte funnits krigsförbrytare i landet under falskt identitet såsom du kan läsa i artikeln Train skulle nog bli glad ifall Assads generaler fick bo i Sverige. så har du hjälpt dem stackarna... | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 16:44 | |
![]() | Jag skulle gärna testa byta ut en av dom mot dig iaf. | |
| remvanrijn | 2013-09-05 17:15 | |
![]() | var inte orolig, jag bor alltmer utanför detta land, och hjälp av dig behöver jag det allraminste. du har nog inte riktigt fattad vad jag vill sagt, men det visade du redan när det skrevs att jag verkade vara girig.. lol , där missade du inte bara spiken , men hela brädan . det hela handlar förstås om att Sverige i sin överdriven iver att framstå som god, inte bara ger offren för krigsförbrytare asyl , men även förbrytarna , och det med en god chans att de kommer undan resten av sitt liv. För den burundier som försöker bygga upp sitt nedbrunna hus ,och byn som ligger i askan, håller på att begrava hela sin släkt och halva stammen, är det förstås ett hån att veta att förövaren kan sitta i Sverige , som öser en sådar 13.000 kr + 6000 kr barnbidrag över denna person och sin familj . | |
| Måns_E | 2013-09-05 17:24 | |
![]() | Kan du räkna upp några forna diktatorer som har fått uppehållstillstånd (eller för all del slut uppehållstillstånd) i Sverige remvanrijn? Du som tycks vara så insatt i just denna fråga. | |