Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade57
Mobilspel
Pågående20 152

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2012-11-14 16:49
Antal inlägg: 5539

Peter- mitt i prick. Lysande!!!

peter2012-11-14 18:31
Antal inlägg: 1710

Tack slånbär :-)

meimse2012-11-16 18:59
Antal inlägg: 733

ja en finstämd sammanfattning peter

Mobbing är en styggelse: I trean kom en ny flicka till klassen. Hon ville vara med mej och min kompis. Det fick hon, en stund, när hon bjudit oss på godis, sen stack vi tanklöst, fnissande ifrån henne. Det tog tvärt slut, och vi förstod på djupet hur dumma vi varit, när hennes mamma berättat för oss hur ledsen dottern blev. Kanske var det den händelsen som gjorde att jag sedan tyckte illa om iden att vi elever skulle välja lag i idrotten. Alltid samma elever som blev valda först och alltid samma som blev valda sist.
Vi hade en musiklärare som blev mobbad av klass efter klass.
Fröken O bröt mot normen över hur en lärare då skulle vara. Hon var som en frisk fläkt, hade knallröd slängkappa, högklackade skor, långt ljust hår och var väldigt omtyckt av oss elever t.o.m av skolans värstingar. Hon fick, var och en av oss att känna sig duktig speciell och klok på nåt sätt. Jag tror att hon blev utfryst av övriga lärare och var tvungen att sluta.

hundbiten - Ej medlem längre2012-11-16 20:53
Antal inlägg: 2225

Jag är inte så jättegammal som det kan låta men någon av de första dagarna i ettan hade vi en pensionerad tant som vik. fröken och hon slog en pojke när han tappade kritasken i golvet så att kritorna sprack.
Jag blev så rädd så jag kissade på mig och fick gå hem.
Efter det blev dock skolgången mera angenäm.
En kompis kissade på sig en gång när vi var på väg hem, så det blev en massa gul snö.
Vi var ett bra gäng genom åren och hade stora födelsedagskalas med alla flickor i klassen. Pojkar fick inte komma med på parties förrän i 7:an eller så.
Maten var mestadels god och vi blev inte tvångsmatade men vi kallade ändå ris och köttfärssås för myrägg med diarré och så brukade vi säga: tack för maten den var god, 11 spydde resten dog.
I högstadiet fanns en tjej som var mycket lång, smal och outvecklad, varför killarna till hennes sorg kallade henne plankan. Vi blev tajta kompisar och då döpte de om henne till bananen. Jag som var liten och rund fick heta biffen. Det var helt okej öknamn. Alla hade mer eller mindre smickrande öknamn.
Det var jättesvårt att lära sig röka. Vi trängde in oss på skoltoan och övade halsbloss tills vi var gröna i ansiktet men skam den som ger sig. 20 års äckligt rökande blev det innan jag kom mig för att sluta.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?