Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-20 23:18 | |
![]() | har någon problem med gränser så ta bort dom,det finns hopp för Sverige när dom får hjälp ,hoppas bara att det är ett steg i rätt riktning så dom får all vård dom behöver | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-20 23:19 | |
![]() | ta bort gränserna menar jag | |
| rebell99 | 2012-11-20 23:20 | |
![]() | Självklart ska vi ge sjukvård till de som behöver Skamm vore det annars. | |
| Maradona1986 | 2012-11-20 23:23 | |
![]() | TageErlander, vill du mena att människor inte ska ha möjlighet att röra sig och bosätta sig i andra länder? Själv är jag född och uppvuxen i Sverige, men har i vuxen ålder tack vare studier och arbete bott i Frankrike, Danmark, Holland och Ryssland. Innebär det att jag har brutit mot någon grundläggande lag om hur den här planeten ska skötas? Och om du inte tycker att jag gjort något fel, i vilket avseende skiljer jag mig då ifrån de människor som flyttat till Sverige av olika anledningar? Återigen, denna tråden är trams. Ett högerextremt tramsargument, publicerat på en högerextrem hemsida, förtjänar inte vår uppmärksamhet egentligen. Även om jag egentligen tycker att vi sansade människor ska ta kampen mot de bruna krafterna i samhället. Stäng tråden tack. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-11-20 23:28 | |
![]() | Skblole: Jag har svårt att se det som "total brist på grundläggande filosofi om rätt och fel" att man anser att en viss policy är bra, men om den visar sig överutnyttjas på ett sätt som äventyrar andra åtaganden är man beredd att ändra den. Vad skulle alternativet vara? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-20 23:30 | |
![]() | En 100% principfast värld utan gråskala. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-11-20 23:33 | |
![]() | Det förstås. Oföränderlig och orubblig över årmiljoner. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-20 23:33 | |
![]() | Och orimlig. | |
| meramera | 2012-11-20 23:36 | |
![]() | Men dra på satan, är det sant? Jag baxnar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-20 23:37 | |
![]() | I dag är jag stolt över er kära Betapetare!att ni är så humana med vård till dom som behöver:)))) | |
| TageArlander - Ej medlem längre | 2012-11-21 00:02 | |
![]() | Maradona1986 Jag tryckte i mitt inlägg på vad jag anser vara några av principerna för samhällsbildning för hur ett samhälle ska kunna fungera och definieras. Hur du för det första, kan tolka det som ett personligt angrepp för att du vistats utomlands och hur du för det andra, hemfaller åt att måla upp bruna fascistspöken, må vara ditt eget problem. Det är dock skrämmande hur vissa människor kategoriserar tankegångar som ej faller dem i smaken till att var "fascistiska och rasistiska". Man väljer med detta en djupt extremistisk väg, långt borta från demokrati, dialog och vilja till samförstånd. Man kan i andanom faktiskt höra det underliggande bolsjevikiska stöveltrampet i dagens svenska mediakampanj mot "nazister, rasister och fascister". Jawohl! Vem som helst kan bli utpekad, samtidigt som angivaren blir dunkad i ryggen och får klättra upp ett pinnhål. Det är när de falska beskyllningarna haglar i ett land där åsiktsförtrycket upphöjts till norm, som vi kan börja tala om verklig fascism. Absolut inte när någon yttrar sig om hur han önskar att hans skattepengar ska fördelas. | |
| Skblole | 2012-11-21 00:04 | |
![]() | Ni drar fel slutsats från det jag skriver. Jag vill inte att världen ska styras av stela principer. Jag menar bara att om man ska styra så måste det göras med principer. Just detta är anledningen till att jag föredrar så lite styrande som möjligt här i världen. | |
| Maradona1986 | 2012-11-21 00:21 | |
![]() | Jag älskar detta!! Jag blir utpekad som bolsjevik. Om man, som i mitt fall, röstat på allianspartier de senaste tjugo åren och ändå jämförs med vänsterextremister, så kan man bara spekulera i hur långt åt högerkanten TageErlander måste ha sin politiska hemvist. För övrigt, jag såg inte ditt inlägg som ett angrepp mot mitt val att leva ett internationellt liv. Om någonting, så hade jag sett det som ärligare om du faktiskt hade kritiserat mig. Men du väljer att inte göra det, samtidigt som din ton indikerar att du är kritisk mot folk som flyttar in till Sverige (rätta mig om jag har fel). Vad är skillnaden? . | |
| Maradona1986 | 2012-11-21 00:25 | |
![]() | Men, för att återkomma till ursprungsfrågan, tror någon verkligen att Sverige kommer att bli ett himmelrike för världens HIV-sjuka? På riktigt? Någon drog den briljanta parallelen till Hassans geniala humorinslag om 10.000 tyska läderbögar. För er som inte var med under första halvan av nittiotalet kommer en länk här: www.youtube.com/watc...di Jr3XmGqY | |
| Maradona1986 | 2012-11-21 00:35 | |
![]() | En annan skön klassiker om fördomar: www.youtube.com/watc...xH kvloCAo4 | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-21 00:53 | |
![]() | Försök att hålla dig till ämnet, tror det finns en tråd som heter "roligt på youtube" | |
| Maradona1986 | 2012-11-21 01:05 | |
![]() | Jag anser fortfarande att tråden borde stängas, eftersom den i grunden handlar om ett tramspåstående från en högerextrem hemsida. Men eftersom ingen moderator vill stänga tråden så tänker jag fortsätta att argumentera emot när jag läser påståenden som jag inte kan acceptera. Eftersom ingen egentligen verkar diskutera den helt sjuka ursprungsfrågan så tänkte jag att jag lika gärna kan dela med mig av andra sköna kommentarer kring dylika fördomar. | |
| Minta | 2012-11-21 01:06 | |
![]() | Maradona =) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-11-21 01:09 | |
![]() | Din trådstart är ca lika seriös som det fantastiska Hassan-klippet, skryt. Var tacksam för maradona, han drar lite publik iaf :) | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-21 01:11 | |
![]() | Svt kanske också är en högerextrem organisation =) www.svt.se/nyheter/s...on spolitik | |