Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 824 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-28 22:08 | |
![]() | Jag tror jag har klarat mig utan alltför grava hjärnskador. Minus min dåliga smak när det gäller män, möjligen. | |
| tipitina | 2012-11-28 22:09 | |
![]() | Äh, barn kan väl inte alltid få sina föräldrars fulla uppmärksamhet? Då är det ju mycket bättre att faktiskt be barnet vänta till man har möjlighet att fokusera på det. Jag växte uppe med "avbryt inte när andra talar" vilket har format mig en hel del då jag talar sällan i mun på folk och jag lärde mig att vänta till mina föräldrar faktiskt hade tid för mig. Något av det värsta jag vet idag är barn som är vana vid att så fort de ber om/kräver uppmärksamhet av sina föräldrar så får de den. Det är för fan olidligt att umgås med sådana föräldrar (eller ännu hellre försöka tala i telefon med dem). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-28 22:10 | |
![]() | det är inte bra om barnen får 100% uppmärksamhet hela tiden,kärlek är viktigsaste av allt.det är inte så att barnen känner sig oälskade om inte mamman eller pappan ger dom all sin uppmärksamhet hela tiden,jag skulle tro att barn som får uppmärksamhet 24 7 blir ganska odrägliga | |
| tipitina | 2012-11-28 22:16 | |
![]() | ttiittii>> Jag skulle tro att du har rätt. Finns allt för många sådana ungar i min närhet (bla syskonbarn) och det är fruktansvärt jobbigt att försöka hålla en konversation med föräldrar som aldrig lärt sina barn att "klara sig" själva en liten stund. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-28 22:18 | |
![]() | Fast tiden på en lekplats förknippar man ju liksom med "kvalitetstid", när barnet gungar visar föräldern att den deltar genom att le osv, det är i såna sammanhang det ständiga mobilsurfandet ser mest illa ut. Sen kan en förälder inte vara närvarande i tanken jämt såklart. | |
| Lillstölla | 2012-11-28 22:25 | |
![]() | Jag kan reta mig väldigt mycket på att min brorson får ha sina föräldrars mobiler (och farmors) som leksak, han går o bär omkring dom, leker med dom osv. Han är ju så liten och redan är han en del av teknikhetsen. Det tycker jag personligen är bra mycket värre än att barnet får vänta lite medans förälderna pratar i telefon. Sen beror det ju såklart på hur förälderna pratar i eller använder sin telefon, som en del andra redan har nämnt, ägnar man konstant telefonen halva uppmärksamheten är det riktigt illa. Tar du ditt barn och ska leka, ägna dig då åt det, inget annat. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-28 22:33 | |
![]() | Håller med Sylvia där; skillnad på att gunga med ena handen samtidigt som man mobilfipplar med andra, och att inte ägna all vaken tid åt sitt barn. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-28 22:34 | |
![]() | jag läste idag att var tredje 7 åring har en egen mobil i dag behövs det? | |
| Måns_E | 2012-11-28 22:35 | |
![]() | Jag håller med tipitina, det är olidligt att prata i telefon med någon som dessutom har ringt upp och sedan ägnar 90% av telefonsamtalet åt att istället prata med sitt barn. Varför ringer man någon om man inte har tid att prata, och är det inte ganska respektlöst mot den man ringer? Jag tror inte heller att barn mår bra av att få 100% uppmärksamhet hela tiden, det är nyttigt att lära sig att man inte alltid är högsta prioritet och att lära sig att man måste ha tålamod och vänta ibland. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-28 22:40 | |
![]() | Jag retar mig också på bortskämda ungar men man lär inte sitt barn hyfs genom att nonchalera det. Vi pratar om olika saker. | |
| fetabetapeta | 2012-11-28 22:41 | |
![]() | Inte nån skillnad mot förr...?!? Den stora skillnaden, när det gäller telefoner, är att de tidigare satt fast i en vägg. Vilket begränsade dess använding oerhört, jämfört med idag... och förutom att dagens telefoner är mobila finns det ju ett oändligt utbud av "måsten" i form av mejl o dyl, som alltid är närvarande och tillgängliga ... så nog kan det bli ett problem i dagens hetsiga tempo att vara helt och fullt närvarande... ett gissel, anser jag, inte bara in mötet mellan barn och förälder utan i möten mellan människor överlag... | |
| tipitina | 2012-11-28 22:49 | |
![]() | Vart står det att det var en lekplats? Ett köpcentrum läste jag... | |
| Måns_E | 2012-11-28 22:50 | |
![]() | Nej sp, vem har påstått att man skall lära barn hyfs genom att nonchalera det? Det finns ju liksom grader på allt, oavsett om det är en bok, tvprogram, dagdrömmeri eller en mobiltelefon som håller en förälder sysselsatt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-28 22:53 | |
![]() | "Föräldrar som står och gungar barnet med ena handen fullt upptagna i ett mobilsamtal." Mer än ett exempel, tippen. | |
| tipitina | 2012-11-28 23:10 | |
![]() | jonisk, jag åsyftade mer det exempel TS hade uppmärksammat och skrev om, inte de exempel som kom nedan som mest var tänkbara situationer. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-28 23:36 | |
![]() | Ok... | |
| nippertippan | 2012-11-28 23:41 | |
![]() | Håller med, man borde kasta bort allt som tar tiden och uppmärksamheten från barn. Det är väldigt trist att man överlåter sig själv åt saker som stjäl ens tid. Bara säga Nej, stäng av och lyssna på barnen! | |
| nippertippan | 2012-11-28 23:41 | |
![]() | Om man är trött så är det ju bara att säga till barnen, NEJ, mamma orkar inte just nu, mamma ska vila lite, SEN kan vi prata/leka.. | |
| nippertippan | 2012-11-28 23:42 | |
![]() | Har själv haft en mamma som inte lyssnat på mig, som prioriterat annat, så därför har jag lyssnat på mina barn och jag har världens underbaraste barn idag! (vuxna nu) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-28 23:52 | |
![]() | Om man följer sitt hjärta blir det bra | |