Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| omeganoll | 2012-12-03 23:37 | |
![]() | Enligt lag (och logik) är man faktiskt skyldig att underlätta en omkörning alldeles oavsett den anledning man tror sej se. Akutkörning till sjukhus kan det vara fråga om - det får man aldrig veta men flytta på sej bör man. Ligga tätt bakom däremot - vem vill få en whiplash-skada? | |
| omeganoll | 2012-12-03 23:38 | |
![]() | The undertaker takes the overtaker! | |
| Lill-IT | 2012-12-03 23:38 | |
![]() | "Bättre att vara bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd" Bäst idag. :) | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-03 23:40 | |
![]() | Japp...du får ej hindra trafiken... Kör du för sakta så skall man köra åt sidan å släppa förbi. | |
| Mindymoo | 2012-12-04 00:34 | |
![]() | Som min mamma brukade säga - det är anmärkningsvärt många unga män som ska föda barn när som helst. D v s kör för fort, hetsigt och med tanklösa omkörningar. Jag kör inte bil numera men vet hur jäkla slirigt det kan bli. Har snurrat flera varv med nya vinterdäck på där det var glashalt, helt oväntat, och stannade i ett stängsel. Tack och lov ingen annan trafik den morgonen. Efter det krypkörde jag resten av vägen till jobbet och hade säkert retat gallfeber på grundis... | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-12-04 00:46 | |
![]() | Nej det hade du inte Mindymoo, för om det blir riktig ishalka så hjälper inga normala vinterdäck. Jag har också kört i trettio km/h på motorväg, en gång nästan hela vägen från Örebro hem till Stockholm en sen oktoberkväll då regnet frös och gjorde vägen till en skridskobana. Men jag ger upp, läs in det ni vill läsa. | |
| floras matte - Ej medlem längre | 2012-12-04 00:51 | |
![]() | Tror denna bil hade bra däck men de blev inte mycket kvar ändå www.facebook.com/pho...01 54814460 | |
| anmaso | 2012-12-04 01:03 | |
![]() | Jag tror tyvärr inte den bilen hade så bra vinterdäck... | |
| Daggdroppe | 2012-12-04 13:40 | |
![]() | Grundsnygg, Kan även vara folk som har ett litet reservdäck och därför kör sakta. Man får köra högst 80 med såna. Vi fick byta däck en gång, körde 80 på 100-väg till jobbet. Fick en och annan tutning för det. | |
| mistmaster | 2012-12-04 14:09 | |
![]() | oftast så tyder denna långsamma hastighet på osäkerhet, vilket i sig tyder på ovana att framföra en bil. denna ovana brukar visa sig genom att vederbörande sitter med näsan framme i vindrutan å därför inte kan se nått i sina backspeglar. dvs, de ser dig inte å därför flyttar de inte på sig. | |
| Måns_E | 2012-12-04 14:18 | |
![]() | Nåja, även motsatsen har ju faktiskt bevittnats, hur självsäkra typer gör en korkad omkörning för fort på en väg med dåligt underlag. Dessa passerar man lite senare när de står i diket efter att de hade missbedömt sin förmåga. I det fallet så tyder hög hastighet på hybris. | |
| mistmaster | 2012-12-04 14:22 | |
![]() | givetvis, det ena utesluter inte det andra. korkade omkörningar tyder väl oxå det på ovana? | |
| Måns_E | 2012-12-04 14:24 | |
![]() | Du har en poäng där :) | |
| Skblole | 2012-12-04 14:31 | |
![]() | Om du bor i Norrland förstår jag. Men här nere kan man ju inte rimligtvis hålla på och byta däck för max en veckas snö om året. | |
| mistmaster | 2012-12-04 14:35 | |
![]() | det är givetvis helt rimligt att riskera livet på medtrafikanter under den veckan bara för att det är jobbigt att byta däck. | |
| blue_moon | 2012-12-04 14:43 | |
![]() | Riktigt otäck olycka du länkade till, floras matte. Den omkörande bilen gick ut i snösträngen i mitten och förlorade väggreppet. Sånt kan nog hända även om man har bra däck. Skblole, det ryktas att vi ska få en vargavinter i Skåne! | |
| teamgrens | 2012-12-04 15:09 | |
![]() | Jag håller med TS. Ovana förare som ger sig ut i trafiken i vinterväglag och som är så satans rädda och nervösa bör använda ett annat färdmedel. Det är väldigt stor del av dem som kör sakta som är med om olyckor ändå. För börjar bilen kana så får dem panik och sliter i ratten och stampar på bromsen. Så kvittar det om du kör i 50 eller 70. Du kommer att kana av vägen. | |
| teamgrens | 2012-12-04 15:10 | |
![]() | Det borde vara krav på att göra halkkörning vart femte eller vart tionde år så folk lär sig hur bilen fungerar vid halt väglag | |
| Måns_E | 2012-12-04 15:22 | |
![]() | Det sista håller jag med tg om. Folk borde under säkra förhållanden sladda runt mer med sina bilar. | |
| Sote | 2012-12-04 15:25 | |
![]() | Men om man då inte enligt vissa här ska köra vid vinterväglag om man är ovan och osäker hur ska man då kunna få erfarenhet och bli säkrare? Halkbana ger ju faktiskt inte nån direkt erfarenhet. Lite moment 22. | |