Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 826 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| snövits - Ej medlem längre | 2012-12-10 08:47 | |
![]() | Tid inte tis. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-10 08:52 | |
![]() | Om ni skrivit så mycket till varandra och bekräftat känslorna när ni sågs, men hon ändå inte är 100 % att satsa, varför slösa mer med dina känslor på någon som inte är säker eller vågar? | |
| snövits - Ej medlem längre | 2012-12-10 08:53 | |
![]() | Precis jonisk:) | |
| Yamma | 2012-12-10 08:58 | |
![]() | Säger också: Spring för livet. Det kan med största sannolikhet inte sluta bra. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 09:05 | |
![]() | Vissa tjejer e totalt brända... Skit i henne....finns tusen åter.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-10 09:06 | |
![]() | Med tanke på att tjejen har någon störnig,blir ni ihop så kanske det kommer förbi en hund nästa vecka som hon också blir kär i .men om du har borderline personlighet så får du garanterat problemet du drömt om | |
| wildman | 2012-12-10 09:30 | |
![]() | Lyssna på Gnill, hon sammanfattade det hela bra tycker jag. Dom som tycker att du ska springa är mest bara pk anser jag. | |
| BellaHbg | 2012-12-10 09:32 | |
![]() | Min första tanke var....Spring för livet!!! Men så mindes jag plötsligt ngt som hände för snart 18år sedan!! Mig själv!!!:-) Var då i ett förhållande m en kille och skulle flytta ihop (utomlands). Allt var perfekt! MEN! På en fest började jag prata m en annan kille...som för övrigt inte alls var "min typ"! Pratade mkt o länge under en period och jag började få känslor för den här killen. Fruktansvärt jobbigt! Viste ju vad jag hade...men inte vad jag ev fick! Men jag var Fair och berättade för min dåvarande att jag var osäker o behövde lite tid till o fundera. Några samtal senare hade jag bestämt mig ... och har inte ångrat mig en sekund. Jag o kille nr2 flyttade ihop efter några månader...gifte oss 2.5år senare och har fått två "huliganer" tillsammans!! Jag hade tur!! Hoppas att du oxå har det!! Men tänk dig för...o ta det Lungt.... .Kärleken e blind...sägs det ju!! Öppna ögonen o tänk!! Lycka till!! /Bella | |
| thessan11 | 2012-12-10 09:33 | |
![]() | Måste säga att det beror ju helt på, visst ts kan bli sårad. Men de är bättre att ångra något man gjort än något man inte gjort. Det är min personliga erfarenhet, ska han gå runt hela livet sen o undra. Fundera över vad som kunde blivit? Då skulle iaf jag blivit tokig. Men som sagt, om tjejen säger att hon verkligen inte kommer göra slut med sin kille så är det en annan sak. Då skulle inte jag träffa henne men då har hon ju å andra sidan vart väldigt tydlig med vart hon står. Så jag skulle nog prata med henne om jag var du, berätta exakt hur jag känner. Sen får du följa ditt hjärta, kliché kanske. Men vad ska man annars följa? | |
| Yamma | 2012-12-10 09:48 | |
![]() | Bella, problemet med den här historian var väl att tjejen i fråga inte vill... =) | |
| BellaHbg | 2012-12-10 09:54 | |
![]() | Jo...men hon kan ju oxå vara osäker...precis som jag var!! Han kanske ska ge henne en chans...lite tid.... om han kan och vill. | |
| Yamma | 2012-12-10 10:01 | |
![]() | Men, helt ärligt... hur stor är egentligen chansen att det går så bra som för dig? Säg att det är 1%... de övriga 99 är lidande. Jag skulle aldrig chansa. Sen tror iofs inte jag att det bara finns EN "den rätta", så det kanske är annorlunda om man tror det. | |
| Vendela34 | 2012-12-10 10:03 | |
![]() | Sitter du bara på din "kammare" och väntar ut detta? Eller......är du ute i svängen och träffar andra kvinnor? Ge dej själv en chans - öppna ögonen och se andra presumtiva flickvänner. Kanske du missar en del genom att bara fokusera på denna kvinna? Jag säjer som så många andra här; ta dej snabbt från denna kvinna! | |
| Konradkorp | 2012-12-10 10:19 | |
![]() | Jag har dejtat några via nätet. En blev blixtförälskad i mig. Då insåg jag att jag inte var redo att ge mig in i en relation med en annan. Jag var ju liksom förälskad i en annan. Efter det lade jag ner dejtandet. Istället varit på krogen och har en tillfällig förbindelse med en tjej i samma situation som jag. Är väldans aktiv av mig och försöker uppbåda all kraft åt att glömma. Nu vet jag ju att substitut (andra tjejer) inte är det mest sunda; men å andra sidan är det det enda jag kan göra för att distansera mig. Till saken hör att jag och denna upptagna tjej har sanslöst mycket att prata om. Vi är båda musiker, vi skriver båda två och vi har samma lynne och humor. Det är sannerligen olika åsikter som kommer till uttryck här. För egen del skulle jag själv rekommendera flykten. Å andra sidan är jag för insnärjd rent känslomässigt. Och det är väl just att hon skriver att hon håller på att svimma, har huvudvärk, inte kan sova och dessutom så sent som i helgen berättade att hennes hjärta bultar stenhårt som gör att jag ändå någonstans tror att hon ska höra av sig med ett positivit besked till mig. Och visst har jag tänkt att detta slutar i total soppa. Å andra sidan är den redan tillredd. Jag tror inte det kan bli värre. | |
| Yamma | 2012-12-10 12:47 | |
![]() | Detta är inte ett särskilt snällt tips, men om du verkligen vill ha henne så bör du säga till henne att du klipper alla band nu för att du inte orkar katt-och-råttaleken. Gör det klart att du inte tänker höra av dig eller svara på nåt OM det inte börjar med "jag väljer dig". Då blir hon tvungen att välja, och är det "på riktigt" kommer hon höra av sig och svara rätt. | |
| Konradkorp | 2012-12-10 12:56 | |
![]() | Yamma: Jag har tänkt precis så. Problemet är att vi ju endast setts en gång för runt 2 månader sedan (efter 4 månaders skrivande). Nu vill hon alltså ses igen, för att åter få tillfälle att kunna skärskåda sina känslor. Om jag säger nej till ett möte nu kan det innebära att hon aldrig kan fatta ett beslut och därmed är allt slut. Samtidigt kan ju ett till möte när hon har kille få vår eventuella relation att inledas i stor ångest och därmed ta slut innan den ens börjat. Det är så svårt detta... | |
| Yamma | 2012-12-10 13:06 | |
![]() | Om du planerar att följa mitt senaste råd så kan ni träffas först och så säger du det sen. Ni kan träffas utan att hon är otrogen, även om hon kommer att bete sig rätt illa bara genom att träffa dig. Men det får ju vara hennes ansvar. Det viktiga är då att du inte faller till föga och börjar hångla (även om hon vill det). Ni vill veta om känslor finns, inte fysisk attraktion, den vet ni redan att ni har. | |
| Konradkorp | 2012-12-10 14:27 | |
![]() | Yamma: Det låter som en rimlig kompromiss. Frågan är bara hur pass svärtat vårt hemlighetsmöte kommer vara av hennes ångest och min oro. Det är ju inte alldeles optimalt, tänker jag. Men i nuläget framstår inget val som bra. Återigen - alla människor - tack för era synpunkter! Jag delger fortlöpande vad som händer här, om intresse finns... | |
| Yamma | 2012-12-10 14:34 | |
![]() | Jag är nyfiken i alla fall. :) Det är viktigt att du inte låter de här mötena fortsätta tror jag. Ett möte går väl an, men om du sen ska tumma på dina principer så kommer det aldrig ta slut och hon kan vela vidare. | |
| Konradkorp | 2012-12-10 14:40 | |
![]() | Det är sant. Till saken hör att vi bara setts en gång. Eller såhär. Hon var på mitt jobb under fyra veckor. Inget hände, vi rörde inte varandra, vi bara pratade allmänt om jobb. När hon försvann inleddes skrivandet. 187 dagar senare sågs vi och det visade sig att orden (runt 200 sidor) vi skrivit hade bäring i verkligheten. Dock var det bara kramar och handhållning då. Ingen av oss ville lägga ångestens ok på den andre. Den sista kramen pågick i runt en timme och vi kände våra hjärtslag mellan tröjtygen. Hon försökte allt vad hon kunde att distansera sig men nu har även hon nått botten och fungerar inte. Det var alltså i helgen jag fick förslaget från hennes sida. Och både hon och jag är nog skraja för vad allt detta ska leda till. Rapporterar vidare... | |